آمار فروش سینمای ایران/ کمدی «تگزاس 2» مجددا در صدر جدول قرار گرفت

آمار فروش سینمای ایران/ کمدی «تگزاس 2» مجددا در صدر جدول قرار گرفت


منبع: بلاکس آپ

588

1398/2/27

22:47


آمار فروش سینمای ایران/ کمدی «تگزاس 2» مجددا در صدر جدول قرار گرفت

در این پست قصد داریم میزان فروش هفتگی فیلم ها در سینماهای داخل کشور را با هم مرور کنیم.

در این هفته شاهد اکران فیلم جدیدی نبودیم و فیلم کمدی تگزاس 2 توانست با عبور از 7 میلیارد تومان مجددا در صدر جدول قرار گیرد. فیلم متری شش و نیم نیز توانست فروش خوبی داشته باشد و از 23 میلیارد تومان فروش بگذرد.

1. فیلم سینمایی تگزاس 2

فیلم کمدی «تگزاس 2» در هفته سوم اکرانش توانسته فروش بسیار خوبی داشته باشد و برای دومین بار در صدر جدول فروش قرار گیرد. این فیلم در هفته ای که گذشت توانست ۲,۱۷۵,۴۱۰,۰۰۰ تومان بفروشد و مجموع فروش خود را به رقم بسیار خوب ۷,۲۱۲,۹۳۱,۰۰۰ تومان برساند. فیلم سینمایی تگزاس 2 هم اکنون در 140 سالن سینما در حال اکران است. در خلاصه داستان این فیلم آمده:

هيچ وقت يه ايراني رو تهديد نكن ،علي الخصوص تو تهران

فیلم سینمایی «تگزاس ۲» به کارگردانی مسعود اطیابی با بازی بازیگرانی مانند مهدی هاشمی، سام درخشانی، پژمان جمشيدی، ژاله صامتی، گابريلا پتری، بهرنگ علوی، رضا ناجی، اميد روحانی، آدريانو تولوزا، سهيل قنادان، تی آگو متوس و نادر سليمانی جلوی دوربین رفته است. مسعود اطیابی پیش از این فیلم‌هایی مانند «مصائب دوشیزه»، «خروس جنگی»، «ماه گرفتگی» و «برج آرام» را ساخته است. 

2. فیلم سینمایی متری شیش و نیم

فیلم سینمایی متری شیش و نیم به کارگردانی سعید روستایی و تهیه‌کنندگی سید جمال ساداتیان در هفته هفتم اکرانش در رتبه دوم جدول فروش قرار گرفت. این فیلم که تا به الان فروش فوق العاده ای داشته است، در این هفته توانسته ۱,۴۲۶,۸۴۲,۰۰۰ تومان بفروشد و مجموع فروش خود را به رقم ۲۳,۴۶۱,۰۹۶,۰۰۰ تومان برساند. فیلم جدید سعید روستایی با فروش بسیار خوبی که داشته است، توانسته پرفروش ترین فیلم غیر کمدی تاریخ سینمای ایران شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده:

در بزنگاه روزهای سخت، اعتیاد و مواد مخدر هم گریبان زندگی مردم این شهر را رها نمیکند...

در این فیلم بازیگرانی چون پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار و فرهاد اصلانی ایفای نقش دارند. «متری شیش و نیم» دومین ساخته سعید روستایی است. اولین ساخته این کارگردان یعنی  فیلم سینمایی ابد و یک روز در طول نمایش مورد توجه عموم مردم و منتقدان قرار گرفت و توانست 9 سیمرغ بلورین (7 سیمرغ در بخش اصلی و 2 سیمرغ بهترین فیلم و بهترین کارگردانی در بخش نگاه نو) سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر را به دست آورد.

3. فیلم سینمایی چهار انگشت

در رتبه سوم جدول فروش، فیلم چهارانگشت به کارگردانی و نویسندگی حامد محمدی و تهیه‌کنندگی حمید پنداشته قرار گرفته است. این فیلم که هم اکنون در ۱۴۹ سالن سینما در حال اکران است، در هفته ای که گذشت توانست ۵۹۴,۹۱۵,۰۰۰ تومان بفروشد و مجموع فروش خود را به رقم ۹,۸۸۱,۹۱۵,۰۰۰ تومان برساند. حامد محمدی پیش از این فیلم کارگردانی فیلم اکسیدان را بر عهده داشت، که در آن فیلم نیز جواد عزتی و امیر جعفری حضور داشتند.

جواد عزتی و امیر جعفری بازیگران اصلی فیلم «چهار انگشت» هستند. این فیلم درباره قصه دو دوست است که برای اتمام یک کار ناتمام به کامبوج سفر می‌کنند و در این سفر درگیر مشکلاتی می‌شوند. فیلم «چهار انگشت» اولین محصول مشترک ایران و کامبوج است. «پاز استودیو» از کمپانی «کانتانا» در ساخت این فیلم نقش داشته‌ اند. 

4. فیلم سینمایی زندانی‌ها

فیلم سینمایی «زندانی ها» به کارگردانی و تهیه کنندگی مسعود ده نمکی، در هفته هفتم اکرانش توانست فروشی خوبی داشته باشد و در رتبه چهارم جدول باقی بماند. این فیلم با در اختیار داشتن 114 سالن سینما توانست در آخر این هفته ۳۹۹,۲۹۰,۰۰۰ تومان بفروشد و مجموع فروش خود را در 7 هفته اکران به ۴,۲۸۶,۴۳۹,۰۰۰ تومان برساند. ده نمکی پیش از این کارگردانی سه گانه اخراجی ها را بر عهده داشت که این فیلم ها فروش خوبی در سینما ها داشتند. خلاصه داستان این فیلم:

فیلم سینمایی زندانی ها داستان جوان مومنی است که برای تحقیقات پایان نامه خود به یکی از زندان های تهران می رود و در خواست می کند که چند زندانی را با او مرتبط کنند تا روی آنها تحقیق کند، در این مسیر هومن برق نورد و بهنام تشکر به آنها معرفی می شوند و در ادامه با اجازه رئیس زندان چند روزی به این دو مرخصی داده می شود که به بیرون از زندان بیایند، در ادامه این فیلم بهنام تشکر و هومن برق نورد به دنبال پیدا کردن یک گنج قدیمی به یکی از روستاهای اطراف تهران می روند و بخاطر سرمای شدید کوهستان، درگیر ریزش بهمن می شوند و درون یک غار گیر می کند، در آخر چهار شخصیت اصلی فیلم توسط یک معجزه از مردن نجات پیدا می کنند و زنده می مانند.

در این فیلم بازیگرانی چون هدایت هاشمی، بهنام تشکر، هومن برق‌نورد، برزو ارجمند، بهاره افشاری، بهنوش بختیاریو... ایفای نقش دارند.

5. فیلم سینمایی پیشونی سفید ۳

پیشونی سفید ۳ فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی سید جواد هاشمی است. این فیلم که سومین قسمت از سه گانهٔ اختاپوس و پیشونی سفید ۲ است در هفته هفتم اکرانش توانست ۳۱۶,۴۶۰,۰۰۰ تومان بفروشد و مجموع فروش خود را به رقم ۲,۷۴۰,۳۹۷,۰۰۰ تومان برساند. این فیلم هم اکنون در 152 سالن سینما در حال اکران است.

در فیلم پیشونی سفید ۳ بازیگرانی چون پژمان بازغی، لیلا اوتادی، ارسلان قاسمی، ترلان پروانه، محمدرضا شریفی‌نیا، سیدجواد هاشمی، امیر غفارمنش، هومن حاجی عبداللهی، ساغر عزیزی، امیررضا احمدی و حسام نواب صفوی ایفای نقش دارند. در انتها لازم به ذکر است که برای تماشای جدیدترین فیلم ها و سریال های ایرانی شما می توانید به بخش دانلود قانونی فیلم و سریال بروید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو