عکس جنجالی کتایون ریاحی در کنار دالایی لاما

منبع: پرشین وی

98

1398/7/13

19:23


در واقع دالایی لاما لقبی است که به رهبران دینی بودا داده می شود و به معنای اقیانوس بی صدا و کشیش ارشد آن منطقه است

عکس جنجالی کتایون ریاحی در کنار دالایی لاما

کتایون ریاحی بازیگر پرطرفدار و بی حاشیه کشورمان است که با نقش زلیخا در فیلم یوسف پیامبر تقریبا از دنیای بازیگری خداحافظی کرد. چند روزی است که تصاویری از این بازیگر در اینترنت منتشر شده که نشان می دهد به ملاقات دالایی لاما رافته است. این عکس جنجالی کتایون ریاحی در کنار دالایی لاما واکنش های زیادی را در پی داشته است. در ادامه در پرشین وی این واکنش ها را خواهید دید

عکس جنجالی کتایون ریاحی کنار دالایی لاما

کتایون ریاحی که به دیدار دالایی لاما رفته است با انتشار عکسی باعث واکنش هوادارانش شد
که با سوالاتی وی را مورد حمله قرار دادند.

کتایون ریاحی در حالی با دالایی لاما دیدار کرد که دنبال کنندگانش در واکنش به این دیدار
در صفحه مجازی او،به این کار واکنش نشان دادند.

عکس جنجالی کتایون ریاحی

جریان عکس جنجالی کتایون ریاحی

دنبال کنندگانش نوشتند:
_ لطفا نتایج و ثمرات انرا برای مخاطبین بازگو کنید جالب است
_ این همون نیست مسلمون‌های میانمار رو قتل عام‌کرد؟
_ قاتل و قصاب میانمار
_ دالایی لاما عارف سازمان سیا و عامل نسل کشی میانمار
_ نتیجه دیدارتون چی بود؟
_ به امید آرامش و صلحی پایدار در کل جهان

عکس جنجالی کتایون ریاحی

ماجرای عکس جنجالی کتایون ریاحی

جزئیات بیشت درباره دالایی لاما

دالایی لاما لقبی است که به رهبر دینی بوداییان تبت داده می‌شود. در حال حاضر این لقب به تنزین گیاتسو اعطا شده‌است، در سال ۱۹۳۵ متولد شد دالایی لاما یک لامای والا در گلوگ یا شاخه «کلاه زرد» از بودیسم تبتی می‌باشد. این نام ترکیبی است از واژه چین و مغولستان (دالای) به معنی «اقیانوس» و کلمه تبتی بلا – ما (با «ب» بی صدا) به معنی «کشیش ارشد» می‌باشد. در خلال سدهٔ ۱۷ تا سال ۱۹۵۹، دالایی لاما رئیس حکومت تبت بود و از اقامت‌گاه خود در قصر پوتالا که در شهر لهاسا قرار داشت، بر بخش بزرگی از این سرزمین فرمان‌روایی می‌کرد. برای دالایی لاما اغلب پیش از این لقب، عنوان «حضرت مقدس» به‌کار می‌رود.

پیروان دالایی لاما بر این باورند که بیدارگر (بوداسف) مهرورزی که اولوکیتشوارا نام دارد مانند
همه زندگان باززایی دارد و دالایی لاما همان بیدارگر مهرورزی در جسمی جدید است.

دالایی لاما که بود

بنا بر ادعای سایت خبری مشرق در سال های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۶ (۲۰۰۱-۲۰۰۷ م)، چهار دیدار محرمانه «دالایی لاما» با رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید فاش شده است؛ سلسله ملاقات هایی که برای پیشبرد کودتاهای مخملی در جهان انجام می گشت که نمونه آن، کودتای نافرجام در برمه-میانمار- (موسوم به انقلاب زعفرانی) است. «دالایی لاما» در پاییز ۱۳۸۶ (۲۰۰۷ م)، از دست جرج دبلیو بوش، بالاترین نشان ایالات متحده را دریافت کرد. در مراسم اهداء این نشان عالی، رئیس جمهور جنگ طلب آمریکا وی را «نماد جهانی صلح و بردباری» خواند، اما بودیست های واقعی او را «گزینه معنوی سازمان جاسوسی سیا در انقلاب های مخملی» می دانند.

دالایی لاما در ایران نیز، برای نخستین بار در ۶ تیرماه ۱۳۸۵، توسط روزنامه «اعتماد ملی» معرفی شد و با هدف تبلیغ «معنویت سکولار» و «عرفان های آمریکایی» گفتگوی تبلیغاتی مفصلی از وی منتشر شد. روزنامه «کیهان» در ۲ بهمن ۱۳۸۶ با انتشار عکس ها و اسنادی فاش کرد که لاما با «کارل گرشمن»، رئیس «بنیاد اعانه ملی برای دموکراسی» و از رهبران «سازمان جاسوسی سیا»، نشست های منظمی را برای پیشبرد کودتاهای مخملی برگزار می کند.

بوداییان میانمار نیز ارتباط عمیقی با دالایی لاما دارند و خود را مطیع آن می دانند و کشتار جمعی مسلمانان توسط آنها که یک نسل کشی تاریخی می باشد را در بایکوت کامل خبری رسانه‌های غربی به انجام می رسانند. این اتفاق که محدود به یک نزاع فرقه‌ای نبوده، در راستای فرامین آمریکا به دالایی لاما و تلاش دولت میانمار برای اصلاحات مد نظر امریکا، پس از سفر کلینتون به این کشور اتفاق افتاده است.

خبرآنلاین و سلام نو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو