تعبیر خواب و رویا به زبان ساده

تعبیر خواب و رویا به زبان ساده


منبع: زیبامون

378

1398/8/8

19:38


در این بخش از زیبامون دات کام چند نمونه تعبیر خواب که احتمالا شما نیز به دنبال آن هستید رو آماده کرده ایم. با ما همراه باشید.

تعبیر خواب و رویا به زبان ساده

خواب دیدن یکی از تجربیاتی هست که تقریبا تمام افراد اون رو تجربه کرده اند و بعد از بیدار شدن از خواب، چیزهایی رو که در خواب دیده اند رو به خاطر می آورند و گاهی هم ممکن هست به دنبال پیدا کردن تعبیر و معنای واقعی برای این خواب ها باشند.

رویا و خواب دیدن تجربه ای از افکار، تصاویر و احساساتی هست که در هنگام خواب عمیق برای فرد ایجاد میشه. این رویاها و خواب ها ممکن هست شامل اتفاقات و افکار روزمره بوده و یا شامل موارد عجیب و غریب باشند.

 

خواب دیدن

 

در رابطه با خواب دیدن افکار و نظرات مختلفی وجود داره اما معروف ترین نظریه روانشناسی مربوط به رویا و خواب دیدن، متعلق به زیگموند فروید است. او در نظریه خود معتقد هست که: " امیال سرکوب شده‌ که به طور خودآگاه از آن‌ ها مطلع نیستیم معمولا به اشکال نمادینی در خواب ظاهر می‌ شوند".

نظریه پرطرفدار دیگری که در رابطه با خواب دیدن وجود دارد، متعلق به یونگ هست. او معتقد بود که " خواب؛ ذهن نا خودآگاه را افشا می کند. خواب حوادث آینده را پیش‌ بینی کرده و به نکاتی از شخصیت فرد خواب بیننده که از آن‌ ها غافل شده‌ است اشاره می‌ کند".

از نظر علمی نیز دلایل مختلفی برای خواب دیدن وجود دارد که یکی از مهم ترین این دلایل خواب دیدن و رویا این هست که در هنگام خواب، حافظه تخریب نشود و خاطرات مختلف را از یاد نبریم! در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و تعبیر خواب برای موارد مختلف رو مطالعه کنید.

 

تعبیر خواب ابن سیرین

محمد بن سیرین بصری یکی از مشاهیر اهل علم و ادب بوده که پدر او برده انس بن مالک بوده است! او در پیشه و حرفه بزازی مشغول بود و با چند تن از اصحاب پیامبر معاشرت داشته است و به همین دلیل از او به عنوان یکی از تابعین نام می برند. 

 

تعبیر خواب ابن سیرین

 

ابن سیرین بعد از طی کردن مقدمات علوم، به شهرهای مختلف سفر می کرد تا احادیث مختلف رو گردآروی کند. نام ابن سیرین در صحاح شش گانه اهل سنت (معتبرترین کتب احادیت در نزد اهل سنت) به عنوان فقیهی که صاحب رای و نظر هست، وجود دارد! علاوه بر این، ابن سیرین به تعبیر خواب نیز بسیار شهرت داشت و مردم آن زمان برای تعبیر خوابهایشان به او مراجعه می کردند.

در جامعه امروز نیز کتاب های مختلفی برای تعبیر خواب منتشر شده است که تعبیر خواب ابن سیرین جز پرطرفدارترین کتاب ها بوده و به هر آن چیزی که ممکن هست در خواب و رویا ببینید اشاره کره و تعبیر و تفسیر مناسبی برای آن دارد.

 

تعبیر خواب مردن

خواب دیدن مرده، مرگ و مردن یکی از خواب هایی هست که ممکنه هر فردی اون رو در خواب ببینیه و بعد از بیدار شدن احساس ترس و استرس خاصی رو تجربه کنه. در ادامه چند تعبیر خواب مردن را مطالعه خواهید کرد.

 

مردن

 

1. معمولا خواب هایی که در مورد مرگ و مردن هستند به طور کلی نشان دهنده به پایان رسیدن یک رویداد و اتفاق قدیمی و شروع  اتفاقات جدید هستند. این مدل خواب دیدن در افرادی که تغییر قابل توجهی در زندگی خود داشته اند، مانند وارد شدن به سن بلوغ، فارغ التحصیل شدن، ازدواج، تغییر شغل و ... بیشتر دیده می شود.

2. اگر در خواب، مردن عشق سابق خود را ببینید، این خواب میتواند نشان دهنده پایان رابطه و توانایی فرد برای شروع رابطه جدید باشد. 

3. اگر خواب مردن فرزند یا والدین را ببینید، تعبیرش این هست که ثروتمند می شوید و یا اینکه کار بهتری پیدا خواهید کرد. تعبیر دیگری که در این رابطه وجود دارد این هست که از شر دشمن رها می شوید.

4. اگر فردی در خواب ببینید که مرده است و دوباره زنده می شود، تعبیرش این هست که از گناه خود توبه کرده و عمر طولانی پیدا می کند.

5. اگر در خواب ببینید که در حال کمک کردن برای قرار دادن یک مرده در قبر هستید، بر دشمنان خود پیروز خواهید شد.

6. اگر در خواب ببینید که خودتان مرده اید، تعبیرش این هست که ثروت و خوشبختی در انتظار شماست.

7. اگر خواب ببینید که در حال مردن هستید، تعیبرش این هست که به شما قول های بی جا می دهند.

 

تعبیر خواب مار

دیدن خواب مار نیز یکی از رویاها و خواب هایی هست که تقریبا بیشتر افراد آن را دیده اند و احتمالا بعد از بیدار شدن از خواب، به دنبال تعبیر و تفسیر مناسبی برای خواب خود خواهند بود. در ادامه تعبیر خواب مار را مطالعه کنید:

 

مار

 

1. اگر در خواب دیدید که توسط مار گزیده می شوید، تعبیرش این هست که در موقعیت های خطرناک و غیر منتظره قرار می گیرید. 

2. اگر در خواب ببینید که یک مار در حال پوست انداختن هست، یعنی زمان تغییر و تحول برای زندگی او فرا رسیده و باید منتظر تحولات جدید در زندگی خود باشد.

3. اگر در خواب ببینید که یک مار وارد خانه شما شده است، یک هشدار و زنگ خطر برای زندگی شما خواهد بود. این هشدارها میتواند با زندگی شخصی و شغلی فرد در ارتباط باشد و دلیلی برای وجود دشمنی در خانه است.

4. دیدن مار در صحرا و بیایان نشان دهنده وجود یک دشمن بیگانه برای فرد هست.

5. دیدن خواب مار سیاه یعنی ان فرد دشمنان زیادی دارد. دیدن مار سبز در خواب، یعنی دشمن صالح و زاهد دارید. مار زرد یعنی دشمن حالت بیمارگونه دارد.

6. اگر در خواب ببینید که مارهای زیادی در اطراف شما جمع شده اند، یعنی خویشان با او دشمن هستند.

7. تعبیر خواب نیش خوردن از مار این هست که آرامش در خانواده از بین می رود.

8. اگر خواب کشتن مار ببینید یعنی بر دشمن پیروز خواهید شد.

 

تعبیر خواب نوزاد

اگر در خواب نوزاد یا بچه‌ غریبه‌ و نا آشنایی‌ را ببینید، باید بدانید که این خواب، بر اتفاقات و معانی مهمی در بر معانی‌ و اتفاقات ‌مهمی‌دلالت دارد. یعنی باید خودتان‌ را به‌ جای‌ کودک‌ قرار داده و منتظر پیشرفت‌ و تغییرات مثبت‌ در زندگی‌ روزمره خود باشید. معمولا زمانی که قرار هست تغییرات بزرگ و جدیدی در زندگی ایجاد شود، خواب نوزاد خواهید دید.  به طور کلی بچه‌ و نوزاد در خواب‌ نماد معصومیت‌ و بی‌ گناهی‌ بوده و نشان‌ دهنده‌ خالص‌ ترین‌ و پاک‌ ترین‌ توانایی‌ های انسان‌ ها محسوب‌ می‌ شود.

 

نوزاد

 

1. اگر در خواب ببینید نوزاد دختر به دنیا آورده اید و یا دارای نوزاد دختر هستید یعنی صاحب فرزند پسر شده و شادی و سلامتی به همراه دارد.

2. اگر در خواب ببینید نوزاد پسر به دنیا آورده ای یا دارای نوزاد پسر هستید، یعنی صاحب فرزند دختر خواهید شد.

3. اگر در خواب ببینید که نوزادی را بر سر راه گذاشته اند و آن نوزاد را برمیدارید، تعبیرش این هست که از جایی که امید ندارید به شما چیزی خواهد رسید.

4. اگر دختری در خواب ببینید که نوزاد دارد، تعبیرش این هست که باید بیشتر مراقبت اعمال و رفتار خود باشد.

5. دیدن نوزاد مرده در خواب، نشانه ای از نگرانی و ناراحتی است.

6. اگر دختری در خواب ببینید که در حال نگهداری از یک نوزاد هست یعنی به مقام ارزشمند و معتبری دست پیدا می کند.

7. اگر در خواب نوزاد زیبایی را ببینید که در گهواره خوابیده، نشانه ای از خوشبختی و محبت شما به کودکان است.

8. تعبیر خواب بچه نوزاد که تازه راه می رود این است که با مشکلات مختلفی در زندگی مواجه خواهید شد.

9. دیدن نوزاد مرده در خواب نشانه ای از بروز ناراحتی و نگرانی خواهد بود.

10. اگر خواب نوزاد تازه متولد شده را ببینید، تعبیرش این است كه روزهاى شادى را سپری خواهید کرد.

 

تعبیر خواب چاقو

چاقو یکی از ابزارهای پرکاربرد در خانه و برخی مشاغل هست که ممکنه در خواب های شما نیز حضور داشته باشه. چندتا از تعبیر خوابهای مختلف برای چاقو رو در زیر بخوانید:

 

چاقو

 

1. اگر در خواب ببینید که با چاقو زخمی شده اید، نشانه ای از مردانگی یا وحشی گری حیوانی است و یا اینکه درگیر مشکلات خانوادگی خواهید شد. 

2. چاقو در خواب، نشانه زبان بدگویان است و اگر چاقویی که در خواب دیده اید، تیز و برنده و براق باشد یعنی زبان بدگویان در مورد شما تیز خواهد بود و اگر این چاقو در اختیار خودتان باشد، یعنی احساس عدم امنیت دارید.

3. دیدن چاقو در خواب، نشانه ای از دعوا و جدایی و یا زیان های مالی خواهد بود.

4. اگر در خواب ببینید که با چاقو، کسی را زخمی می کنید یعنی صاحب شخصیتی ناپسند بوده و لازم هست در راه درست قدم بردارید.

5. تعبیر خواب چاقوی آشپزخانه،خدمتکار و کدبانوی خانه است و اگر در خواب ببینید چاقویی نو در آشپزخانه دارید، یعنی زنی خانه دار نصیب شما خواهد شد.

6. اگر در خواب ببینید در حال تیز کردن چاقو هستید، یعنی موضوعی باعث ایجاد خشم و ناراحتی شما می شود.

7. دیدن چاقوی شکسته در خواب، تعبیرش این هست که هم در امور عاطفی و هم در شغل خود شکست خواهید خورد.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو