رفتار با کودک لجباز، ناخواسته باج ندهید!

منبع: نی نی بان

134

1398/8/15

23:56


به کودک لجباز و یک دنده پاداش ندهید . چگونه والدین و دیگران می توانند به طور ناخواسته رفتار بد، یک کودک لجباز و پرخاشگر را پاداش داده و باعث تبدیل آن رفتار به یک مشکل جدی شوند؟
مشاهده گریه کردن و قشقرق به راه انداختن یک کودک موجب آشفتگی و ناراحتی هیجانی است. والدین و دیگر اطرافیان به منظور متوقف ساختن گریه ها و قشقرق های کودک، در نهایت مقابل او تسلیم می شوند. بنابراین،کودک یک دنده یاد میگیرد با ایجاد استرس هیجانی و ناراحتی برای دیگران، آنها را در مقابل مطالبات خود تسلیم نماید. پس به کودک لجباز و یک دنده پاداش ندهید .

پاداش به طور ناخواسته به کودک لجباز و پرخاشگر
یک کودک لجباز و پرخاشگر ممکن است قدرت و کنترل قابل ملاحظه ای را بر روی والدین خود و دیگران بدست بیاورد. او ممکن است برای به کرسی نشاندن حرف خود، کلافه کردن و غر زدن مداوم، فریاد کشیدن، گریه کردن یا حملات فیزیکی به والدین، و همسالان خود دست بزند و تنها زمانی که دیگران خواسته هایش را برآورده سازند، آرام گرفته و از وارد آوردن استرس و ناراحتی بر آنها دست می کشد.
چنین کودکی با انرژی و تحمل بی پایان، والدین خود و دیگران را وادار می سازد تا رفتار بد او را پاداش بدهند. کودک لجباز و پرخاشگر می تواند مهارت و قدرت زیادی را در کنترل کردن والدین، و همسالانش پیدا کند. او از روش ” کنترل از طریق اذیت “استفاده می کند.البته حواسمان باشد هدف این نیست که کودکی را تربیت کنیم که آرام باشد و از همه دستورهای والدین اطاعت بی چون و چرا کند، بلکه هدف این است که پدر و مادرها یاد بگیرند که رفتار مناسب را در کودک خود تقویت کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو