تقویت رحم بعد از سقط، با این روش

تقویت رحم بعد از سقط، با این روش


منبع: نی نی بان

128

1398/8/23

14:01


سوال مخاطب نی نی بان: من 34 سالمه و جنین 9 هفته ای خودمو بعلت تشکیل نشدن قلب با دارو سقط کردم. بچه اولم بود. حدود دو هفته پیش. الان برای تقویت رحم و بارداری مجدد چه مواد غذایی و داروهایی استفاده کنم؟ چون دکترم گفته سه ماه بعد میتونم اقدام کنم. و اینکه نزدیکی رو از چه زمانی مجددا میتونم داشته باشم؟ الان خونریزی بند اومده و لکه بینی هم ندارم.
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی:
دوست عزیز ما با یکبار سقط خیلی دنبال بررسی نمی رویم، یکبار سقط معمولا تصادفی است. تو این سه ماه حتما قرص فولیک اسید مصرف کنید، یک سری چکاپ قبل بارداری هم باید حتما انجام دهید. نزدیکی را می توانید از 40 روز بعد شروع کنید ولی جلوگیری را باید بعد از سه ماه بردارید. 
 

تقویت رحم بعد از سقط، با این روش

 
مهم ترین مطالب در این‌باره:
علت‌های متفاوتی برای سقط جنین در سه ماهه اول بارداری وجود دارد. در برخی از بارداری‌ها جنین تشکیل نمی‌شود و به عبارتی بارداری پوچ اتفاق می‌افتد. در بارداری پوچ ساک یا کیسه جنین وجود دارد اما خود جنین تشکیل نمی‌شود. در واقع نطفه دارای مشکل است و علت‌های ژنتیکی وجود دارد.
در دیگر موارد نیز جنین تشکیل می‌شود اما ضربان قلب او شنیده نمی‌شود و در واقع قلب جنین تشکیل نمی‌گردد. این مشکل نیز کاملا ژنتیکی می‌باشد. در هر دو شرایط باید جنین را سقط نمود، در غیر این صورت مادر دچار مشکل می‌شود.
در مواردی نیز ممکن است در هفته‌های زیر ۲۰ به یک باره مادر دچار خونریزی و درد شود و سقط جنین انجام شود.
این موضوع می‌تواند مربوط به انواع بیماری‌ها شود. مصرف نوشیدنی‌های الکلی و یا سیگار نیز می‌تواند در این امر تاثیر گذار باشد.
بهتر است مادر بلافاصله که از بارداری خود مطلع شد نکات لازم را در این باره بداند و از بدن خود و جنینش مراقبت نماید.

چند مدت بعد از سقط جنین نزدیکی انجام دهیم؟
اگر به صورت عادی به مسئله نگاه کنیم، می‌توان گفت که بعد از قطع شدن خونریزی می‌توان نزدیکی انجام داد. خونریزی ممکن است در افراد مختلف، متفاوت باشد. در برخی افراد دو هفته و در برخی دیگر تا چهار هفته طول می‌کشد.
بهتر است اولین نزدیکی بعد از سقط جنین ۳۰ روز بعد انجام شود تا دهانه رحم به طور کامل بسته شده و لگن در شکل طبیعیه خود قرار بگیرد.
عجله کردن در انجام نزدیکی می‌تواند باعث عفونت‌ها و یا بیماری‌ها گردد. بهتر است نزدیکی در زمان مناسب انجام شود.

رابطه جنسی بعد از سقط جنین
به طور معمول توصیه می شود که خانم ها تا دو هفته پس از سقط جنین رابطه جنسی واژینال نداشته باشند.
این مسئله به کاهش خطر ابتلا به عفونت کمک می کند و بخش مهمی از مراقبت‌های پس از سقط جنین به شمار می رود.
اگر رابطه محافظت نشده ای را تجربه کرده اید، با دکتر محلی تماس بگیرید و درباره راه های جلوگیری از حاملگی ناخواسته با او مشورت کنید.
اگر بعد از سقط جنین در هنگام رابطه جنسی درد ناگهانی و شدیدی را تجربه کردید، برای مشاوره به یک کلینیک درمانی مراجعه کنید.

تا چه مدت بعد از سقط جنین پریود اتفاق می‌افتد؟
تاریخ پریود را نمی‌شود بعد از سقط جنین پیش بینی نمود. به طور طبیعی معمولا ۳۰ الی ۴۰ روز خونریزی ادامه می‌یابد. ممکن است فرد در تاریخ و وقت معین خود پریود شود.

بعد از سقط جنین چه مراقبت‌هایی باید انجام شود؟
حتما باید به توصیه‌های پزشک عمل کنید. داروهایتان را مرتب مصرف نمایید. به طور معمول دکترها توصیه می‌کنند که آب زیادی را در این زمان مصرف گردد.
بهتر است دو روز استراحت مطلق کنید و تا دو هفته به هیچ وجه ورزش نکنید و یا اجسام سنگین را بلند ننمایید.

بهترین زمان برای اقدام به بارداری
بعد از سقط شدن جنین معمولا افراد نمی‌دانند چه زمانی باید نزدیکی نمایند و یا برای بارداری اقدام کنند. اقدام به بارداری حتما باید بعد از احیای بدن انجام شود و قبل از آن معاینات لازم توسط پزشک انجام شود.
معمولا دکترها توصیه می‌کنند که باردار شدن بعد از سه دوره پریود انجام شود تا مشکلاتی برای مادر و جنین پیش نیاید.

به شرایط روحی خود توجه نمایید
بعد از سقط جنین مادر دچار اضطراب و افسردگی می‌گردد. به هر حال از دست دادن جنینی که در بطن وجود است امر ساده‌ای نیست. در اغلب اوقات، خانم‌ها دچار افسردگی و استرس می‌شوند.
در این مراحل حتما باید حمایت خانواده و همسر بیشتر باشد.

خوراکی های بعد از سقط جنین را بشناسیم
سقط جنین از آنجا که سقط جنین معمولا با ناراحتی و افسردگی برای زنان همراه است زعفران روحیه آنها را بهتر می‌ کند. بعد از سقط جنین همه چیز دست به دست هم میدهد تا مدت ها زنان دچار مشکلات روانی و فیزیکی باشند.برای از بین بردن مشکلات روانی تنها به قدرت خودشان و همسرشان و عشقشان باید اعتماد کنند و برای مشکلات فیزیکی بهتر است به دنبال درمانهای خانگی مطمئن باشند تا هر چه زودتر قدرت جسمی خود را به دست بیاورند.

خونریزی شدید، کمبود آهن و ویتامین های B۱, B۲, B۹, ریبوفلاوین، در مرحله اول بعد از سقط جنین ایجاد می‌شود شاید اینها تنها کمترین مشکل فیزیکی در مقابل مشکلات روحی و روانی باشند.در کنار کمبود این مواد احتمالا احساس درد شدید واژن، دردهای شدید شکمی و استفراغ هم زیاد است.برای کم کردن ریسک کم خونی، پوکی استخوان، رژیم غذایی باید سرشار از آهن ، کلسیم، و ویتامین B باشد.

بنابراین اگر به دنبال درمان‌های خانگی و رژیم غذایی موثر برای بهبودی هر چه سریعتر بعد از سقط جنین هستید این مطلب را دنبال کنید. این درمان ها از طب هندی و بودایی گرفته شده اند و در طول سالها و قرنها مورد استفاده قرار گرفتند و همه از آن راضی بودند.

تقویت رحم بعد از سقط، با این روش

مفیدترین خوراکی های بعد از سقط جنین
شیر و زردچوبه یک قاشق چایخوری زردچوبه را با نصف قاشق غذاخوری کره تفت بدهید.بعد آن را با یک لیوان شیر مخلوط کنید.کمی خلال یا پودر بادام درختی، پسته و گردو به آن اضافه کنید می‌توانید برای بهتر شدن مزه آن کمی شکر یا عسل هم اضافه کنید.این ترکیب را دو تا سه بار در روز بنوشید تا خیلی سریع حالتان خوب شود.

شیر با زعفران از آنجا که شیر سرشار از کلسیم است و ضعف و ناتوانی را قوت می‌بخشد همیشه باید از آن استفاده کنید.از آنجا که سقط جنین معمولا با ناراحتی و افسردگی برای زنان همراه است زعفران روحیه آنها را بهتر می‌کند.

شیر را با زعفران و پودر بادام درختی مخلوط کنید و روزی دوبار آن را بنوشید. در این مدت سعی کنید روغن کنجد را جایگزین روغن های دیگر برای غذاها بکنید در سبزیجاتتان حتما جعفری را بگنجانید چای را با دارچین بخورید و آناناس میوه هر روزتان باشد.در کنارش اگر می‌خواهید از مکمل‌های غذایی استفاده کنید حتما با پزشک صحبت کنید.

این درمان های خانگی بعد از سقط جنین به اندازه کافی در کنار غذاهای خون ساز مثل جگر و گوشت قرمز شما را سرحال می‌کند.اگر هضم جگر و گوشت قرمز برایتان سخت است به هیچ وجه ریسک نکنید و تا بهبودی کامل از آن نخورید.

طبیعی ترین خوراکی های بعد از سقط جنین
تخم مرغ محلی با شیر یک لیوان شیر گرم تهیه کنید و یک تخم مرغ محلی خام در داخل آن بشکنید.برای طعم بهتر می‌توانید عسل هم به ان اضافه کنید این ترکیب معجزه آسا را روزی دوبار قبل از خواب ظهر و شب بنوشید تا ببینید چقدر زود حالتان بهتر می‌شود.

روغن کنجد و روغن تخم کدوتنبل ۶ قاشق غذاخوری آرد سمولینا را در ۳ قاشق غذاخوری کره تفت دهید تا رنگش قهوه ای روشن شود بعد ۱ قاشق چایخوری روغن کنجد اصل و یک قاشق چایخوری روغن تخم کدو تنبل هم به آن اضافه کنید.

بعد به مدت ۳ تا ۴ دقیقه دوباره این ترکیب را تفت بدهید می‌توانید به این ترکیب یک تخم مرغ اضافه کنید و برای صبحانه به مدت ۲ هفته این این ترکیب فوق العاده را بخورید تا خیلی زود قدرت و انرژی قبل را به دست بیاورید.

تقویت رحم بعد از سقط، با این روش


خوراکی های بعد از سقط جنین
۱-شبانه نیم کیلو گندم را در آب تمیز خیس کنید و صبح آبش را بگیرید و بگذارید گندم ها در آفتاب خشک شوند.
۲- سه لیوان آب را بجوشانید و صد گرم شکر قهوه ای به آن اضافه کنید و بگذارید کاملا حل شود.
۳- سپس گندم و سه قاشق غذاخوری پودر زنجبیل به آن اضافه کنید وخوب ترکیب را هم بزنید.
۴- کمی پودر پسته، بادام و گردو به آن اضافه کنید.
۵- بگذارید ترکیب کاملا سرد شود.
۶- سه قاشق غذاخوری از این ترکیب را با یک لیوان شیر گرم مخلوط کنید و هر روز روزی ۲ تا ۳ بار این ترکیب را بنوشید به مدت ۲ هفته این کار را انجام دهید تا تمام ضعف و بی حالی بعد از سقط جنین را درمان کنید.همان طور که گفته شد سقط جنین باعث خونریزی شدید می شود.

خونریزی پس از سقط جنین باعث کمبود آهن در بدن می شود. همچنین ممکن است کم خونی و علائم مرتبط با آن را تجربه کنید. احساس ضعف و خستگی از علائم رایج بعد از سقط جنین است. به همین دلیل بعد از سقط جنین، مصرف مواد غذایی غنی از آهن مهم است.

بهترین نوع آهن که باید بعد از سقط جنین مصرف کرد، heme-iron است. این نوع آهن به راحتی توسط بدن جذب می شود. بهترین منبع heme-iron گوشت قرمز است. بنابراین گوشت قرمز را بعد از سقط جنین به مقدار زیاد بخورید. اما به یاد داشته باشید گوشت را بخوبی بپزید.

تقویت رحم بعد از سقط، با این روش

تقویت رحم و آماده سازی بدن برای بارداری
1- خوردن به و فراوده های آن مانع انداختن جنین زنها میشود.(باعث تقویت رحم می شود)خوردن به بصورت خام خوب نیست و مضر می باشد زیرا به خام رگهای بدن را مسدود می سازد و چون گرم است برای کسانیکه گرم مزاجند خوب نیست . 
2-لوبیاى سبز براى تقویت رحم و جلوگیرى از سقط جنین همتا ندارد.
3- در چین ، ژاپن و کشورهای خاور دور از ترکیب عسل و دارچین برای تقویت رحم در زنانی که باردار نمی شوند استفاده می شود. . کمی پودر دارچین را با نصف قاشق چایخوری عسل خمیر کرده و آن را در در طول روز به طور مکرر برروی لثه ها می گذارند تا به آهستگی با بزاق دهان مخلوط شده و وارد بدن شود.
4-ستاخینس گرم و خشک و لطیف دم کرده معطر، مقوی اعصاب ، مفید برای خانمهای نازا در جهت تقویت رحم و تخمدانها
شش قسمت صبح یا شب سه استکان آب مثل چای دم کرده و میل نمائید .
5-میخک برای تقویت نیروی جنسی سرد مزاجان مفید است.برای درمان غذایی و تقویت رحم باید از 4 گرم میخک، هر روز به طور مرتب استفاده نمود.
۶- کاسنی در ازدیاد نطفه و زیبایی چهره کودک تازه متولد مفید است.کاسنی رحم را به وظیفه طبیعی خود وا می دارد.
برگ کاسنی، دارای مقداری ویتامین(ث) است و لذا در حفظ جوانی مؤثر است.کاسنی، توان و نیروهای بدنی را تجدید می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو