از شبکه ملی اطلاعات چه خبر ؟

منبع: برترین ها

105

1398/8/28

17:38


حوادث رخ داده در پی افزایش قیمت بنزین و بیم دولت و نهاد‌های امنیتی، از سازماندهی تجمعات مردم در شهر‌های مختلف باعث شد تا با اختلال در اینترنت، دسترسی به شبکه‌های اجتماعی برای مردم غیر ممکن و یا سخت شود.

الف: حوادث رخ داده در پی افزایش قیمت بنزین و بیم دولت و نهاد‌های امنیتی، از سازماندهی تجمعات مردم در شهر‌های مختلف باعث شد تا با اختلال در اینترنت، دسترسی به شبکه‌های اجتماعی برای مردم غیر ممکن و یا سخت شود.

آنچه گفتنی است این است که آیا کسانی که چنین تصمیماتی می‌گیرند نباید نسبت به آثار زیانبار تصمیمات خود پاسخگو باشند؟

آیا نباید وزیر ارتباطات پاسخگوی این سئوال باشد که چرا باید شبکه ملی اطلاعات و یا اینترنت ملی ( که وزیر ارتباطات آنرا بی معنا و عبارتی کاریکاتور شده می‌داند).پس از سال‌ها همچنان اندرخم یک کوچه باشد و ما با اندک تهدیدی مجبور به پرداخت این حجم از خسارت باشیم.

حتما جناب وزیر می‌دانند رسانه‌های داخلی که در خط مقدم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به ویژه در مواقع بحران هستند، طی چند روز گذشته عملا تعطیل یا نیمه تعطیل بوده‌اند؟ اگر هم فعالیتی داشته اند عملا مخاطبان آنها کمترین دسترسی را به آنها داشته‌اند . آنوقت میگوییم چرا رسانه‌های بیگانه مرجعیت پیدا می‌کنند .

چه کسی باید پاسخگو باشد که حتی ایمیل ملی برای مردم طراحی نشده تا از میزان وابستگی به شبکه‌های خارجی کم شود؟

متاسفانه یک از موانع تکمیل شبکه ملی اطلاعاتی برداشت وزارت ارتباطات از وظایف خود در این طرح ملی است، این وزارتخانه خود را متولی زیرساخت‌ها می‌دانند نه محتوا، حتی اگر این را بپذیریم.باید پرسید آیا همه زیرساختها آماده است؟

در هر حال بهتر است از شرایط موجود برای تکمیل این پروژه ملی ،بیشترین بهره را برده و نگذاریم چالشهایی از این دست در آینده، تجارت ، ارتباط فردی و جمعی و امنیت ملی را در فضای ارتباطی مبتنی بر اینترنت مورد تهدید قرار دهند و بویژه رسانه‌هایمان را بی سلاح و مهمات راهی میدان نبرد و جنگ نرم نکنیم .

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو