بازنگری سهمیه‌های کنکور تا کمتر از یک سال آینده

منبع: برترین ها

75

1398/8/29

13:03


قائم‌مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: فرایند بازنگری سهمیه‌های کنکور تا کمتر از یک سال آینده به پایان می‌رسد.

خبرگزاری ایرنا: قائم‌مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: فرایند بازنگری سهمیه‌های کنکور تا کمتر از یک سال آینده به پایان می‌رسد.

منصور کبگانیان اظهار داشت: بازنگری کنکور و سهمیه های آن در ستاد نقشه جامع علمی کشور آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: این مسئله از جمله مکاتبات و مذاکراتی بود که با مقام معظم رهبری و مجلس شورای اسلامی داشتیم اما خروجی آن هنوز آماده نشده است.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور تاکید کرد: این نقشه باید تمام اقدامات انجام شده در ۴۰ سال گذشته کنکور را بررسی کند و نمی خواهیم بیشتر از یک سال طول بکشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در این ۴۰ سال، کارهای ناهماهنگی در سهمیه ها صورت گرفته است؛ در یک دوره ای شورای عالی انقلاب فرهنگی و در دوره ای دیگر مجلس شورای اسلامی برخی سهمیه ها را مصوب کرده اند.

به گفته کبگانیان، این سهمیه ها بر حسب زمان و به تناسب نیاز داوطلبان ایجاد شد اما یکپارچه نیست که سعی در فشرده سازی سهمیه ها داریم.

وی درباره مصوبه امتیاز نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است گفت: این مصوبه اهمیت بالایی ندارد و آنچه امسال به داوطلبان کنکور لطمه زد، مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص سهمیه جانبازان و ایثارگران بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو