جعفری: مسببین بی‌تدبیری در بنزین محاکمه شوند

منبع: برترین ها

63

1398/9/7

17:21


فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله گفت: ضمن آنکه برخوردها با فساد، اختلاس و سواستفاده به صورت قاطعانه ادامه یابد، لازم است با سوءتدبیرها، بی توجهی‌ها و سوء مدیریت‌ها هم برخورد قانونی شود.

خبرگزاری تسنیم: سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله طی گفت‌وگویی درباره حوادث 10 روز اخیر پس از اعلام تصمیم بنزینی دولت اظهارنظر کرده است.

جعفری: مسببین بی‌تدبیری در بنزین محاکمه شوند

بخشی از حرف‌های سردار جعفری را بخوانید: 

برخورد قضایی با آشوبگران، غارتگران بیت‌المال و تروریست‌های مردم‌نما یک امر طبیعی است و در همه کشورها هم انجام می‌شود. اما سوال اساسی این است که چرا با مسببین و زمینه سازان چنین فضایی که با بی‌تدبیری و بی‌توجهی به مردم، تصمیمی را بد اجرا می‌کنند و زمینه را برای ناامنی‌ها ایجاد می‌کنند، برخورد نمی‌شود؟

شعار این دولت، تدبیر و امید بود؛ در انجام مسائل اجرایی، چه امیدی برای مردم باقی گذاشته‌اند؟ به نظرم دستگاه‌ قضایی در اینجا وظیفه مهمی دارد. ضمن آنکه برخوردها با فساد، اختلاس و سواستفاده به صورت قاطعانه ادامه یابد، لازم است با سوءتدبیرها، بی توجهی‌ها و سوء مدیریت‌ها هم برخورد قانونی شود. این مسیر متاسفانه تاکنون در جمهوری اسلامی باز نشده و باید باز شود تا مسئولین نسبت به تصمیماتی که می‌گیرند و یا نحوه اجرای تصمیمات، در محاکم مربوطه پاسخگو باشند.

از سوی دیگر وقتی سیاسی بازی و سیاسی‌کاری بر اغلب تصمیمات، اقدامات و مناسبات، غلبه پیدا می‌کند، ما شاهد چنین وضعیتی هستیم. امروز همه آنهایی که در مجلس تهدید به استعفا کردند و یا استعفای نمایشی دادند – که مرد این کار هم نبودند- از جریان سیاسی حامی دولت بودند. نمی‌شود هرجایی که نتیجه یک اقدامی خوب بود، به خود نسبت دهند و هرکجا که دولت و سیاست‌هایش با اعتراضات مردمی مواجه شد، با فرار رو به جلو، از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند؛ باید این جریانات سیاسی، صادقانه مسئولیت حمایت‌ها و تصمیمات سیاسی خودشان را بپذیرند؛ اما امروز عکس این را شاهد هستیم. من احساس می‌کنم مردم جواب این اقدامات را در انتخابات اسفند امسال خواهند داد.

مجلس ما جایگاه رفیعی داشت، اما متاسفانه این جایگاه تنزل پیدا کرده و علت اصلی آن هم، عدم شفافیت آرای نمایندگان است. حتما یکی از اقداماتی که باید دنبال شود، شفافیت در آرای نمایندگان مجلس است که باید در آینده نزدیک محقق شود ان‌شاءالله.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو