تصویری از مسجد مجلل سفرآقا بگویچ از آثار معماری امپراطوری عثمانی با مناره‌های شبیه به برج ساعت

148

1398/9/20

02:23


مسجدی تاریخی و مجلل سفرآقا بگویچ از آثار معماری امپراطوری عثمانی با مناره‌های شبیه به برج ساعت در روستای دابریجای شهر بینی‌چری در بخش شرقی هرزگوین یکی از جاذبه های این کشور به حساب می آید.

تصویری از مسجد مجلل سفرآقا بگویچ  از آثار معماری امپراطوری عثمانی با مناره‌های شبیه به برج ساعت

  به گزارش بهداشت نیوز به نقل از الکوثر، مسجدی ساخت امپراطوری عثمانی در روستای دابریجای شهر بینی‌چری در بخش شرقی هرزگوین در زمان سفر آقا از افسران ینی‌چری در سال‌های 1610-1611 ساخته شده و یکی از جاذبه های این شهر به حساب می آید. این مسجد به دلیل شباهت مناره هایش یه برج ساعتی از دیگر مساجد ساخت عثمانی در آن دوره متفاوت است.

این مسجد به دلیل جنگ‎‌هایی که در طول تاریخ رخ داد آسیب دیده است اما در سال 1993 در جنگ بوسنی ادامه داشت تخریب شد و سپس در سال 2003 کمیسیون حفاظت از آثار ملی بوسنی هرزگوین به عنوان "آثار ملی" اعلام شد و در سال 2012 مطابق شکا اصلی آن مرمت و بازسازی شد.

تصویری از مسجد مجلل سفرآقا بگویچ  از آثار معماری امپراطوری عثمانی با مناره‌های شبیه به برج ساعت

مرصاد سابانویچ شهردار استولاچ‌ دراین باره اظهار داشت: «مساجد زیادی با مناره های مشابه این مسجد وجود دارد اما شباهت مناره های آن به برج ساعت این مسجد را متمایز می کند. مناره‌های مسجد صفر آقا بگویچ در ابتدا با ارتفاع 15 متر ساخته شده بود اما پس از طوفان سال 1889 این مناره ها تخریب شد و در بازسازی با ارتفاع کوتاه تری بنا شد.

این مسجد در سال 2003 به عنوان "آثار ملی" اعلام شد و در سال 2012 بازسازی شده و مجدد به روی نمازگزاران باز شد.

این روستا در 21 کیلومتری شهر تاریخی و توریستی استولاچ‌ واقع شده و از آثار تاریخی عثمانی است که در آن دوران نیز مرکز عبادت مسلمان بود. در بین سال‌های 1469 تا 1851 به دفتر مفتیگری بلاگاژ امپراطوری عثمانی وابسته بود.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو