چرا ERP Microsoft Dynamics NAV برای کسب کار شما مناسب است؟

منبع: نمکستان

106

1398/9/25

23:37


چرا ERP Microsoft Dynamics NAV برای کسب کار شما مناسب است؟ نمکستان: راهکار جامع برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) مایکروسافت داینامیکس نو (Microsoft Dynamics NAV) پرفروش‌ترین ERP در سطح جهان و یکی از محبوب ترین نرم افزار ERP است. این ERP برای سازمان‌های کوچک و متوسط طراحی شده است و می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای انواع […]

چرا ERP Microsoft Dynamics NAV برای کسب کار شما مناسب است؟

نرم افزار erp مایکروسافت

نمکستان: راهکار جامع برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) مایکروسافت داینامیکس نو (Microsoft Dynamics NAV) پرفروش‌ترین ERP در سطح جهان و یکی از محبوب ترین نرم افزار ERP است. این ERP برای سازمان‌های کوچک و متوسط طراحی شده است و می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای انواع سازمان‌ها و کسب و کارها در ایران باشد. در این مقاله سعی خواهیم کرد با بررسی علت پرکاربردبودن این راهکار جامع برنامه ریزی منابع سازمانی در جهان، به دلایل محبوب بودن آن در ایران نیز اشاره کنیم.

یکی از دلایل پرفروش شدن این نرم افزار، توسعه و پشتیبانی آن توسط شرکت مایکروسافت است. مایکروسافت در سال ۲۰۰۲ با خرید کمپانی NAVISION و تغییر برند آن در سال ۲۰۰۵ اقدام به توسعه و پشتیبانی Dynamics NAV کرد. از این گذشته نرم افزار ERP شرکت مایکروسافت امکان یکپارچگی کامل با دیگر محصولات مایکروسافت مانند Power BI و SharePoint و Dynamics CRM و Outlook و …را فراهم می‌کند. همچنین محیط کاربری این نرم افزار با محیط‌های نام آشنای مایکروسافت نظیر آفیس همسانی‌های فراوانی دارد. در سامیکس به بررسی بخشی از امکانات این راهکار نرم افزاری سازمانی خواهیم پرداخت.

نرم افزار erp مایکروسافت

فرآیندهای مالی در Dynamics NAV

NAV از ۹۸% ویژگی‌های مربوط به فرآیندهای مالی در ERP ها پشتیبانی می‌کند. این درصد در مقابل سطح متوسط ۸۹% در راهکارهای دیگر ERP در بازار جهانی رقم قابل ملاحظه ای است. این در حالی است که راهکارهای ایرانی به نسبت میانگین جهانی ویژگی‌های ناچیزی را پوشش می دهند. همچنین این نرم افزار از استانداردهای مالی بین‎المللی نظیر IFRS  و فرمت XBRL نیز پشتیبانی می‌کند و امکان گزارش دهی بنا بر استانداردهای داخلی و خارجی را فراهم می کند، همین امر می‌تواند Dynamics NAV را به یک ERP  بی رقیب و انتخابی استراتژیک در مقایسه با سایرین تبدیل کند.

فرآیندهای مربوط به مدیریت زنجیره تامین در Dynamics NAV

NAV از بیش از ۸۱% ویژگی‌های فرآیندهای مربوط به مدیریت زنجیره تامین پشتیبانی می‌کند که در مقابل آمار متوسط ۶۹% در بازار جهانی رقم بالایی محسوب می‌شوند.

فرآیندهای مربوط به خرده فروشی و بازرگانی در Dynamics NAV

Dynamics NAV با پشتیبانی از بیش از ۸۵% ویژگی ها و قابلیت های فرآیندهای خرده فروشی و بازرگانی به یکی از ERPهای ایده‌آل در حوزه خرده فروشی و بازرگانی تبدیل شده است. لازم به ذکر است که متوسط پوشش این فرآیندها در بازار جهانی تنها ۷۰% است. لذا این ERP می تواند با پشتیبانی از انواع مدل های کسب و کار مانند B2C و B2B ، فروش اعتباری ، فروش امانی ، Marketplace و Affiliate Marketing بهترین بستر برای مدیریت فرآیندهای کسب و کارهای آنلاین E-Commerce  نیز باشند، ضمنا یکپارچگی آسان این نرم افزار با سایر پلتفرم ها و سخت افزارها مانند Magento و .. و بارکدخوان ها، دستگاه های POS و … خود عاملی اساسی در بدل شدن به بهترین راهکار در حوزه کسب و کارهای بازرگانی خرده و عمده فروشی است.

فرآیندهای توزیع و انبارداری در Dynamics NAV

این راهکار با پشتیبانی از ۹۴% امکانات موجود در فرآیندهای توزیع در مقابل ۸۸% سطح متوسط جهانی، یکی از بهترین ERPها در این حوزه در جهان است. ماژول انبارداری این ERP یکی از قدرتمندی ترین ها در جهان است  و انواع مدل های ساده تا پیشرفته در انبارداری را دربرمی گیرد.

فرآیندهای منابع انسانی در Dynamics NAV

NAV با پشتیبانی ۸۶% از ویژگی‌ها و فرآیندهای منابع انسانی فاصله قابل ملاحظه‌ای با رقم ۶۲% متوسط جهانی دارد. لازم به ذکر است که بهبودهای فراوانی در زمینه مدیریت فرآیندهای منابع انسانی در نسخه Microsoft Dynamics NAV 2018  انجام گرفته است که بسیاری از فرآیندهای پیشین را به صورت چشم گیری بهبود بخشیده است.

فرآیندهای مربوط به تکنولوژی تولید و محصول در Dynamics NAV

Dynamics NAV با پشتیبانی از ۸۹% فرآنیدهای موجود در این حوزه (در مقابل ۷۰% متوسط این بازار) توانسته است جایگاه مناسبی در بازار جهانی این بخش کسب کند.

موارد عنوان شده از جمله دلایلی است که این نرم افزار ERP را به یکی از محبوب‌ترین ERPها در سطح جهانی برای سازمان‌های کوچک و متوسط بدل کرده است. در همین مورد لازم به ذکر است که تحقق یکپارچگی فرآیندی واقعی بسیار مهم است. همچنین سرعت و سهولت پیاده سازی و آمار بالای موفقیت پروژه های استقرار این ERP در کنار رابطه و تجربه کاربری جذاب و ساده و دسترسی از راه های مختلف کلاینت، تحت وب و موبایل همه و همه، از جمله عواملی است که باعث شده هم اکنون بیش از ۲۰۰ هزار شرکت و کسب و کار مختلف در سطح ایران و جهان این نرم افزار را به عنوان راهکار جامع برنامه ریزی منابع سازمانی خود برگزینند.

نرم افزار erp مایکروسافت

چرا ERP Microsoft Dynamics NAV برای کسب کار شما مناسب است؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو