شب یلدا با منوی ستاره

شب یلدا با منوی ستاره


منبع: ستاره

589

1398/9/27

13:21


شب یلدا، بلندترین شب سال و کهن‌ترین جشن باستانی ایرانیان است. با منوی مخصوص شب یلدای ستاره شامل تزیینات یلدا و پیام تبریک یلدا همراه باشید.

شب یلدا با منوی ستاره

 
ستاره | سرویس خانه‌داری - هر آنچه نیاز دارید تا شب یلدایی به یادماندنی داشته باشید را می‌توانید در این صفحه بیابید. از سفره‌آرایی و تزیین خوراکی‌ها و طرز تهیه آش و شیرینی گرفته تا پیدا کردن بهترین متن‌ها و پیام‌ها برای تبریک شب یلدا به دوستان و آشنایان. در آخر هم می‌توانید یک فال حافظ بگیرید. با ما همراه باشید...

 

شب یلدا

شب یلدا یا شب چله بلندترین شب سال و یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین آیین‌های ایرانی است. در واقع شب یلدا، زمانی بین غروب آفتاب آخرین روز پاییز تا طلوع آفتاب نخستین روز زمستان است. در این شب، طی‌شدن بلندترین شب سال و ورود به انقلاب زمستانی توسط خانواده‌های ایرانی سرتاسر جهان به روشی کم‌وبیش مشابه گرامی داشته می‌شود. 

سفره شب یلدا

سفره یلدا که میَزد Myazd نام داشت، یکی از آداب و رسوم شب یلدا و در واقع سفره‌ای بود که معمولا روی کرسی پهن می‌شد و درون آن انواع میوه‌های خشک یا تازه و آجیل شامل نخود برشته، کشمش، انجیر خشک، فندق و بادام و ... قرار داده می‌شد و همه اعضای خانواده دور آن می‌نشستند و شب چله را صبح می‌کرند.
در ایران باستان در واقع برای هر مناسبتی، سفره‌ای پهن می‌شد و در آن سفره، انواع خوراکی‌های متناسب با آن جشن به همراه آتش‌دان و عطردان و بخوردان و ... قرار داده می‌شد و از آنجا که ایرانیان همیشه به زیبایی و برازندگی اهمیت می‌دادند، سعی می‌کردند خوراکی‌ها را هر چقدر کم و ساده؛ به زیبایی بیارایند و در سفره قرار دهند. 
این رسم زیبا یعنی سفره‌آرایی و تزیین سفره یلدا نه تنها هنوز پابرجاست، که روز به روز پیچیده‌تر و مجلل‌تر نیز شده است. در ادامه نمونه‌هایی بسیار زیبا از تزیین سفره یلدا را خواهید دید.
 

شب یلدا، سفره یلد ا، سفره شب یلدا، سفره شب چله

 
 
 

آموزش تزیین میوه برای شب چله

در نمونه‌های زیر با طریقه قالب زدن میوه‌ها، چیدمان میوه به شکل سبد میوه و استفاده از شکلات و ترایفل برای تزیین سالاد میوه آشنا خواهیم شد. شما می‌توانید از نمونه‌های زیر ایده گرفته و از آن‌ها برای تزیینات یلدایی امسال خود استفاده کنید.
 

تزیین میوه شب یلدا، سفره شب یلدا، تزیین سفره یلدا، شب یلدا، شب چله

 
 
 
تزیین و حکاکی هندوانه برای این شب بخصوص نیاز به کمی سلیقه، خلاقیت و البته حوصله خواهد داشت. ابزار مورد استفاده برای تزیین حکاکی هندوانه، چاقو‌های مخصوصی است که به جهت داشتن تیغه‌های طراحی شده امکان ایجاد زوایای مختلف را فراهم می‌نماید. نمونه‌هایی زیبا از تزیین و حکاکی هندوانه را در ادامه خواهید دید.
 

تزیین هندوانه شب یلدا، تزیین انار شب یلدا، تزیین سفره یلدا، شب چله

 
 
 
 
 
 
 

آموزش تزیین لبو و میوه‌ها برای شب چله

یکی از زیبایی‌های آشپزی، هنر زیبای سفره‌آرایی است. سفره آرایی خود شامل بخش میوه‌آرایی و سبزی‌آرایی می‌شود که هر یک از آن‌ها جزو چشم‌نوازترین هنرهای تجسمی محسوب می‌شوند و البته به وسایل مخصوص و مهارت زیاد نیاز دارد.
از این میوه‌ها و سبزیجات آراسته شده، برای تزیین سفره عقد، سفره افطار، سفره شب چله، میز نامزدی و ... استفاده می‌شود.
معمولا برای سبزی آرایی از سبزیجات و صیفی‌جات سفت و محکم استفاده می‌شود تا بتوان به راحتی آن‌ها را در دست گرفته و روی آن‌ها حکاکی نمود. یکی از بهترین سبزیجات برای این‌کار شلغم، لبو، پیاز و هویج هستند که می‌توان با استفاده از ابزار مخصوص، صرف وقت و کمی زمان حکاکی‌های بسیار ناب و زیبایی روی آن ها پیاده کرد و از این سبزیجات تزیین‌شده در سفره‌های مختلف بهره برد. 
 

تزیین لبو شب یلدا، تزیینات شب یلدا، تزیین سفره یلدا، جشن شب یلدا

 
 

آموزش تزیین کدو حلوایی شب چله

کدو حلوایی با ظاهر و رنگ‌های متنوعی که دارد، می‌تواند سوژه‌های جالبی برای تزیین سفره و میز یلدای شما ایجاد کند. 
 

تزیینات شب یلدا، تزیین میوه شب یلدا، تزیین کدو حلوایی، تزیین هندوانه یلدا، میوه آرایی

 
 
...............................................................................................................
 
 

این روزها که دیگر از کرسی خبری نیست، شکل دورهمی‌ها و پذیرایی‌ها نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است. در سال‌های اخیر، با توجه به گرایش زیاد بانوان هنرمند به هنر سفره‌آرایی و میوه‌آرایی، ساده‌ترین خوراکی‌ها نیز به اشکال بسیار زیبایی تزیین می‌شوند و در مناسبت‌های مختلف روی میزهای تزیین‌شده و باشکوه قرار می‌گیرند. شاید بی‌راه نباشد اگر بگوییم که شب یلدا،  زمان اوج ظهور این هنرهاست و دختران و بانوان با سلیقه و هنرمند، نهایت تلاش و ذوق و سلیقه خود را به کار می‌گیرند تا سفره‌ای رنگارنگ و منحصر‌به‌فرد پهن کنند و همه را خیره کنند. 
در همین راستا، مجموعه‌ای از انواع خوراکی‌های مناسب، شامل کیک و انواع بیسکوییت‌های تزیین‌شده با تم یلدا را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم و امیدواریم از آن‌ها نهایت استفاده را ببرید. 

رولت و کیک

تزیین کیک و رولت شب یلدا به شکل هندوانه و انار در کنار میوه‌آرایی و سفره‌آرایی امروزه به یکی از رسوم زیبا و خلاقانه شب چله بدل شده است. 
 

کیک به شکل هندوانه، تزیین کیک شب یلدا، کیک هندوانه، تزیین سفره شب یلدا، عکس شب یلدا

 
.....................................................................................................
 
 

بیسکوییت، تارت و دونات شب چله

تهیه بیسکوییت، تارت و دونات خانگی معمولا وقت‌گیر و پرزحمت است اما اگر بخواهید برای شب چله‌ی امسال، یک تزیین شیک و منحصر به فرد داشته باشید بهتر است بیسکوییت‌ها و شیرینی‌جات حاضری را فراموش کرده و دست به کار شوید و یک سری خوراکی‌های یلدایی خوشمزه با تم هندوانه تهیه کنید. این کار زیبایی میز مهمانی شما را چند برابر خواهد کرد.
 

منوی شب یلدا، تزیینات شب یلدا، تزیین بیسکوییت هندوانه، سفره آرایی

 
 
 
 
 
 
 

دسرهای شب یلدا

در گذشته تنها خوراکی‌های شب چله میوه و آجیل بود اما این روزها انواع کیک و دسرهای رنگارنگ و مدرن با تم یلدایی تهیه می‌شوند که زینت‌بخش سفره‌های یلدای خانواده‌های ایرانی در سرتاسر جهان هستند. در ادامه با نمونه‌هایی از این دسرهای خوشمزه و چشم‌نواز آشنا خواهید شد.
 
 

دسر شب یلدا، ژله انار، ژله هندوانه، دسر یلدا، دسر انار یلدا، عکس شب یلدا

 
 
 
 

غذاهای شب چله

در فصل پاییز با توجه به فراوانی انار، کدو حلوایی و لبو بسیاری از افراد اقدام به تهیه انواع خوراکی‌ها و دسرهای خوشمزه با استفاده از انار، آب انار و رب انار، لبو و کدو حلوایی می‌نمایند. در ادامه با طرز تهیه سالاد انار، سالاد لبو، دلمه کدو و آش مخصوص سب یلدا یعنی آش انار خوشمزه آشنا می‌شوید.

آش انار، طرز تهیه آش شب یلدا، آش مخصوص یلدا، غذاهای شب یلدا، سفره شب یلدا

 
 
 
 
 

تهیه و تزیین تنقلات

معمولا در هر خانه‌ای در شب یلدا، به جز شیرینی و میوه یک سری تنقلات مخصوص وجود دارند که به آن‌ها شب چره گفته می‌شود. در ادامه طرز تهیه نمونه‌هایی از این تنقلات خوشمزه را خواهید دید و با تزیین آن‌ها نیز آشنا خواهید شد. 
 

تزیین پشمک، طرز تهیه برنجک، طرز تهیه تخمه کدو بو داده، برنج بو داده، سفره شب یلدا

 
 
 
 
 

.........................................................................................................

 


 
در ادامه مجموعه خوراکی‌ها و تزیینات ویژه شب چله، توجه شما را به مجموعه‌ای از جدیدترین و زیباترین اس ام اس ها، پیام تبریک، متن ادبی، شعر و همچنین دو مجموعه استیکر اختصاصی ویژه تبریک شب یلدا که توسط سایت ستاره برای شما طراحی شده است جلب می‌نماییم. امیدواریم از این مجموعه لذت ببرید. 

استیکر شب یلدا (اختصاصی ستاره)

 

استیکر شب یلدا، شعر شب یلدا، تبریک شب یلدا، استیکر تبریک یلدا، پیام شب یلدا

 
 
 
...........................................................................................
 
 

مجموعه شعر شب چله

شعر شب یلدا، عکس شب یلدا، تزیین شب یدا، پیام تبریک یلدا

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
..............................................................................................................................
 


 

مجموعه تعبیر خواب مجله اینترنتی ستاره

 

 
 

شب یلدا با منوی ستاره - مجموعه تعبیر خواب مجله ستاره

 
 
 

حافظ خوانی در شب یلدا

گل در بر و می در کف و معشوق به کام است
سلطان جهانم به چنین روز غلام است
 
گو شمع میارید در این جمع که امشب
در مجلس ما ماه رخ دوست تمام است
 
در این شب یلدا تفال به حضرت حافظ را فراموش نکنید:
 

تزیین شب یلدا آداب و رسوم شب یلدا تزیین سفره شب یلدا چله تزیین سفره یلدا سفره شب یلدا عکس تزیین سفره شب چله یلدا و میوه آرایی زیباترین ایده‌های خنچه آرایی شب یلدا سفره آرایی شب یلدا برای عروس با طرح‌های جذاب تزیینات هدیه شب یلدا عروس وسایل شب یلدا عروس تزیین سبد گل شب یلدا با ایده‌ ه ای بسیار جذاب آموزش تزیین میو ه شب یلدا ویدئو جدیدترین نمونه‌ها ی تزیین میوه شب یلدا شب چله نمونه‌هایی از تزیین میوه و سالاد میوه تزیین انار دون شده برای شب یلدا مدل‌های جذاب تزیین ساده انار شب یلدا جدیدترین ایده های تزیین انار شب یلدا برای عروس ۲۰ مدل خلاقانه تزیین آناناس شب یلدا تزیین موز برای شب یلدا طرز تهیه میوه خشک روی بخاری یا شوفاژ چیپس میوه تزیین و حکاکی هندوانه برای شب یلدا ویدئو آموزش تزیین هندوانه شب یلدا آموزش تزیین هندوانه یلدا به شکل کاپ کیک آموزش تزیین انار شب یلدا تزیین انار دون کرده هندوانه آرایی های خلاقانه ویژه شب یلدا آموزش تزیین شلغم و لبو تزیینات ویژه شب یلدا آموزش تزیین لبو به شکل گل رز ویژه شب یلدا تزئینات دست ساز مخصوص شب یلدا رولت عکس تزیین کیک شب یلدا به شکل هندوانه طرز تهیه کیک خرمالو خوشمزه و خوش رنگ طرز تهیه پاپ کیک هندوانه شب یلدا طرز تهیه رولت هندوانه یلدا طرز تهیه رولت کدو حلوایی برای شب یلدا زیباترین ایده های کیک شب یلدا برای عروس طرز تهیه چیز کیک مخصوص شب یلدا دستور پخت پیراشکی دونات به شکل هندوانه شب یلدا طرز تهیه کوکی هندوانه مخصوص شب یلدا ایده های خوشمزه برای شب یلدا طرز تهیه ژله هندوانه دسر مخصوص شب یلدا طرز تهیه ژله انار با بستنی ژله بستنی انار طرز تهیه پاناکوتای انار دسر ویژه شب یلدا طرز تهیه باسلوق خانگی مسقطی یا راحت‌الحلقوم طرز تهیه دسر ساده با برنجک ویژه شب یلدا طرز تهیه ۳ نوع دسر انار شب یلدا بسیار خوشمزه طرز تهیه باسلوق ویژه شب یلدا انواع دسر برای شب یلدا جدیدترین مدل‌های تزیین ژله انار برای شب یلدا طرز تهیه آش انار شب یلدا طرز تهیه دلمه کدو حلوایی کدو تنبل طرز تهیه سالاد انار و کلم قرمز مخصوص شب یلدا طرز تهیه سالاد لبو چغندر برای شب یلدا طرز تهیه تخمه کدو بو داده شده برای شب یلدا طرز تهیه برنجک بو داده برنج پفی آموزش تزیین پشمک یلدا تنقلات شب یلدا طرز تهیه گندمک شیرین خانگی تزیین پفیلا آجیل و خشکبار مخصوص شب یلدا جدیدترین ایده ها برای تزیین آجیل شب یلدا طراحی ناخن برای شب یلدا طرح لاک شب یلدا مدل آرایش ویژه شب یلدا دانلود استیکر شب یلدا تبریک شب یلدا استیکر ویژه شب یلدا با تم انار استیکر شب یلدا برای تلگرام مدل های جدید لباس شب یلدا برای کودکان مدل های لباس دخترانه شب یلدا منتخب اشعار طنز شب یلدا شب یلدا در شعر شاعران بزرگ پارسی زبان تو شب یلدای منی و دوازده ترانه یلدایی دیگر زیباترین اشعار عاشقانه شب یلدا مجموعه شعر غمگین شب یلدا زیباترین مجموعه شعر شب یلدا قسمت اول زیباترین مجموعه شعر شب یلدا قسمت دوم جدیدترین شعرهای تبریک شب یلدا مجموعه انشاهای جدید درباره شب یلدا مقاله‌ای خواندنی و مفید در مورد شب یلدا مجموعه بهترین عکس نوشته‌های ویژه شب یلدا مجموعه عکس پروفایل ویژه شب یلدا جدیدترین متن های تبریک شب یلدا پیام تبریک شب یلدا جدید ترین اس ام اس‌های تبریک شب یلدا 1 جدیدترین اس ام اس ها و جوک های شب یلدا جدیدترین اس ام اس‌های عاشقانه شب یلدا نمونه ای زیبا از متن شب یلدا تعبیر خواب هندوانه تعبیر خواب انار تعبیر خواب آجیل فال حافظ با معنی و تعبیر ساده و روان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو