آکاایران: بیوگرافی کامل فرهاد نجفی + عکس

 

آکاایران: بیوگرافی کامل فرهاد نجفی + عکس

 

فرهاد نجفی (۱۳۶٢، نیشابور) کارگردان ، فیلمنامه نویس ، تهیه کننده و مدیرجلوه های ویژه ایرانی سینمای ایران است.

زاده : ٢۴ مهر ۱۳۶٢

نیشابور

ملیت  : ایرانی

زمینه فعالیت : کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تدوینگر، جلوه های ویژه و تهیه کننده

سال‌های فعالیت : ١٣٨٠ تا کنون

 

زندگی

فرهاد نجفی متولد مهرماه ۱۳۶۲،نیشابور. از کودکی دلبسته تماشای فیلم‏های سینمایی شد. بزرگ ترین لذت کودکی و نو جوانی او فیلم دیدن و عکاسی کردن با دوربینی غیرحرفه ای بود. در پانزده سالگی به شوق پیوستن به کاروان هنر راهی هنرستان صداوسیما شد. علیرغم میل باطنی و با توجه به ظرفیت رشته ها، ناچار به ادامه تحصیل در رشته گرافیک شد.

 او اما به سرعت علاقه وافری به گرافیک یافت کرد، و در حین آموختن گرافیک به صورت کامل، بلافاصله به صورت حرفه ای آموزش عکاسی و آشنایی با کاربردهای رنگ و … را نیز انجام داد. چندماه بعد از شروع تحصیل در هنرستان، نخستین فیلم مستند خود را با نام ایران و ناریا ساخت. سپس مراحل ساخت اولین فیلم کوتاه خود را انجام داد،اما این فیلم هرگز به سرانجام نرسید و فرهاد نجفی دچار مشکلات فراوانی شد، اما این مشکلات برای او انگیزه ای مضاعف شد تا پس از چهارماه فیلم کوتاه دیگری را به نام حرکت بسازد.

کمی بعد و پس از خواندن نظریه الیور استون درخصوص سینما و تاکید این کارگردان برجسته سینمای دنیا بر یاد گرفتن فنون تهیه آثار سینمایی به عنوان یکی از شروط بدل شدن به یک کارگردان خوب، فرهاد نجفی تدوین سینمایی را فراگرفت و فیلم کوتاه بعدی خود را تدوین کرد. پس از ساخت چهار فیلم کوتاه، فرهاد نجفی در سن نوزده سالگی شروع به نوشتن فیلم نامه سینمایی حرکت اول کرد، و سپس فیلم حرکت اول را به عنوان نخستین تجربه سینمایی خود جلوی دوربین برد. فرهاد نجفی همزمان دوره های آموزشی طراحی و مدیریت اجرایی جلوه های ویژه را نیز طی کرد و در تمامی آثارش مدیریت جلوهای ویژه را شخصاً به عهده داشته است.

 

 

فیلم‌شناسی

    ۱۳۸٧ حرکت اول ( کارگردان ، نویسنده و مدیر جلوه های ویژه فرهاد نجفی) با بازیگری الناز شاکردوست، علی صادقی و تیرداد کیایی

    ۱۳٩١ چارسو ( کارگردان ، نویسنده ، مدیر جلوه های ویژه و تهیه کننده فرهاد نجفی) با بازیگری محمدرضا فروتن و نیوشا ضیغمی

    ۱٣٩٢ کبریت

 

سریال

سریال ماتادور داستان قاتل حرفه‌ای است که برای انجام دادن یک سری قتل‌های زنجیره‌ای اجیر شده است.

 

 اصلیت فرهاد نجفی

 

 آثار فرهاد نجفی

 

.

منبع :

بیوگرافی کامل فرهاد نجفی عکس