آکاایران: تهیه دوغ از کفیر

 ماست

آکاایران: تهیه دوغ از کفیر

از کفیر چه می دانید؟
این دوغ با قارچ کفیر تهیه میشه . قارچ کفیر از تخمیر شیر گاو بدست میاد . برای تهیه دوغ کفیر ابتدا باید ماست رو با قارچ کفیر تهیه کنین .خاصیت های زیادی به کفیر نسیت میدهند و آن را به شیر مادر نزدیک میدانند . از عفونت در بدن جلوگیری میکنه .برای یک لیتر شیر به اندزه دو ق سوپخوری قارچ بکار میبرن.کفیر وارد خون شده و با عث ایجاد آرامش در فرد میشود و خواب آور ملایم است . بهتر است به آن نمک اضافه نشه . ولی اشکال خاصی نداره . عرق نعنا و کاکوتی و آویشن بسیار مطبوعش میکنه .این نوشیدنی به خاطر تخمیر گازدار میشه .

 

 

یک لیتر شیر جوشیده و کاملا سرد شده را با قارچ کفیر مخلوط کنین و درب آنرا محکم ببندیدن تا هوا وارد نشه و عمل تخمیر انجام بشه . بعد از 24 یا 48 ساعت به وسیله یک آبکش آن را صاف کنین . در حین صاف کردن از آبکش و صافی فلزی استفاده نشه . این ماست را برای تهیه دوغ استفاده کنین . از قارچ های بدست امده درون شیر نگهداری کنین تا از بین نروند و دوباره درون شیر تازه بریزین و ماست نوین درست کنین . ماست رو بهتره بذارین بمونه و بعد از 48 ساعت ازش دوغ تهیه کنین . بیش از 48 ساعت خاصیت خودش رو از دست میده . قارچ کفیر در برخی سوپرمارکت ها و نیز عطاری ها بفروش میرسد .

این دوغ به خاطر قارچ کفیر دارای خاصیت های بیشماری است :
رفع ورم معده و روده و التهاب معده
مفید برای کمخونى
مفید برای رفع فشار خون
مفید برای رفع انواع بیمارىهاى پوستى
رفع بیماری های صفراوی و یرقان
رفع اسهال و یبوست
نراحتی های اعصاب و رفع انسداد سرخرگ ها
این قارچ رشد زیادی داره . کفیر نباید در حینی تخمیر در جای سرد مانند یخچال قرار بگیره یا مقابل نور مستقیم باشه . ولی بعد از صاف شدن میشه توی یخچال بذارین .

نوشیدنی های سرد

 

 کفیر

 تهیه دوغ از کفیر دوغ

 ماست

 کفیر

 تهیه دوغ از کفیر دوغ

 ماست

 کفیر

.

منبع : sofrehkhune.com

تهیه دوغ از کفیر
4 (80%) 21 رای