آکاایران: مهمترین نکته برای پیشگیری از مسمومیت غذایی آن است که قبل از تماس با غذا دست‌ها را آب گرم و صابون بشویید. بعد از خروج از توالت،‌ تماس با سطل زباله و یا حیوانات خانگی دست‌ها را کاملا بشویید.
زخمها و بریدگی‌ها را بپوشانید. دستها را با حوله جداگانه‌ای خشک کنید و از دستمال آشپزخانه برای این کار استفاده نکنید.
هرچند وقت یکبار، دستمال ها، پارچه‌های آشپزخانه و ابر ظرفشویی را سفید، ضد عفونی و یا تعویض کنید. سطوح کار ( روی میز، تخته آشپزخانه و سایر سطوح تماس با مواد غذایی) را در آشپزخانه به طور مرتب ضد عفونی کنید، به ویژه پس از آماده سازی مرغ و گوشت خام.
قبل از باز کردن قوطی کنسرو، در آن را پاک کنید. ظروف، سطوح کار، قاشق، کارد و چنگال را با آب داغ و مواد پاک کننده بشویید. آبکشی کنید و در صورت امکان بگذارید تا کاملا خشک شوند.

آکاایران: اصول بهداشتی در آشپزخانه

از تماس حیوانات خانگی با غذا، ظروف و سطوح کار جلوگیری کنید. مواد غذایی بدون بسته‌بندی و یا از بسته بیرون ریخته شده، مگس، موش، مورچه و سوسک را که ناقل باکتریها هستند به خود جذب می‌کنند. پس این غذاها را به سرعت جمع‌آوری و محل موردنظر را تمیز کنید. از چاقو و تخته‌ای که برای بریدن گوشت خام استفاده می‌کنید، برای سبزیهای تازه و غذاهای پخته استفاده نکنید و آنها را پس از هر بار استفاده بشویید.
بهتر است تخته جداگانه‌ای برای گوشت و مرغ خام داشته باشید.
تهیه و گردآوری :: گروه تحریریه پرداد

.

منبع :

اصول بهداشتی در آشپزخانه
  | خانه داری