آموزش مرحله به مرحله ۳ نوع برگر جدید و خوشمزه !

آموزش مرحله به مرحله ۳ نوع برگر جدید و خوشمزه !


منبع: نمکستان

158

1398/10/3

21:06


۳ نوع برگر جدید و خوشمزه ! نمکستان : وقتی حرف از برگر می آید همه بدون معطلی به یاد همبرگر های بزرگ و غول پیکر و پر پنیر و خوشمزه ی فست فودها می افتند. اما ما در ادامه ی این مطلب در بخش آشپزی نمکستان به شما آموزش میدهیم که میتوانید با مواد […]

۳ نوع برگر جدید و خوشمزه !

۳ نوع برگر جدید و خوشمزه !

نمکستان : وقتی حرف از برگر می آید همه بدون معطلی به یاد همبرگر های بزرگ و غول پیکر و پر پنیر و خوشمزه ی فست فودها می افتند. اما ما در ادامه ی این مطلب در بخش آشپزی نمکستان به شما آموزش میدهیم که میتوانید با مواد سالم و ساده ی دیگر نیز برگرهای خوشمزه درست کنید. برای آشنایی با طرز تهیه برگر سالم و خوشمزه با ما همراه باشید :

طرز تهیه برگر عدس و سیب زمینی

برگر سیب زمینی و عدس

برگر سیب زمینی و عدس یک برگر بر پایه ی کربو هیدرات و پروتئین سالم میباشد. این برگر بسیار خوشمزه و سالم است که شما میتوانید آن را به راحتی در خانه تهیه نمایید. برای تهیه و پخت این برگر ابتدا یک پیمانه عدس را بپزید و بگذارید تا آبش در آبکش برود. دو عدد سیب زمینی را بپزید . همراه عدس خوب له کنید. حدود ۲۵۰ گرم گوشت چرخ کرده و یک عدد پیاز رنده‌ شده بدون آب، یک حبه سیر له‌ شده، یک قاشق چای‌ خوری پودر زیره، دو قاشق سوپ‌ خوری گشنیز خردشده، دو قاشق سوپ‌ خوری نعنای خرد شده، نصف پیمانه پنیر فتای ریز خرد شده، دو عدد تخم‌مرغ و به میزان لازم نمک و فلفل را در یک ظرف بریزید و همراه عدس و سیب زمینی له شده خوب مخلوط کنید. مواد که خوب با یکدیگر مخلوط شد، مقداری از آن را برمیداریم و مانند برگر پهن میکنیم . داخل روغن سرخ میکنیم. بعد از سرخ شدن آن را لایه نان برگر میگذاریم و باسس مورد علاقه و سبزیجات مورد علاقه داخل نان را پر میکنیم.

طرز تهیه برگر سویا با پنیر

سویا برگر با پنبر

چهارصد گرم سویا را با آب ولرم خیس میکنیم و در آبکش میگذاریم تا آبش کامل برود. بعد از اینکه آبش رفت آن را داخل غذا ساز بریزید و خوب له کنید و بعد با دو عدد پیاز رنده‌شده، دو عدد تخم‌مرغ، یک قاشق چای‌خوری پودر سیر، یک قاشق چای‌خوری پودر زیره، یک‌چهارم قاشق چای‌ خوری پودر جوز هندی و مقداری نمک و فلفل هم بریزید. یک قاشق سوپ‌ خوری ترخون خرد‌ شده آن را مخلوط نمایید. پس از اینکه مواد خوب ترکیب شد به اندازه یک گردو از آن بردارید و مانند برگر آن را در کف دست پهن نمایید و در روغن سرخ کنید. یادتان نرود قبل از سرخ کردن مواد را داخل یخچال بگذارید تا حدودا یک ساعت خودش را بگیرد. پس از اینکه برگر سرخ شد دو لایه پنیر دو طرف آن بگذارید تا کمی آب شود و سپس آن را با سبزیجات داخل نان برگر بگذارید و نوش جان نمایید.

طرز تهیه برگر تن ماهی

برگر تن ماهی

یک عدد سفیده تخم‌ مرغ، سه عدد پیازچه خرد‌ شده، دو قاشق چای‌ خوری زنجبیل رنده‌ شده، یک و نیم قاشق سوپ‌ خوری سس سویا، یک قاشق چای‌ خوری سس خردل و به میزان لازم نمک و فلفل را با ۴۵۰ گرم تن ماهی که از قبل جوشانده اید با هم ترکیب کنید. مواد را خوب با یکدیگر ترکیب نمایید. سپس اندازه یک گردو از مواد برداشته و آن را به شکل برگر در بیاورید و داخل روغن دو طرفش را سرخ کنید. بعد از اینکه سرخ شد آن را داخل نان با سبزیجات دلخواه نوش جان کنید.

۳ نوع برگر جدید و خوشمزه !

۳ نوع برگر جدید و خوشمزه !

منبع : نمکستان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو