آکاایران: درباره ضرورت تمیز بودن خانه هر چه بگوییم کم است پس بهتر است بدون مقدمه به راه‌های تمیز نگه داشتن خانه بپردازیم تا بتوانیم از حضور در چنین فضایی لذت ببریم و احساس آرامش کنیم.

1ـ قبل از هر چیز بهتر است اطلاعات خودتان را درباره مواد شیمیایی و انواع تمیزکننده افزایش دهید. انواع سایت‌های اطلاعاتی یا مطالب روزنامه‌ها و مجله‌ها می‌توانند بهترین کمک شما در این زمینه باشند. اگر شوینده‌های مختلف را بشناسید و از خواصشان اطلاع داشته باشید بهتر می‌توانید فضای زندگی‌تان را پوشش دهید.

2 ـ همه جور برس، پارچه، دستمال، اسفنج و… را تهیه کنید تا بتوانید براحتی و بدون فشار اضافه به خودتان از پس تمیز کردن نقاط مختلف خانه برآیید.

3 ـ شستن، تمیز کردن و خشک کردن این وسایل را پس از اتمام کارتان فراموش نکنید. وسایل شستشو باید جایگاه خودشان را هم داشته باشند تا هر بار براحتی در دسترس باشند وبتوانید به سراغشان بروید. مطمئن باشید اگر وقت تمیز کردن خانه با یک مشت کهنه و پارچه کثیف و بدبو سرو کار داشته باشید یا از انجام این کار منصرف می‌شوید و آن را برای یک وقت دیگر می‌گذارید یا در صورت دست به کار شدن به جای تمیز کردن خانه، بیشتر آن را کثیف و بدبو می‌کنید.

4 ـ در حال شستشوی خانه، اگر از مواد شوینده قوی استفاده می‌کنید، سلامت خودتان را فراموش نکنید و به یاد داشته باشید که تنفس گازی که از ترکیب این مواد با هوا یا آب ایجاد می‌شود، می‌تواند بسیار خطرناک باشد. پس این مواد را مستقیم تنفس نکنید و هنگام استفاده از آنها در و پنجره‌ها را باز بگذارید تا هوا عوض شود. تهویه‌ها را هم به کار بیندازید تا سریع‌تر بوی این مواد را از خانه خارج کند. از ترکیب مواد شوینده مختلف با هم نیز حتما خودداری کنید چون از مخلوط شدن آنها با هم ترکیبات شیمیایی خطرناکی ایجاد می‌شود.

5 ـ به ســـــراغ شوینده‌های عجیب و غریب و بدون نام و برچسب نروید. مـــی‌تواند بسیار خطرناک باشد.

6 ـ زباله‌های حاصل از تمیز کردن را زود از خانه خارج کنید تا انواع بوی نم و مواد شیمیایی با هم قاطی نشود.

7 ـ اگر تمیز کردن خانه‌تان را به شرکت‌های مخصوص این کار می‌سپارید یا از نیروی کمکی استفاده می‌کنید مراقب باشید که این کار، بدون خطر انجام شود. اگر کارگری که این کار را انجام می‌دهد از ماده شیمیایی اطلاع نداشته باشد با ریختن یک ماده اسیدی روی یک میز فلزی آن را نابود می‌کند و… ‌ ‌

نکاتیبراینظافتخانه

.

منبع :

نکاتی برای نظافت خانه  | خانه داری