حجت الاسلام کاظم صدیقی ظهر امروز(جمعه) در خطبه های اول نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی(ره] برگزار شد، ضمن ارائه ترجمعه‌ای از سوره حمد اظهار داشت: نکته قابل توجه این است که دعا واحب است. مرحوم علامه احمد بن فهد حلی که در علم و عرفان و کرامت اگر نگوییم بی نظیر است، اما کم نظیر است، هم در فقه آثار با ارزش و ماندگار دارد و هم کتابی تحت عنوان عدة الداعی و نجاح الساعی دارد که هم کتاب دعا و هم کتاب حدیث، موعظه، اخلاق و هدایت است.

وی افزود: در این کتاب به دعا سفارش می کند و می گوید به موجب عقل آنچه موجب خسران تو شود حتی اگر شرع نگفته باشد حرام است. هیچ عاقلی خودش را جلوی درنده ای نمی اندازه و عقل این طور تشخیص می‌دهد. عقل می گوید آنچه مفید است را به دست بیاور و از آنچه ضرر دارد دور شو. حادثه و خطر یا بیماری خبر نمی‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: فردی دیروز با خانواده شهدا بود اما چطور شد امروز فتنه گر شده است؟ خطرات سیاسی و فرهنگی زیاد است. آیا آدمی که نمی‌داند چه زمانی بیماری او را گرفتار می‌کند نباید به پناهگاهی پناه ببرد که قبل از وقوع حادثه بتواند به آنجا برود؟

وی افزود: فردی دیروز قائم مقام بوده، وزیر بوده یا مسئول بوده و امروز در زندان است. این چنین موارد خطرات و بلایای آبرویی در کمین است و باید مراقب باشیم و طبق فرمایش امام علی(ع) باید به سنگر دعا و نیایش متوسل شویم. دست گدایی را همیشه به درگاه الهی ببرید. این نکته عقلی دفع ضرر محتملی است که می‌بینیم در جامعه چه گرفتاری‌هایی وجود دارد.