آکاایران: دکوراسیون اتاق خواب دختربچه ها

برای زیبایی بیشتر اتاق دختر خود بهتر است رنگ سفید را به عنوان زمینه اصلی دیوارها و مبلمان انتخاب کنید. حتی پرده های اتاق را نیز سفید انتخاب کنید. حتی می توانید در استفاده از این رنگ اغراق کنید و به همه جای اتاق رنگ پاکی و پاکیزگی  بپاشید. این رنگ باعث می شود اتاق بسیار مرتب و تمیزتر هم دیده شود. برای خودنمایی سفید از چند عنصر رنگ با رنگ های گرم و زیبا می توانید استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق دخترها

طرح های گل‌دار

اضافه کردن پارچه های گل‌دار یا طرح‌دار به تاج تخت کودکان باعث می شود تا اتاق کاملا شخصی دیده شود. به طور مثال، رنگ سبز کمرنگ دیوارها در کنار پارچه گلدار قرمز ترکیب جالبی با یکدیگر می سازند. بقیه وسایل اتاق را نیز به گونه ای انتخاب کنید که از کودکی تا نوجوانی فرزندتان را ساپورت کند.

دکوراسیون اتاق خواب

فضای متحد

اضافه کردن وسایل تزئینی ویژه برای هر تختی در اتاق های مشترک باعث جدا شدن آنها از هم می شود. برای اینکه تخت های داخل یک اتاق هماهنگی لازم را با هم داشته باشند از روتختی و طرح یکسان برای آنها استفاده کنید. اما برای تشخیص بهتر است رنگ آنها با هم فرق داشته باشد. برای اتاق های مشترک اگر دیوارها رنگ خنثی داشته باشند بهتر است.

دکوراسیون اتاق خواب دختربچه ها -آکادکوراسیون داخلی

رنگ آکوا

رنگ فیروزه ای برای اتاق دختربچه ای که همه وسایل سفید هستند بسیار انتخاب مناسبی است. می توانید کف اتاق را نیز طرح چوب انتخاب کنید تا زیبایی آن تکمیل شود. وسایل دکوری سیاه و سفید همچون گلدان ها یا پاپیون های راه راه کنار تخت به این دکوراسیون می آیند.

دکوراسیون اتاق خواب دختربچه ها

بهره گرفتن از طرح و بافت

همه اتاق ها به طرح و بافت نیاز دارند. به طور مثال، در این اتاق یکی از دیوارها با کاغذدیواری صورتی گلدار و دیوار دیگر به رنگ لیمویی تزئین شده اند. بالش های رنگی به زیبایی طرح و رنگ دیوارهای کمک بسیاری می کند.

دکوراسیون اتاق دخترها

فضای شبیه سیرک

می توانید اتاق دختربچه خود را همچون چادر سیرک  تزئین کنید. در چنین اتاق شادی به طور مثال می توانید یکی از پیراهن های زیبای فرزند خود را از سقف آویزان و سقف را همچون چادر سیرک به طور راه راه رنگ آمیزی کنید. تخته های کلاسیکی که چهار دیرک در چهارگوشه خود دارند نیز برای این ایده مناسب هستند. میز، صندلی و دیگر وسایل اتاق را می توانید با بزرگ تر شدن کودک تغییر دهید.

دکوراسیون اتاق خواب

گل های شاد

استفاده از رنگ های صورتی تیره برای فضای اطراف تختخواب ایده خوبی است. برای اینکه فضا بیش از این دخترانه شود می توانید از طرح گل های درشت تیره روی زمینه صورتی استفاده کنید. برای ایجاد تضاد در اتاق هم می توانید از رنگ آبی مایل به شبز بهره بگیرید.

دکوراسیون اتاق خواب دختربچه ها -آکادکوراسیون داخلی

کاملا دخترانه

از دیوارهای صورتی گرفته تا تختخواب گلدار و چراغ خواب، همه فضای این اتاق دخترانه است. پارچه های گلدار مبلمان و روتختی در کنار پرده های سفید باعث لطافت فضا شده اند. 

دکوراسیون اتاق خواب دختربچه ها

ایجاد فضای ذخیره

می توانید اتاق کوچک دختر کوچک خود را به انباری داخلی تبدیل کنید. برای این منظور باید همه وسایل و مبلمان اتاق او را با جای ذخیره بیشتر انتخاب کنید. به طور مثال، تختی انتخاب کنید که کشوهایی برای انبار وسایل دارد. یا کابینت و کمدهایی در اتاق قرار دهید که همه وسایل فرزندتان در آنها جمع شوند. اگر باز هم جا کم داشتید می توانید از کمدهای حاضری و زیبا برای جا دادن لباس، کفش و اسباب بازی های او استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق دخترها

ادغام سبک ها

پارچه توری نازکی را از بالای تخت کودک آویزان کنید تا همچون تخت های قدیمی به نظر برسد. تخت را نیز در گوشه اتاق قرار دهید. ترجیحا دیوار را با رنگ های خنثی نقاشی کنید و روتختی های طرح داری انتخاب کنید که با رنگ وسایل و دیوار تناسب دارند.

دکوراسیون اتاق خواب

فیروزه ای برای دوقلوها

رنگ های فیروزه ای، نارنجی و صورتی در این اتاق خودنمایی می کنند. با نقاشی دیوار ها به رنگ فیروزه ای بهتر است پرده ها و چراغ خواب دخترها را به رنگ صورتی انتخاب کنید تا ترکیب زیبایی تشکیل دهند. برای روتختی هم از انواع گل دار با رنگ نارجی استفاده کنید تا به فضای اتاق گرمای لازم را ببخشد.

دکوراسیون اتاق خواب دختربچه ها -آکادکوراسیون داخلی

نامحدود و زیبا

رنگ های ملایم و طرح های کلاسیک محدودیت زمانی ندارند و می توان برای سال ها متمادی از آن استفاده کرد. دیوارهایی با رنگ های خنثی و پرده ها و تخت خواب طرح‌دار برای این منظور مناسب هستند.

دکوراسیون اتاق خواب دختربچه ها

اتاقی شاد برای بازی

اگر می خواهیددخترتان فضای کافی برای بازی داشته باشد تخت او را به دیوار بچسبانید. اسباب بازی ها و عروسک های او را نیز در سبدها و سطل هایی که به زیبایی تزئین شده در گوشه اتاق قرار دهید تاهم دم دست باشند و هم اتاق را از به هم ریختگی نجات دهد.

دکوراسیون اتاق دخترها

قفسه ای برای مرتب سازی

می توانید از کتابخانه های قدیمی به عنوان قفسه ای برای جمع آوری وسایل دختر بچه خود استفاده کنید. آن را تمیز رنگ آمیزی کنید و همه کتاب ها و وسایل بازی را در قفسه ها و داخل سبدهای زیبا روی طبقات کتابخانه قرار دهید. طبقه بالایی را با قاب عکس و وسایل دکوری تزئین کنید.

دکوراسیون اتاق خواب

تاثیرات رنگ ها در دکوراسیون و رنگ درمانی را بشناسید.

تاثیر رنگ ها را در دکوراسیون اتاق دلبندتان بدانید.

دکوراسیون اتاق خواب

انتخاب تخت خواب برای اتاق نوزاد

اتاق نوزاد

دکوراسیون اتاق خواب

نمونه هایی از جدیدترین مدل اتاق خواب نوزاد

جدیدترین مدل اتاق خواب نوزاد

دکوراسیون اتاق دخترها

اتاق خوابهایی که همراه با بچه ها بزرگ می شوند

.

منبع :

دکوراسیون اتاق خواب دختربچه ها  | خانه داری