آکاایران: ساخت گلدان با بطری

آکاایران: با بطری پلاستیکی گلدان زیبا و شیک بسازید/ آموزش ساخت+تصاویر

 وسایل لازم

بطری خالی نوشابه

قیچی

مراحل ساخت:

گام اول: از لبه بطری 7 سانتی متر پایین تر علامت گذاری کنید و با قیچی قسمت بالایی را برش زده و آن را از قسمت پایین جدا کنید.

گلدان

ساخت گلدان

گام دوم: توجه داشته باشید در این مرحله هر چه قدر میزان اندازه گیری شما دقیق تر باشد، در انتها کاردستی زیبا تری خواهید داشت. روی تنه بطری، 8 سانت پایین آمده علامت گذاری کنید، سپس دور تا دور آن را از لبه تا جایی که از بلندی بطری علامت گذاری کردید، با فاصله یک سانتی ابتدا علامت گذاری کنید و پس از آن با قیچی، مرتب برش بزنید تا نوار های بلندی را به دست آورید.

گام سوم: ابتدا با انگشت نوار ها را به سمت خارج خم کنید، سپس بطری را وارونه روی میز یا سطح صافی قرار دهید طوری که نوار های برش خورده به طرف بیرون باشند و با دست محکم آن ها را فشار دهید تا کاملا نوار ها  به بیرون خم شده و شکل بگیرد.

ساخت کاردستی

ساخت کاردستی گلدان

گام چهارم: از یک سمت بطری کار بافت لبه گلدان را شروع کنید. یکی از نوار ها را برای شروع بافت انتخاب کنید و آن را به سمت داخل بطری پشت دو نوار بغلی فرو کنید و در جای خود محکم کنید.9

 گام پنجم: نوار دوم را از روی نوار بغلی رد کنید و زیر دو نوار بعدی فرو کنید به این ترتیب یک نوار رو قرار می گیرد و دو نوار زیر، به همین ترتیب بافت را ادامه دهید تا تمامی نوارها بافته شود و لبه گلدان درست شود. گلدان شما آماده است.

آموزش ساخت گلدان

گلدان با بطری 

ساختن گلدان با بطری

آموزش ساخت کاردستی گلدان

منبع :

با بطری پلاستیکی گلدان زیبا و شیک بسازید/ آموزش ساختتصاویر  | خانه داری