طرز تهیه تیرامیسو کلاسیک خوشمزه و خوش طعم و فوت و فن های مهم تهیه این دسر

طرز تهیه تیرامیسو کلاسیک خوشمزه و خوش طعم و فوت و فن های مهم تهیه این دسر


منبع: آرگا

140

1398/10/10

20:50


تیرامیسو از جمله دستر های بسیار خوشمزه و پر طرفدار ایتالیایی می باشد که روش تهیه آن بسیار ساده است و به راحتی می توان آن را در منزل تهیه کرد، در ادامه طرز تهیه تیرامیسو کلاسیک را معرفی می کنیم.

در این مطلب طرز تهیه تیرامیسو کلاسیک که بسیار خوشمزه و پرطرفدار است را معرفی می نماییم؛ این دسر خوشمزه که به عنوان میان وعده نیز مصرف می شود با مواد اولیه ای مثل پنیر ماسکار، قهوه، پودر کاکائو، بیسکویت لیدی فینگر و انواع دیگر بیسکویت ها به آسانی و با تحمل کمی صبر تهیه می شود.

ترامیسو جزو دسر های مدرن و پرطرفدار ایتالیایی است که در تمام دنیا طرفداران خاص خود را داشته و در شهر های مختلف ایتالیا نیز به روش های متفاوت و با طعم های دوست داشتنی و دلچسب تهیه می شود، از آنجا که تیرامیسو حاوی مقدار زیادی شکر است، بنابراین مصرف زیاد آن خوب نیست، البته می توان به جای شکر از عسل در ترکیب آن استفاده کرد. در مطالب قبلی با دستور تهیه انواع ترامیسو لیوانی، تیرامیسو ساده، تیرامیسو شکلاتی و … آشنا شده اید، اکنون برای یادگیری تیرامیسو کلاسیک می توانید با این مطلب از آموزش آشپزی آرگا همراه ما باشید.

آموزش تهیه تیرامیسو کلاسیک+تصویر

مواد لازم

  • تخم مرغ/ ۳ عدد
  • کافه تلخ/ ۴ فنجان
  • شکر/ ۴ قاشق غذا خوری
  • بیسکویت لیدی فینگر یا ساوویاردی/ ۲۰۰ گرم
  • پنیر ماسکارپونه و یا پنیر خامه ای بدون نمک/ ۲۵۰ گرم
  • پودر کاکائو یا شکلات خُرد شده برای تزیین/ به میزان لازم

طرز تهیه تیرامیسو خوشمزه

طرز تهیه تیرامیسو کلاسیک و خوشمزه برای ۴ نفر

برای آماده کردن تیرامیسو ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کرده و هر کدام را در ظرفی جداگانه بریزید. بعد مقدار ۳ قاشق غذاخوری شکر را داخل زرده بریزید و به وسیله همزن برقی مخلوط کنید.

اکنون یک قاشق غذاخوری از شکر باقی مانده را داخل سفیده تخم مرغ بریزید و با همزن تا جایی بزنید که مخلوط پف کند و سفید رنگ شود.

روش تهیه تیرامیسو کلاسیک

در این مرحله ماسکارپونه را به مخلوط زرده و شکر اضافه کرده و هم بزنید، بعد سفیده پف کرده را به آرامی به این مخلوط بیافزایید، سپس به وسیله یک قاشق پلاستیکی نرم، طوری که حالت پفکی سفیده از بین رود، آن را هم بزنید، اکنون کرم تیرامیسو آماده شده است.

در مرحله آخر طرز تهیه تیرامیسو کلاسیک و خوشمزه، ظرف مناسب و دلخواه خود را انتخاب کرده و سپس ته ظرف را با استفاده از قاشق، یک لایه از کرم آماده شده قرار داده و پهن کنید، سپس بیسکویت ساوویاردی یا لیدی فینگر که قبلا با طرز تهیه آن آشنا شدید، را داخل ظرف کافه بریزید تا به طور کامل آغشته به آن شود.

آموزش تیرامیسو کلاسیک+عکس

سپس آنها را داخل ظرف بچینید و بر روی آن نیز با کرم تهیه شده پوشش دهید، حال بعد از اینکه تمام بیسکویت ها را داخل ظرف چیده و به طور کامل با کرم پوشانده و پر کرده اید، می توانید در آخر پودر کاکائو که الک شده است را برای تزیین تیرامیسو استفاده کنید. اکنون تیرامیسو آماده شده و آن را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید، سپس سرو نمایید.

طرز تهیه تیرامیسو کلاسیک

نکاتی برای تهیه بهتر این دسر خوشمزه

نکته ۱ : در صورتی که موفق به پیدا کردن بیسکویت لیدی فینگر و یا ساوویاردی نشدید، می توانید به جای آن از کیک اسفنجی برش خورده و یا نان شیرینی لطیفه برای این منظور استفاده کنید. همچنین بیسکویت پتی بور نیز گزینه مناسبی است.

نکته ۲ : شکلاتی که برای تیرامیسو استفاده می کنید، بهتر است تیره و ترجیحا با درصد بالای کاکائو باشد، زیرا برای سلامت نیز مفید است.

نکته ۳ : پنیر ماسکارپونه یک پنیر خامه ای بدون نمک است که معمولا با ذائقه ایرانیها جور در نمی آید، بنابراین در دستور تهیه تیرامیسو کلاسیک می توانید به جای آن از خامه و یا بستنی استفاده کنید تا طعم متفاوت تری را تجربه نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو