از تیر کشیدن واژن در بارداری نترسید

منبع: نی نی بان

154

1398/10/12

14:20


سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من هفته 25 بارداری هستم چند روزه حس می کنم واژنم از داخل تیر می کشه ولی دردش زیاد نیست و مدام درد نمی کنه و گاهی اوقات اینطوری می شوم. ترشحات سفید رنگ و بی بو هم از اوایل حاملگی داشتم که دکتر گفت طبیعیه. به نظر شما علت چی می تونه باشه؟

از تیر کشیدن واژن در بارداری نترسید

 
پاسخ دکتر شیرین نیرومنش، متخصص زنان و زایمان:
وجود ترشحات در دوران حاملگی به علت تغییرات هورمونی بدن است و کاملا طبیعی است اما اگر این ترشحات شدید شود و با خارش، سوزش و خون همراه شود کاملا غیر طبیعی است و نیاز به بررسی و درمان دارد. به همین دلیل اگر شما هر کدام از این موارد را داشتید، بهتر است که در اولین فرصت به متخصص زنان مراجعه کنید تا معاینه شوید. همچنین کمر درد، درد واژن، تیر کشیدن واژن و زیر شکم به دلیل تغییرات هورمونی و بزرگ شدن رحم است و کاملا طبیعی خواهد بود که گاهی منجر به کمر درد می شود. اگر مادر سابقه کمر درد یا دیسک کمر داشته باشد، با حاملگی و ایجاد تغییرات هورمونی این مساله شدت بیشتری پیدا می کند. بهتر است با انجام سونوگرافی رشد جنین را کنترل و همچنین از انجام کارهای سنگین خودداری کنید. اگر کمردردتان شدید و با علائم انتشار و گزگز در پاها همراه است، باید به یک متخصص ارتوپدی و یا مغز و اعصاب مراجعه کنید.
 
مهمترین مطالب در این باره:
تیر کشیدن واژن در دوران بارداری
مادران باردار به دلایل مختلفی دچار دردها و انقباضاتی در ناحیه واژن می شوند که اساسا بر اثر فشار بر مجموعه ای از عصب های اطراف دهانه رحم ایجاد می گردند. تیر کشیدن واژن عبارتی کلی برای درد ناگهانی، شدید و گزنده ای است که در لگن، رکتوم یا فرج احساس می شود. علت آن احتمالا حرکات جنین، درد رباط گرد و کمبود مواد معدنی است. تیر کشیدن واژن دردی سریع، ناگهانی و شدید است که در پاها نیز پخش می شود.
 

از تیر کشیدن واژن در بارداری نترسید

 
تیر کشیدن واژن در بارداری چه زمانی رخ می دهد؟
در دوران بارداری تیر کشیدن واژن ممکن است به علت های مختلفی رخ دهد، اما این درد در هفته های پیش از زایمان شدیدتر می شود. حتی ممکن است درد شدیدی را در ساعت های نزدیک به زایمان تجربه کنید. ممکن است متوجه شوید بعضی از وضعیت های خاص نشستن یا دراز کشیدن باعث شدیدتر شدن درد واژن می شود.
 
آیا تیر کشیدن واژن به معنای به دنیا آمدن نوزاد است؟
لزوما تیر کشیدن واژن به معنی به دنیا آمدن نوزاد نمی باشد. بعضی از زنان این درد را در طول بارداری و زمانی که پا یا آرنج نوزاد با مجموعه عصب های دهانه رحم برخورد می کند احساس می کنند و مسلما با حرکت نوزاد به مجرای زایمانی، سر نوزاد فشار بیشتری را به این ناحیه وارد کرده و باعث تیر کشیدن می شود. تیر کشیدن واژن فقط به این معناست که عصب های دهانه رحم شروع به منقبض شدن می کنند.
 
آیا تیر کشیدن واژن در بارداری نگران کننده است؟
زمانی که بدن تان با رشد موجود دیگری رو به رو است، گرفتگی های گاه به گاه مورد انتظار و کاملا طبیعی است، اما در بعضی از موارد باید با پزشک خود تماس بگیرید. اگر درد یا گرفتگی هایی با فواصل منظم به همراه لکه بینی یا خونریزی داشتید فوراً با پزشک یا ماما تماس بگیرید، توجه داشته باشید که این نوع درد فراتر از تیر کشیدن واژن است و می تواند علامت مشکلی جدی باشد.
 

از تیر کشیدن واژن در بارداری نترسید

 
دلایل تیر کشیدن واژن در دوران بارداری
مادران باردار به دلایل مختلفی دچار دردها و انقباضاتی در ناحیه واژن می شوند که اساسا بر اثر فشار بر مجموعه ای از عصب های اطراف دهانه رحم ایجاد می گردند. اکثر عصب های رحم درست در بالای دهانه رحم قرار دارند. زمانی که نوزاد در رحم به اطراف حرکت می کند، اتفاقاتی می افتد که باعث تحریک این عصب ها می شود. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو