آکاایران: 8 روش پرکاربرد استفاده نمک در منزل

گاهی اوقات چیزهای خیلی ساده ای در دسترس ماست که از خیلی کاراییهای آن بی خبریم البته نمک از چاشنی های خوب و اساسی در منزل است حالا ما قصد داریم در این بخش از سایت میهن تاز کاربردهای دیگری که نمک در خانه دارد را به شما آموزش دهیم.با ما همراه باشید.

پاک کردن لکه های باقیمانده از قهوه یا چای
برای پاک کردن لکه های قهوه یا چای از ظروف و لیوان های سفالی و چینی، نمک یا خمیر نمک و سرکه ی سفید را با هم مخلوط کرده و آن را بسایید همچنین لکه هایی که روی گلدان ها بر اثر آب به جای می مانده باقی مانده را نیز می توان با مالیدن نمک روی آنها پاک کرد.

خاموش کردن آتش روی اجاق گاز
اگر قابلمه یا ماهیتابه تان روی اجاق گاز آتش گرفت، ابتدا به سرعت اجاق را خاموش کنید، و سپس روی آتش نمک یا جوش شیرین بپاشید آتش بلافاصله خاموش می شود.

تمیز کردن ظروف سوخته و سیاه شده
اگر ظرف هایتان در اثر حرارت سیاه شدند یا جای غذاهای سوخته ته ظرف هایتان باقی مانده، نواحی سوخته یا سیاه شده ی ظروف تان را خیس کنید و روی آن نمک بپاشید سپس پس از ده دقیقه آن را بسایید و با آب بشویید.البته می توانیید

داخل ظرف را پر از آب کرده و سپس یک مشت نمک داخل آب بریزید و بگذارید یک شب بماند روز بعد ظرف را روی گاز بگذارید و صبر کنید تا محلول آب و نمک بجوشد. با این روش آثار سوختگی از روی ظروف از بین می رود اگر لکه ها به طور کامل پاک نشدند، این کار را دوباره نیز تکرار کنید.

جلا دادن وسایل برنجی
برای از بین بردن لکه های سخت از ظروف و وسایل برنجی، از خمیر نمک و سرکه و آبلیمو استفاده کنید. آب لیمو خمیر نمک و سرکه را با هم مخلوط کرده و سپس آن را با یک پارچه روی وسایل برنجی بمالید. سپس وسایل برنجی را با آب ولرم شسته و با یک پارچه تمیز فاقد پرز خشک نمائید.

تمیز کردن تخته گوشت
یک مشت نمک درشت را به همراه آب لیمو مخلوط کرده و روی تخته گوشت بمالید و به این ترتیب تمیز و ضدعفونی می شود.

تسکین سوزش ناشی از گزش حشرات
با آب و نمک ترکیبی خمیری درست کرده ابتدا محل گزش حشره را شسته و ترکیب را ده دقیقه روی محل گزش حشره بگذارید.

برای آب کردن یخ خیابان در فصل سرما
در فصل سرما قبل از بارش برف و باران شدید، روی پیاده رو یا هر مکانی که در اطراف خانه رفت و آمد می کنید سنگ نمک قرار دهید. این کار موجب می شود یخ هرگز به زمین نچسبد مخصوصا اگر زمین از جنس بتونی باشد.

کم کردن درد ناشی از کشیدن دندان
شستن دهان با محلول آب گرم و نمک بعد از کشیدن دندان موجب تسکین و آرامش درد می شود. نمک میکروبهای موجود دردهان را از بین می برد.

.

منبع : mihantaz.com