ـ برای گرفتن پوست هلو در تهیه مربا و کمپوت، آنها را یک دقیقه در آب بجوشانید و بعد پوست آن را بکنید.

ـ برای خشک کردن هلو یا زردآلو آنها را از وسط 2 نیم کرده، هسته را در آورید و روی سینی فر بگذارید. حرارت فر را روی حداقل تنظیم کنید. لای در فر را باز بگذارید و مرتب به آنها سر بزنید و چنانچه لازم است آنها را زیر و رو کنید تا نسوزند. وقتی برگه‌ها خشک شدند، سینی را از فر خارج کنید.


ـ برای تهیه یخ فانتزی، می‌توانید داخل هر قالب یک گیلاس یا آلبالو قرار دهید و بعد در قالب آب بریزید و بگذارید یخ ببندد.

ـ برای از بین بردن لکه چسب، پارچه‌ای را درون سرکه فرو برده و روی لکه بگذارید به‌طوری که کاملا آن را بپوشاند. با این کار چسب، سفتی خود را از دست می‌دهد و جدا می‌شود.

ـ اگرسوزن چرخ خیاطی شماکندشده وقابل استفاده نیست آن را دورنیندازید. یک سمباده معمولی را زیر چرخ قرارداده و سوزن راچندباردرآن فرو کنید تا دوباره ماننداولش تیز شود.

ـ برای زدودن آهاریا نشاسته از اتو،وقتی اتو گرم است با یک قالب صابون روی آن بمالید،سپس با پارچه تمیزی لکه‌ها را پاک کنید و صیقل دهید. همچنین می‌توانید لکه‌های قهوه‌ای یا سوختگی در کف اتو را با مالیدن محلول گرم شده سرکه و نمک برطرف کنید.

منبع:jamejamonline.ir

اسرار خانه داری, مهارت های زندگی, شستشو, نظافت, لکه گیری, شستشوی منزل, نظافت منزل, گل و گیاه, نکات مهم آشپزی, نکات آشپزی, چند نکته مهم خانه داری, هنر در خانه, نکته های خانه داری, جدا کردن پوست نازک روی بادام, پوست هلو, خشک کردن هلو اسرار خانه داری, مهارت های زندگی, شستشو, نظافت, لکه گیری, شستشوی منزل, نظافت منزل, گل و گیاه, نکات مهم آشپزی, نکات آشپزی, چند نکته مهم خانه داری, هنر در خانه, نکته های خانه داری, جدا کردن پوست نازک روی بادام, پوست هلو, خشک کردن هلو