آکاایران: ▪ با آمدن فصل پاییز بسیاری از خانم ها لباس های نخی و تابستانی را از کمد اعضای خانواده جمع آوری می کنند و لباس های زمستانی و پشمی را برای روزهای سرد آماده می کنند. نکات طلایی و کاربردی برای مراقبت از لباس های تابستانی و آماده سازی لباس های زمستانی را با هم مرور کنیم.
▪ برای از بین بردن چروک لباس های پشمی، بهترین کار این است که اتو را روی درجه بخار قرار داده و با کمک بخار از راه دور چروک لباس تان را برطرف کنید.
▪ درصورتی که یکی از لباس های پشمی تان خیلی چروک بود برای اتو کشیدن آن بهتر است از یک پارچه سفید کتان که با آب مرطوب شده استفاده کنید. این پارچه را روی لباس پشمی قرار دهید و با درجه کم لباس تان را اتو کنید.


▪ هرگز لباس های بافتنی و پشمی را از چوب رختی آویزان نکنید. آویزان کردن این لباس ها شکل آن ها را از بین می برد. درصورتی که به اندازه کافی فضا دارید آن ها را فاقد تا کردن درون کمد قرار دهید.


▪ برای نگهداری از لباس پشمی در کمد لباس ها حتما جیب لباس را خالی کرده و سعی کنید لباس تان را در محیط خنک نگهداری کنید.


▪ هرگز لباس های پشمی یا شال های پشمی را تا نزنید بهترین راهکار آن است که آن ها را دور یک لوله مقوایی یا استوانه پلاستیکی بپیچید.


▪ اگر برای نگهداری لباس های پشمی و کرکی خود از نفتالین استفاده کردید، بهتر است پیش از استفاده از لباس ها آن ها را بشویید و به طور غیرمستقیم زیر تابش نور خورشید خشک کنید. این کار موجب از بین رفتن بوی نفتالین لباس می شود.


▪ هرگز برای خشک کردن لباس های بافتنی یا پشمی آن ها را از چوب رختی یا طناب رخت آویزان نکنید؛ این کار موجب کش آمدن بافت لباس و بدفرم شدن لباس می شود. برای خشک کردن این لباس ها آن ها را پس از آب کشی درون یک سبد بگذارید تا خشک شوند.

برگرفته از: مجله زندگی ایده آل
گردآوری و تنظیم:گروه سبک زندگی آکا ایران
.

منبع : persianpersia.com