اعلام نامزدهای جوایز انجمن کارگردانان آمریکا / از کوئنتین تارانتینو و تایکا وایتیتی تا مارتین اسکورسیزی

109

1398/10/18

12:07


شش برنده قبلی جوایز DGA ازجمله آلخاندرو گونزالس ایناریتو، گی‌یرمو دل تورو و آلفونسو کوارون برنده اسکار بهترین کارگردانی هم شدند.

اعلام نامزدهای جوایز انجمن کارگردانان آمریکا / از کوئنتین تارانتینو و تایکا وایتیتی تا مارتین اسکورسیزی

سرویس سینمایی هنرآنلاین: بونگ جون هو برای "انگل"، سام مندس برای "1917" و مارتین اسکورسیزی برای "ایرلندی" جزو نامزدهای هفتاد و دومین دوره جوایز سالانه انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) در بخش فیلم بلند سینمایی هستند که اسامی آن‌ها سه‌شنبه‌شب اعلام شد.

کوئنتین تارانتینو برای "روزی روزگاری در هالیوود" و تایکا وایتیتی برای "جوجو خرگوش"، فهرست پنج نامزد دریافت جایزه دستاورد چشمگیر کارگردانی فیلم بلند سینمایی را کامل می‌کنند.

فهرست نامزدهای امسال جایزه DGA در بخش فیلم بلند سینمایی به شکلی قابل توجه عاری از فیلم‌های کارگردانان زن است و این در حالی است که گرتا گرویگ برای "زنان کوچک"، لولو وانگ برای "خداحافظی"، کاسی لمونز برای "هریت" و لورن اسکافاریا برای "گوش‌برها" جزو رقبای مطرح بودند. از دیگر کارگردانان فیلم‌های مطرح سال 2019 که به فهرست نامزدهای جایزه انجمن کارگردانان آمریکا راه پیدا نکردند می‌توان به نوا بامبک برای "داستان ازدواج"، تاد فیلیپس برای "جوکر"، فرناندو میرلس برای "دو پاپ"، جیمز منگولد برای "فورد در برابر فراری" و ریان جانسن برای "چاقوها بیرون" اشاره کرد.

جایزه DGA یک شاخص خوب برای پیش‌بینی برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی است. از سال 1948 تاکنون تنها هفت برنده جایزه انجمن کارگردانان آمریکا، جایزه اسکار بهترین کارگردانی را نگرفته‌اند. این اتفاق آخرین بار سال 2013 روی داد. در آن سال بن افلک برای "آرگو" جایزه انجمن کارگردانان آمریکا را گرفت، اما حتی نامزد اسکار بهترین کارگردانی نشد. پیش از آن 9 سال پیاپی، برندگان جایزه انجمن کارگردانان آمریکا، اسکار کارگردانی را هم بردند. در شش سال گذشته نیز برندگان هر دو جایزه یکی بودند: آلخاندرو گونزالس ایناریتو برای "بردمن" و "بازگشته"، دامین شازل برای "لا لا لند"، گی‌یرمو دل تورو برای "شکل آب" و سال گذشته آلفونسو کوارون برای "رُما".

در سال‌های اخیر حدود 80 درصد نامزدهای DGA نامزد اسکار بهترین کارگردانی هم شده‌اند. انجمن کارگردانان آمریکا بیش از 17 هزار عضو دارد که بیشتر آن‌ها عضو شاخه کارگردانان آکادمی علوم و هنرهای سینمایی هستند.

در همین حال، ماتی دیوپ برای "آتلانتیک"، آلما هارل برای "Honey Boy"، ملینا ماتسوکاس برای "کوئین و اسلیم"، جو تالبوت برای "آخرین مرد سیاه‌پوست در سان فرانسیسکو" و تایلر نیلسن و مایکل شوارتز برای "The Peanut Butter Falcon"، شانس دریافت جایزه دستاورد چشمگیر اولین کارگردانی فیلم بلند سینمایی را دارند. این جایزه اولین بار در 2015 اعطاء شد و الکس گارلند برای "انهدام"، گرت دیویس برای "شیر"، جردن پیل برای "برو بیرون" و بو برنام برای "کلاس هشتم" چهار برنده قبلی این جایزه هستند.

همان‌طور که اوایل هفته اعلام شد، انجمن کارگردانان آمریکا پنج فیلم را نامرد دریافت جایزه بهترین مستند کرده است: استیون بوگنار و جولیا ریشرت برای "کارخانه آمریکایی"، فراس فیاض برای "غار"، الکس هولمز برای "میدن"، تامارا کوتفسکا و لوبومیر استفانوف برای "سرزمین عسل" و نانفو وانگ و جیالینگ ژانگ برای "ملت تک فرزند".

DGA همچنین سه‌شنبه‌شب اسامی نامزدهای برخی از بخش‌های تلویزیونی را اعلام کرد. فهرست کامل نامزدهای این بخش جمعه منتشر می‌شود.

مراسم هفتاد و دومین دوره جوایز سالانه انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) 25 ژانویه برگزار می‌شود و برندگان بخش‌های سینما، تلویزیون، مستند و تبلیغاتی معرفی خواهند شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو