آکاایران: پیاز خرد کردن بدون اشک

نکات جالب برای پوست کندن پیاز

پیاز خرد کردن بدون اشک

اختصاصیآکا ایران: 

پیاز خردکردن یکی از معضلات جدی برای خانم های خانه است که باعث اشک ریختن آن ها می شود که این اشک از لحاظ ساختاری با اشکی که هنگام شادی یا غصه می ریزیم متفاوت است . اگر شما هم جزو این افراد هستید با ما همراه باشید که تا با یادگیری این ترفندها با معضل خرد کردن پیاز مقابله کنید ....

پیاز را نزیدک بخار خرد  کنید

 

پیاز را کنار بخار آب کتری یا قابلمه خرد کنید تا چشمهای شما را نسوزاند . بخار آب باعث می شود گاز خارج شده از پیاز جذب شود .

در چشمانتان لنز بگذارید

 

با قراردادن لنز در چشم مانعی بین چشم و گازهای آزاد شده ایجاد می شود و به راحتی و بدون اشک ریختن می توانید پیازها را  خرد کنید .اگر بین استفاده از عینک و لنز شک دارید از لنز استفاده کنید.

پیاز خرد کنید و سوت بزنید

 

سوت زدن باعث می شود جریان هوا در مقابل صورتتان قرار گیرد و مانع رسیدن گاز پیاز به چشمان شما شود . سوت بزنید و هرچقدر دوست دارید پیاز خرد کنید .

پیاز را در آب بیندازید

 

آنزیم پیاز در آب تغییر می کند و با این کار تندی و لغزندگی پیاز از بین می رود .

پیاز با نوک چاقو نبرید

 

چون ساختار پیاز به صورت حلقه ای است ، استفاده از بدنه چاقو از پاشیدن آب پیاز به چشم جلوگیری می کند .حواستان به جهت وزش باد و باد پنکه یا کولر باشد  ،چون جریان هوا گاز پیاز را به سمت شما می آورد و باعث سوزش چشمان شما می شود .

پیاز را در آب خرد کنید

 

خردکردن در زیر شیرآب بهتر است و باعث می شود چشم های شما نسوزد اما این روش باعث هدررفتن آب و پخش شدن لایه های پیاز می شود .

پیاز را در فریزر قرار دهید

 

قبل از خرد کردن پیاز آن را 10-15 دقیقه در فریزر قرار دهید . بهتر است از یخچال معمولی استفاده شود و پیاز نزدیک سیب یا سیب زمینی نباشد که باعث ایجاد بوی بدی در یخچال می شود .

از چاقوی تیز  استفاده کنید

 

آنزیم های پیاز با خرد شدن آزاد می شوند و بهتر است از یک چاقوی تیز یا یک چاقوی معمولی استفاده کنید تا باعث له شدن پیاز نشود و آنزیم کمتری تولید شود .

از راه دهان نفس بکشید و زبان تان را بیرون بیاورید

 

زبان مرطوب است و باعث حرکت گاز از روی زبانتان می شود . این کار مجرای اشک را می بندد و اشکی بیرون نمی آید . نفس کشیدن از بینی باعث می شود عصب بویایی شما تحریک شود و سبب ریزش اشک شود .

از عینک یا ماسک استفاده کنید

 

این روش بهترین روش برای خرد کردن پیاز است چون آنزیم ها راهی برای نزدیک شدن به چشم ندارند .باید از عینکی استفاده کنید که کیپ باشد و چشمان شما را پوشش کامل دهد.

درکنار پنجره ، هواکش و یا هود پیاز را خرد کنید

 

با این کار گاز پیاز را از چشمان خود دور می کنید و با این کار از هوای آزاد استفاده می کنید و اشکتان هم سرازیر نمی شود .

شمع روشن کنید

 

شمعی را نزدیک دستتان روشن کنید . گازهای آزاد شده پیاز هنگام خرد کردن به سمت شعله شمع می روند .

منبع :

نکات جالب برای پوست کندن پیاز  | خانه داری