بیوگرافی ترلان پروانه , ترلان پروانه عکس

یکی از بازیگران زن ایرانی پر حاشیه ترلان پروانه است. احتمالا شما هم در مورد ازدواج ترلان پروانه و حاشیه های آن خبرهایی را شنیده یا خوانده اید.

خبر ازدواج ترلان پروانه و ارسلان قاسمی و یا خبر ازدواج ترلان پروانه و سعید عزت اللهی و همینطور خبر ازدواج ترلان پروانه و سردار آزمون و یا خبر ارتباط و ازدواج ترلان پروانه و فرشاد احمدزاده.

برخی از این خبرها با واکنش مادر ترلان پروانه مواجه شدند و به شدت تکذیب شدند. عمل زیبایی ترلان پروانه هم مدتی باعث حاشیه سازی برای او شد.  اگر می خواهید در مورد زندگی شخصی ترلان پروانه اطلاعات بیشتری به دست آورید ما را با این مقاله از پارسی نو همراهی کنید.


بیوگرافی کامل ترلان پروانه

نام و نام خانوادگی: ترلان پروانه
تاریخ تولد : ۱۸ تیرماه ۱۳۷۷
محل تولد: شیراز
تحصیلات: دیپلم گرافیک
وضعیت تاهل:  مجرد


ترلان پروانه یکی از بازیگران جوان کشورمان است که از کودکی در این عرصه فعالیت داشته است. این بازیگر متولد ۱۸ تیر ۱۳۷۷ است. ترلان پروانه اصالتا شیرازی است و شهر محل تولد او هم شیراز است. ترلان پروانه از سال ۱۳۸۳ تا کنون در عرصه بازیگر کشورمان به شکل حرفه ای فعالیت دارد. این را هم باید افزود که او از سه سالگی کار بازیگری را با تیزرهای تبلیغاتی شروع کرد است و بعد وارد تلویزیون شده است.

تحصیلات ترلان پروانه

میزان تحصیلات این بازیگر زن ایرانی، دیپلم گرافیک است و ظاهرا به شکل آکادمیک وارد این عرصه از فعالیت های هنری نشده است. ناگفته نماند که ترلان پروانه اخیرا گفته است که دانشجوی رشته گرافیک است و در حال ادامه دادن تحصیلات دانشگاهی خود است.


در مورد خانواده ترلان پروانه بیشتر بدانید

ترلان پروانه یک برادر بزرگتر از خود دارد که عرفان نام دارد. نام مادر ترلان پروانه پریسا فروغی است که خانه دار است. مادر او هم به کار بازیگری علاقه زیادی داشته است. پدر ترلان پروانه مهندس است.

شروع کار بازیگری ترلان پروانه

برای نخستین بار وقتی که ترلان سه سال داشت، به شکل کاملا اتفاقی یک خانم در فرودگاه از چهره او خوشش آمد و به مادر ترلان پروانه پیشنهاد بازی دخترش را در یک تیزر تبلیغاتی شامپو داد و از آنجایی که مادر به حرفه بازیگری علاقه داشته است، با علاقه بازی دخترش در تیزر تبلیغاتی را پذیرفت.

پدر و مادر ترلان پروانه

عکس پدر و مادر ترلان پروانه

عکس ترلان پروانه , ترلان پروانه و مادرش

ترلان پروانه و مادرش

در مورد چهره طبیعی ترلان پروانه و این که آیا آرایش می کند یا نه؟ او خود گفته است که خدا من را آرایش کرده است!

بعد از مدتی ترلان جذب برنامه های آموزشی شبکه جام جم و شبکه یک شد و همین هم باعث شد تا در  سال ۱۳۸۲ برای اولین بار  و در یک سریال پایش به مجموعه های تلویزیونی باز شود. مجددا در سریال جایزه بزرگ به کارگردانی مهران مدیری و سریال خوش غیرت محصول سال ۸۳ ایفای نقش کرد. فیلم رویای آخر هم نخستین تجربه کار سینمایی ترلان پروانه بوده است.

ترلان پروانه گفته است که من برای بهبود كارم در عرصه بازیگری خیلی تلاش كردم و هنرها و فن‌ون مختلفی را یاد گرفته ام.

فنونی شامل : فن بیان، زبان بدن، موسیقی، هنرهای رزمی، سواركاری و … را یاد گرفتم تا بواسطه تسلط در این فنون در حرفه‌ ام آماده‌تر باشم و در نقش هایم بهتر ظاهر شوم.

عکس آرایش ترلان پروانه


اوقات فراغت و ورزش ترلان پروانه

پروانه اوقات فراغتش را با دیدن فیلم و خواندن کتاب می گذراند؛ البته در صورتی که وقت داشته باشد آشپزی هم می کند. خودش می گوید که پاستا را خوب درست می کند چون غذای مورد علاقه اش هم هست.

ورش حرفه ای و مورد علاقه ترلان پروانه بسكتبال و بعد اسب سواری است. دوچرخه‌ سواری را هم خیلی دوست دارد و اگر شرایط برایش فراهم باشد از دوچرخه سواری خیلی لذت می برد.

رقص باله ترلان پروانه

این بازیگر جوان هنر رقص باله را هم آموخته است. و گفته است که كلاس‌ های باله در آب را به اتمام رسانده‌ و این ورزش را هم مفرح و زیبا می داند و به آن علاقه مند است اما به علت مشغله‌ هایی كه داشته است از ادامه دادن آن باز مانده است.


شایعاتی در مورد ازدواج ترلان پروانه

ترلان پروانه هنوز ازدواج نکرده و مجرد است. اما  ارتباط او با افراد خاصی مدتهاست که بر سر زبانها است که برایش باعث ایجاد حواشی شده اند.

شایعه ازدواج ترلان پروانه با ارسلان قاسمی

چندی پیش شایعه ازدواج ترلان پروانه و ارسلان قاسمی در سایت های خبری منتشر شد، اما انتشار این خبرکه ظاهرا شایعه هم بود با واکنش تند مادر ترلان مواجه شد و به این ترتیب این خبر رسما تکذیب شد.

مادر او گفته بود که سن و سال این دو کم است و برای این حرفها خیلی زود است و دختر من و ارسلان فقط نقش های مقابل هم را بازی کرده اند و گفته بود که معلوم نیست منبع این شایعات کجاست و یا چه کسانی هستند. ظاهرا پدر او هم از سایت های خبری منتشر کننده این خبر شکایت کرده است.

گفتنی است که ارسلان قاسمی متولد سال ۱۳۷۴ در تهران است که سابقه بازی با ترلان پروانه را داشته است و او هم در پی انتشار خبر ازدواجش با ترلان پروانه واکنش نشان داد.

واکنش ارسلان قاسمی به خبر ازدواج او با ترلان پروانه

ارسلان قاسمی در واکنش خود به انتشار شایعاتی در مورد ازدواجش گفت که: من عاشق یک نفر دیگر هستم که آن یک نفر هم الان هم در زندگی‌ام هست. ارسلان قاسمی در این واکنش خود ادامه داده بود که اصلا تمایل ندارم اسمم را کنار ترلان پروانه ببینم خارج از کار ببینم!

ترلان پروانه هم بیکار ننشته بود و در صفحه اینستاگرام خود به این صحبت های ارسلان قاسمی واکنش نشان داده بود وو نوشته بود که: معروف میشی اما محبوب نه!

جزییات ارتباط ترلان پروانه با سعید عزت الهی

سعید عزت اللهی که مدتی ارتباط دوستی با ترلان پروانه داشته است از شکرآب شدن این رابطه دوستی خبر داده و نداشتن تفاهم را علت جدایی خودش و پروانه اعلام کرده است.

مصاحبه جالب سعید عزت‌اللهی درباره رابطه اش با ترلان پروانه

ماجرای ارتباط سعید عزت اللهی با ترلان پروانه از جشنواره فیلم فجر سال ۹۶ و تماشای فیلم فراری آغاز شد، که عزت اللهی در یکی از پست های اینستاگرام ترلان پروانه کامنتی با عنوان «فوق العاده بود بهترینم» قرار داد و ترلان پروانه او را منشن می‌کند و می‌نویسد «مرسی عزیزم».

بعد از این کار آنها، مدتی می گذرد و با سکوت آنها این فکر در اذهان عمومی شکل می گیرد که این دو ازدواج کرده اند! اما سعید عزت‌اللهی با انجام مصاحبه‌ای عجیب همه را غافلگیر کرد.

ترلان پروانه مدلینگ , فیلم های ترلان پروانه

او در این مصاحیه گفت که : من کاری به ایشان ندارم. بیشتر از یک ماه در ارتباط بودیم اما ترلان پروانه ایده آل من نبود. او هیچ وقت برایم مهم نبود و نیست.

عزت اللهی در واکنش به این که برخی از افراد  می گویند سعید استاد عاشق شدن است گفته بود که: من برای انتخاب دست روی هر کسی نمی گذارم. اما دوست هم ندارم با احساسات کسی بازی کنم. کسانی که این کار را می کنند و با احساسات دیگران بازی می کنند اسم خودشان را می گذارند بچه زرنگ!

واکنش ترلان پروانه به صحبت های سعید عزت اللهی

ترلان پروانه نیز هم در پی انتشار صحبت های سعید عزت اللهی در مورد رابطه دوستی شان، در اینستاگرام خود یادداشتی منتشر کرد به این شرح که :

هرکس بد ما به خلق گوید

ما چهره ز غم نمیخراشیم

ما خوبی او به خلق گوییم

تا هر دو دروغ گفته باشیم

ارتباط دوستی ترلان پروانه با فرشاد احمدزاده

در فروردین ماه ۹۷ فیلمی از ترلان پروانه و فرشاد احمدزاده بازیکن پرسپولیس منتشر که محتوای این فیلم حاکی از آن است که این دو رابطه عاشقانه ای با هم شروع کرده اند. عکس هایی هم از این دو منتشر شده اند که هر چند خیلی واضح و شفاف نیستند اما ارتباط عاشقانه این دو را نشان می دهند. این خبر از سوی هیچکدام از آنها تایید یا رد نشده است اما احمد زاده واکنشی نا مفهوم نشان داده است که در ادامه می خوانید.

گفتنی است فرشاد احمد زاده در گفتگویی که در یک برنامه نوروزی داشت، خبر ازدواجش را در سال ۱۳۹۷ داد.

واکنش فرشاد احمدزاده به خبر ازدواج او و ترلان پروانه

فرشاد احمدزاده در واکنش به اخبار منتشر شده در خصوص ازدواجش با ترلان پروانه در تلگرامش نوشت: “قضاوت کار خداست، من با هیچ کس فامیل نمیشم”

این متن برای طرفدرارن این دو نامفهوم است و تایید یا رد این خبر در آن کاملا مشخص نیست.

در مورد فرشاد احمدزاده هم باید بدانید که او متولد ۱ مهر سال ۱۳۷۱ در ارومیه است و بازیکن فوتبال است. در مورد میزان تحصیلات او باید گفت که وی دانشجوی لیسانس رشته فیزیولوژی ورزشی دانشگاه آزاد است و یک برادر بزرگ تر از خود دارد که فرشید نام دارد و دارای مدرک دکترای دامپزشکی است.

خبر ارتباط ترلان پروانه با سردار آزمون

مدتی هم به دنبال انتشار عکس هایی از سردار آزمون و ترلان پروانه، خبرهایی در خصوص ارتباط و ازدواج آنها منتشر شد.


افتخارات ترلان پروانه

ترلان در سال ۱۳۹۰ در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برای نقش آفرینی در فیلم «آهوی پیشونی سفید» توانست برنده «پروانه زرین» شود و به عنوان بهترین بازیگر دختر انتخاب شود.

ترلان پروانه همچنین برگزیده همایش «نقش نوجوانان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی» بوده است.

نظر ترلان پروانه در باره عمل زیبایی

ترلان پروانه از جمله بازیگران یاست که بینی اش را عمل زیبایی کرده است. او به طور کلی گفته است که من دوست ندارم که شعار بدهم، اما بر این اعتقادم که برخی اوقات عمل جراحی زیبایی برای بعضی افراد مهم است، او گفته است که من معتقدم که رفع اشکال و نقص در صورت یک فرد می تواند در بالا بردن اعتماد به نفس و بهبود روابط اجتماعی او تاثیر گذار باشد.

علت عمل زیبایی بینی ترلان پروانه

پروانه هم از جمله بازیگرانی است که عمل زیبایی بینی اش را انجام داده و برای انجام این عمل هم علتی را به شرح زیر گفته است :

برای بینی من اتفاقی ناگوار گفت چون بینی من در اسکیت شکست. علیرغم اینکه به عنوان نفر اول در سطح استان در سرعت برنده شده بودم، اما یک آن برخوردم با یک مانع باعث بروز شکستگی گونه و بینی ام شد، این برخورد به حدی بود که بینی ام از سه جا شکست و برای جا انداختن بینی ام هم خیلی درد کشیدم و  اذیت شدم.

جزییات خبر عمل زیبایی چشم گربه ای ترلان پروانه

چندی پیش خبرهایی مبنی بر انجام عمل زیبایی چشم ترلان پروانه در فضای مجازی منتشر شد که او عمل چشم گربه ای را انجام داده است. این بازیگر به این خبر واکنش نشان داد و در اینستاگرام خود نوشت که: «خدیا شکرت که خرج عمل چشم گربه ای را از روی دوشم برداشتی»

فعالیت مدلینگ ترلان پروانه

بنا بر اخبار منتشر شده از این بازیگر جوان، ظاهرا ترلان پروانه چند وقتی است که در عرصه کارهای مدلینگ لباس هم مشغول به کار است. او با دو برند مشهور کمرون زیگزال و ویدآل مشغول همکاری است. گفتنی است که برند کمرون زیگزال طراحی لباس های افراد صاحب نام را بر عهده دارد ضمن اینکه این برند مسئول طراحی لباس های المپیک ریو ۲۰۱۶ نیز بوده است.

ترلان پروانه در صفحه اینستاگرامش چند عکس از خود با لباس های این دو برند منتشر کرده و آنها را تبلیغ کرده است.

ترلان پروانه در خندوانه

حضور ترلان پروانه در خندوانه علیرغم حواشی زیادی که این بازیگر جوان کشورمان دارد زیاد دیده نشد و دلیل آن هم همزمانی پخش این برنامه با بازی تیم ملی فوتبال کشورمان با تیم در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دانست.


فیلم شناسی ترلان پروانه

فیلم های سینمایی ترلان پروانه

نامکارگردانسالنمایش (اکران)جوایز
مصائب شیرین ۲علیرضا داودنژاد۱۳۹۷
رویای سهرابعلی قوی تن۱۳۹۷
آهوی پیشونی سفید ۲سیدجواد هاشمی۱۳۹۶١٨ مهر ١٣٩٧
جاده قدیممنیژه حکمت۱۳۹۶٤ مهر ١٣٩٧
گشت ۲سعید سهیلی۱۳۹۵۲۵ اسفند ۱۳۹۵
فراریعلی‌رضا داوودنژاد۱۳۹۴۲۳ اسفند ۱۳۹۶
درنا دختر آهوحسین قناعت۱۳۹۳
شیفت شبنیکی کریمی۱۳۹۳۲۷ آبان ۱۳۹۴
مردن به وقت شهریورهاتف علیمردانی۱۳۹۲۷ مرداد ۱۳۹۴
زندگی مشترک آقای محمودی و بانوروح‌الله حجازی۱۳۹۱۷ خرداد ۱۳۹۳
به خاطر پونههاتف علیمردانی۱۳۹۱۲۷ شهریور ۱۳۹۲
بی خداحافظیاحمد امینی۱۳۹۰۲۵ مرداد ۱۳۹۱
آهوی پیشونی سفید (دفتر نخست سه‌گانه اختاپوس)سیدجواد هاشمی۱۳۹۰۱۹ مهر ۱۳۹۱دریافت پروانه زرین در سال ۱۳۹۰
انسان‌ها (فیلم ۱۳۸۹)محسن توکلی۱۳۸۹
خروس بی محلحسین قاسمی جامی۱۳۸۸
نصف مال من، نصف مال تووحید نیکخواه آزاد۱۳۸۵
پاپیتالاردشیر شلیله۱۳۸۵
عاشقافشین شرکت۱۳۸۵
چپ دستآرش معیریان۱۳۸۴
مادر صدامو می‌شنویکامبیز کاشفی۱۳۸۴
زن بدلیمهرداد میرفلاح۱۳۸۴
بالا بلندجلال فاطمی۱۳۸۴
دغدغهفرزاد فرزام۱۳۸۴
باغ آلوچهبهروز شعیبی۱۳۸۳

مجموعه های تلویزیونی ترلان پروانه

نامکارگردانمناسبتسالشبکه نمایش دهنده
کوبارفریدون حسن‌پور۱۳۹۷شبکه ۲سیما
چرخ فلک (مجموعه تلویزیونی) (اپیزود داود)بهرام عظیم پور۱۳۹۵شبکه یک
سرزمین کهنکمال تبریزی(زمان پخش) ۱۳۹۲شبکه سه
گذر از رنج‌هافریدون حسن‌پور۱۳۹۲شبکه یک
شاید برای شما اتفاق بیفتد (اپیزود فریب)احمد معظمی۱۳۹۱شبکه تهران (پنج)
تا ثریاسیروس مقدم۱۳۹۰شبکه یک
ارمغان تاریکیجلیل ساماندهه فجر۱۳۸۹شبکه سه
ملکوتمحمدرضا آهنجمجموعه ماه رمضان۱۳۸۹شبکه دو
قاب‌های خالیمرتضی هرندی۱۳۸۵–۱۳۸۶شبکه دو
زیر تیغمحمدرضا هنرمند۱۳۸۵شبکه یک
بی مقدمهرضا کیایی۱۳۸۵
داورینیکا عزیزپور۱۳۸۴
مسافری از گرونگولمرتضی متولیبرنامه کودک و نوجوان۱۳۸۴شبکه یک
شبی از شب‌هارضا کریمی۱۳۸۳شبکه سه
۱۰۱ راه برای ذله کردن پدرها و مادرهاحجت قاسم‌زاده۱۳۸۳
خوش غیرتعلی شاه حاتمیمجموعه عید نوروز۱۳۸۳شبکه یک
جایزه بزرگمهران مدیریمجموعه عید نوروز۱۳۸۳شبکه سه

ترلان پروانه در نمایش خانگی

رالی ایرانی۲آرش معیریان۱۳۹۷
رقص روی شیشهمهدی گلستانه۱۳۹۷
تئاتر ادیب (فرانسوی)۱۳۸۵

تله فیلم های ترلان پروانه

نامکارگردانسالشبکه نمایش دهندهتولیدسال نمایش
تله فیلم روزهای آخر اسفندبهروز شعیبی۱۳۹۲شبکه یکسیما فیلمنوروز ۱۳۹۳
قطار آن شبحمیدرضا حافظی۱۳۸۶شبکه دومگروه کودک و نوجوان شبکه دوم۱۳۸۶
خاطرات فرداحمیدرضا حافظی۱۳۸۷شبکه اولفیلم و سریال شبکه اول۱۳۸۷

فیلم های مستند ترلان پروانه

نامکارگردانسال
ابوریحان۱۳۹۳

مجموعه های اینترنتی ترلان پروانه

نامکارگردانسالپخش
سریال‌اینترنتی‌نفوذآرش تیمورنژاد۱۳۹۱

عکس های اینستاگرام ترلان پروانه

عکس های اینستاگرام ترلان پروانه

سلفی ترلان پروانه

تاریخ تولد ترلان پروانه

فیلم های ترلان پروانه

زندگینامه ترلان پروانه

ترلان پروانه در خارج

سفر ترلان پروانه


همچنین ببینید : بیوگرافی بهنوش طباطبایی عکس های الناز حبیبی و طناز طباطبایی