انواع پرده بکارت , شکل پرده بکارت دختران

بدن انسان در دو جنس مرد و زن دارای پیچیدگی های زیادی است از جمله در بدن زنان و یا بهتر است بگوییم دختران، پرده بکارت وجود دارد که علیرغم این که وظیفه خاصی از نظر فیزیولوژیکی در بدن بر عهده ندارد، اما از نظر فرهنگی و این که باکره بودن دختر را مشخص می کند دارای اهمیتی فوق العاده است.

برای همین هم  تشخیص پارگی بکارت یکی از کارهایی است که در این گونه فرهنگ ها و از جمله در ایران قبل از ازدواج انجام می گیرد.

معمولا شکل بکارت آسیب دیده برای همه مشخص نیست و باید متخصص این کار را انجام دهد.

شاید شما هم با این سوال مواجه شده باشید که خون بکارت چه رنگی است و یا سوالاتی از این دست ذهن شما را درگیر کرده باشد. اگر این طور است با ما در این مقاله همراه باشید تا به جرییاتی بیشتر در این مورد برسید.


۷ نکته در مورد پرده بکارت در دختران

خانمها باید در مورد پرده بکارت که یکی از دغدغه های فرهنگی هم محسوب می شود اطلاعاتی داشته باشند. بکارت پرده ای است که با اولین برقراری رابطه جنسی برداشته می شود و فرد دیگر باکره نیست.

البته به یاد داشته باشید که این غشای نازک می تواند در اثر برخورد بسیاری از چیزهای دیگر غیر از مقاربت جنسی پاره شود و این را هم باید بدانید که بعضی از زنان حتی ممکن است در ابتدای تولد بدون پرده به دنیا بیایند. اما این به آن معنا نیست که فرد باکره نیست.

در این مقاله به ۷ نکته در مورد پرده بکارت پرداخته ایم که ممکن است شما از آنها اطلاع نداشته باشید :

  • پرده بکارت در امتداد واژن است اما همه آن را پوشش نمی دهد.

دکتر مری راسر، متخصص زنان می گوید که پرده بکارت بافت گوشتی مانند نازکی است که در دهانه ورودی واژن قرار دارد. او می گوید که پرده بکارت واژن را به طور کامل پوشش نمی دهد – در غیر این صورت جایی برای خارج شدن خون قاعدگی وجود نخواهد داشت.

  • پرده بکارت در همه زنان وجود ندارد، اما برخی بدون این پرده متولد می شوند.

راسر می گوید : “پرده بکارت به طور معمول در اندازه، شکل، ضخامت، کشش در زنان متفاوت است و ممکن است حتی یک دختر بدون این پرده متولد شود.” اگرچه بکارت در اشکال و اندازه های مختلف ظاهر می شود، اما معمولا در همه زنان به شکل هلالی مانند است.

هنگامی که نوزادان دختر متولد می شوند، پرده بکارت معمولا در آنها ضخیم تر است و در طول سال های رشد و با انجام فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری، اسب سواری، و یا انجام کلاس های ژیمناستیک این پرده نازک می شود.

به یاد داشته باشید که نوزاد دختری که بدون داشتن پرده به دنیا می آید، از نظرسلامت جنسی و باروری مشکلی ندارد و مانند سایر زنان یک زندگی عادی خواهد داشت.

  • پرده بکارت در بدن کار و وظیفه خاصی بر عهده ندارد.

درست مانند آپاندیس و دندانهای عقل، پرده بکارت یک ساختار پیشگیرانه است – به این معنی که واقعا یک عملکرد فیزیولوژیکی خاصی را در بدن انجام نمی دهد.

پارگی واژن , پارگی بکارت بدون خونریزی

  • در مواردی نادر بعضی از خانم ها ممکن است پرده ای داشته باشند که نیاز به جراحی دارد.

پرده بکارت بدون سوراخ یک نوع پرده است که مانع از باز شدن دهانه واژن می شود. این مشکل نادر معمولا در نوجوان و هنگامی که زمان قاعدگی شروع می شود، تشخیص داده می شود.

طبق گفته موسسه ملی بهداشت، اگر خون دوره قاعدگی هیچ راهی برای خارج شدن از بدن نداشته باشد، می تواند موجب ایجاد درد معده و درد پشت و مشکلات دیگر شود و سلامت فرد را به مخاطره اندازد.

یک عمل جراحی جزئی برای حذف این بافت در زنان انجام می شود و معمولا یک رقیق کننده واژن برای مدت زمانی استفاده می شود تا اطمینان حاصل شود که مسیر واژن باز شده و خون دوره پریودی از بدن خارج می شود.

هر فردی که این عمل در او انجام گیرد، هیچ مشکلی برایش پیش نمی آید و هم عادت ماهیانه بدون مشکلی خواهد داشت و هم در روابط جنسی به مشکلی برنخواهد خورد.

  • بعضی از زنان احساس می کنند که پرده آنها پاره شده است.

پرده بکارت بسیاری از افراد در طول زمان نازک می شود و در نهایت می توانند با کوچکترین ضربه پاره شود. برای دیگران، جدایی یا پاره شدن پرده ممکن است واضح تر باشد.

دکتر راسر می گوید: “ممکن است پاره شدن پرده کاملا غیر قابل تشخیص باشد و علائمی نداشته باشد یا ممکن است با قرار دادن تامپون یا با اولین مقاربت همراه با درد یا خونریزی باشد.” هر چه پرده بکارت ضخیم تر باشد، در زمان پاره شدن علائم مشخص تری دارد.

  • پرده بکارت شما احتمالا قبل از اولین بار که رابطه جنسی داشتید پاره شده است.

اگر پرده بکارت شما نازک باشد، ممکن است قبل از اولین رابطه جنسی پاره شده باشد. راسر یادآور می شود که انجام فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری، اسب سواری، و ژیمناستیک، به علاوه استفاده از تامپون ها و حتی خودارضایی، می تواند پرده بکارت را پاره کنند و ممکن است هیچ نشانه ای هم نداشته باشد.

  • پاره نشدن پرده بکارت در طول رابطه جنسی

این امکان هم وجود دارد که رابطه جنسی انجام گیرد اما پرده سالم بماند.

اما اگر از تامپون استفاده کنید، بعید است که پرده شما هنوز دست نخورده باشد. مقاربت دردناک برای زنان یک امر شایع است اما تحت برخی شرایط بهداشتی می توان این رابطه دردناک را تجربه نکرد.

البته دردناک بودن رابطه جنسی بخصوص برای اولین بار یک مقدار طبیعی است چرا که اضطراب و استرس هر دو بویژه دختر مانع از آرامش آنها در رابطه می شود، به علاوه عدم تجربه و دانش در مورد آن هم مزیت بر علت است.

پس عشقبازی کردن و نوازش و بوسه مهمترین عامل در رفع مشکل دردناک بودن رابطه است و نباید آنها را فراموش کرد. اگر روانکاوی مناسب وجود نداشته باشد، ممکن است رابطه جنسی باعث ایجاد خونریزی از دیواره واژن شود و دردی بیشتری به دنبال دارد.

یا اگر رابطه جنسی سریع و خشن باشد، هم درد زیادی به دنبال دارد. نکته دیگر این که پاره شدن پرده بکارت در اولین رابطه جنسی ممکن است با خونریزی همراه نباشد و شوهر نباید زن را به علت نبود خون بعد از رابطه سرزنش کند.


پرده بکارت زبانه دار , پرده بکارت مصنوعی

انواع پرده بکارت

پرده بکارت در انواع مختلفی وجود دارد و در هر فردی هم متفاوت است که اصلی‌ترین آنها را در ادامه این مطلب  از پارسی نو برای شما آورده ایم:

  • پرده حلقوی – در این نوع پرده بکارت، پرده به شکل حلقه‌ای اطراف دهانه ورودی مهبل را پوشانیده ‌است. جالب است بدانید که پرده حلقوی قابل اتساع با آمیزش جنسی آسیبی نمی بینند و پاره هم نمی‌شود.
  • پرده مثلثی – شایع‌ ترین نوع پرده در دختران است و اغلب زنان دارای این نوع از پرده هستند.
  • پرده مُشَبَک – در این نوع از پرده بکارت سراسر دهانه ورودی مهبل پوشانده شده است ولی دارای چندین روزنه ‌است و نامگذاری این نوع پرده هم به همین علت است.
  • پرده بدون منفذ و روزنه
  • پرده بکارت دندانه‌دار
  • پرده بکارت بسیار محکم

نکاتی جالب در مورد پرده بکارت

پرده بکارت در مهبل زنان یک موقعیت استاندارد و یا عمق یکسانی ندارد و دارای تفاوتهایی است و حتی گاهی اوقات این پرده با دخول آلت جنسی و پس از مدتها انجام دادن رابطه جنسی هم پاره نمی شود. در مورد پرده بکارت از نوع حلقوی قابل اتساع، هم با وجود دخول آلت جنسی پوسته این پرده کماکان حفظ می‌شود و سالم می ماند.


ترمیم پرده بکارت پاره شده

احتمالا شما هم اصطلاح ترمیم پرده بکارت را شنیده باشد که باید در این مورد بدانید که نوعی عمل جراحی برای بازسازی پرده بکارت است. این عمل جراحی تعریف خاصی در پزشکی زنان ندارد، اما در برخی مراکز جراحی پلاستیک به عنوان یک عمل سرپایی صورت می گیرد.

چرا ترمیم پرده بکارت انجام می گیرد؟

رایج ترین هدف برای انجام این عمل در زنان و دختران، ایجاد یک وضعیت است که در اثر عمل جنسی خونریزی صورت گیرد.

این خونریزی بعد از اولین رابطه جنسی در بعضی فرهنگ‌ ها علامت باکره بودن دختر به شمار می رود و بسیار هم مهم است و گاهی هم ممکن است فرد به صورت مادرزادی فاقد این پرده بوده و با اولین رابطه جنسی با همسرش هیچ علامت خاصی را نداشته باشد و همین هم سرزنشهای زیادی را برای او به وجود می اورد و در برخی موارد هم جدایی و طلاق را در پی دارد.

مثلا در فرهنگ اسلامی باکره بودن عروس دارای اهمیت زیادی است و در صورتی که در شب زفاف خلاف آن مشخص شود ممکن است عواقب نامطلوبی از قبیل طلاق، بی‌آبرویی خانوادگی و حتی مرگ عروس را در پی داشته باشد.

در مورد انجام عمل ترمیم پرده بکارت باید بدانید که در تعدادی از کشورها این عمل قانونی است، اما در برخی کشورهای دیگر تمامی انواع آن ممنوعیت دارد و ممکن است به صورت غیر قانونی و در مراکز غیر بهداشتی انجام شود که تبعات بعدی را برای فرد به دنبال دارد.

در مورد پرده بکارت مصنوعی بیشتر بدانید

پرده بکارت مصنوعی یکی از مواردی است که به دنبال انجام روابط جنسی پیش از ازدواج به وجود آمده است و با هدف شبیه سازی پرده بکارت سالم درست شده است.

در مورد این نوع پرده باید بدانید که این محصول از ماده‌ای تولید شده است که وقتی در واژن گذاشته می شود به طور موقت و در حد نیم ساعت به دیواره ی واژن می‌ چسبد و ظاهر یک پرده بکارت سالم را ایجاد می‌کند که وقتی آلت جنسی مرد به داخل فشار داده شود مایع قرمز رنگی شبیه به خون از واژن خارج خواهد می شود که البته این را هم باید بدانید که پوسته این پرده مصنوعی باقی می ماند و حالت غیر طبیعی ایجاد می کند اما عمل جراحی ترمیم پرده بکارت این ریسک را ندارد و طبیعی تر است و مشکل فرد را در اینگونه فرهنگ ها که باکره بودن در آنها مهم است را برطرف می کند.


مقالات مشابه : عوارض خودارضاییمضرات رابطه مقعدیکاندوم زنانه چیست