شانا عبدالهیان و احسان علیزاده: جایزه ویستا تقویت فکر و آزادی عمل هنرمندان

منبع: ایران آرت

164

1398/10/26

11:09


شانا عبدالهیان و احسان علیزاده با یک اثر مشترک به مرحله نهایی سومین جایزه ویستا راه یافته اند.

ایران آرت: شانا عبدالهیان می گوید رویداد ویستا به تقویت فکر و ذهن هنرمندان خیلی کمک می کند و سیستم درستی دارد که امیدواریم ادامه دار باشد.

شانا عبدالهیان درباره ایده اثری که با همکاری علیزاده در سومین جایزه ویستا ارائه کرده است گفت: عنوان این اثر «ویران شهر» است که هدف ما این بود که ویران شهر را در مقابل آرمان شهر قرار دهیم و یک جلوه دوگانه را نشان دهیم. زمانی که ما به ویران شهر نزدیک می شویم تازه متوجه آرمان شهر می شویم. برای نشان دادن این تضاد از قارچ درمانی گانودرما استفاده کردیم زیرا این قارچ به رشد خود ادامه می دهد و ما برای آن یک فرم مارپیچ در نظر گرفتیم که حالت تکرار شونده دارد.

عبدالهیان در ادامه بیان کرد: این قارچ ها در طول زمان گالری به رشد خود ادامه می دهند و فضا را درگیر می کنند، همچنین مخاطب در مرحله اول بوی آن را حس می کند زیرا می خواستیم یک فضای پویا ایجاد کنیم. همچنین در ابتدا مخاطب فقط ظاهر را می بیند و زمانیکه به دور سازه حرکت می کنیم سایه قارچ ها روی دیواره و سقف می افتد و یک جلوه ترسناک را نشان می دهد.

وی درباره رویداد ویستا تاکید کرد: مستقل بودن رویداد ویستا خیلی خوب است و چون این رویداد استمرار دارد نشان دهنده رشد آن است. فراخوان ویستا در سه مرحله انجام شد که باعث تقویت فکر و ذهن هنرمند می شود.

این هنرمند در پایان گفت: این رویداد به تقویت فکر هنرمندان خیلی کمک می کند و سیستم درستی دارد که امیدواریم ادامه دار باشد.

آزادی هنرمندان در رویداد ویستا حفظ می شود

احسان علیزاده می گوید رویداد ویستا به هنرمندان آزادی عمل می دهد یا به عبارت دیگر آزادی هنرمندان حفظ می شود که در آینده تاثیرات خوبی خواهد داشت.

احسان علیزاده درباره طرح خود که با همکاری عبدالهیان به جایزه ویستا ارائه کرده است، گفت: دلیل اینکه از قارچ گانودرما استفاده کردیم این بود که می خواستیم افراط و تفریط را نشان دهیم زیرا این قارچ با اینکه جنبه درمانی دارد ولی اگر زیاد استفاده شود نتیجه عکس می دهد.

علیزاده در ادامه درباره جایزه ویستا بیان کرد: رویداد ویستا به هنرمندان آزادی عمل می دهد و به عبارت دیگر آزادی هنرمندان حفظ می شود که در آینده تاثیرات خوبی خواهد داشت. همچنین از هنر معاصر حمایت می کند و به هنر معاصر کمک می کند تا جای خود را میان مخاطبان پیدا کند.

وی در پایان گفت: در سه دوره داورها ثابت و یکسان بودند که خیلی اتفاق درستی است زیرا از دریچه یکسانی به آثار نگاه می کنند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو