بررسی ردمی نوت ۷ سوپرشاهکاری از شیائومی!

بررسی ردمی نوت ۷ سوپرشاهکاری از شیائومی!


منبع: نت نوشت

302

1398/3/27

13:39


بررسی ردمی نوت ۷

اسمارت فون ردمی نوت ۷ در تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۱۹ در کشور چین معرفی شد و برای اولین بار در تاریخ، Redmi بدون وجود نام Xiaomi در پشت سر خود به بازار روانه می‌شود. طبق اعلام شیائومی، از این به بعد ردمی به عنوان برندی مجزا به فعالیت خود ادامه می‌دهد. Redmi Note 7 با طراحی کاملا جدید ساخته شده که ظاهر آن را از دیگر اسمارت فون‌های قبلی ردمی مجزا می‌کند. Redmi Note 7 ارزان قیمت، بسیار زیبا و قدرتمند بوده و به یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی جدید مجهز شده است. و در یک کلام می‌توان گفت که شیائومی باز هم ما را سورپرایز کرده است! در ادامه با بررسی ردمی نوت ۷ با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: مشخصات ردمی نوت ۷ شیائومی

بررسی ردمی نوت 7

بررسی ردمی نوت ۷

بررسی ردمی نوت ۷

ردمی نوت ۷ اولین مدل از این نام تجاری نوپا است که آن را از سری Mi شیائومی مجزا می‌کند. دوربین ۴۸ مگاپیکسلی موجود در این گوشی، چیزی نیست که ما بتوانیم آن را در اسمارت فون‌های میان رده ببینیم. اما ردمی نوت ۷ با قیمتی در حدود یک دهم پرچمدارهای سامسونگ، اپل و گوگل از این دوربین قدرتمند استفاده می‌کند.

این گوشی فقط ۱۵۰ دلار قیمت دارد! حال در مقایسه با آن، اگر به دنبال خرید یک اسمارت فون ارزان قیمت از برندی مثل سامسونگ هستید، چیزی بهتر از Galaxy J6 Plus که آن را قبلا در نت نوشت معرفی کردیم نصیب شما نمی‌شود! ضمن اینکه قیمت Galaxy J6 Plus تقریبا ۱۰۰ دلار بیشتر از Redmi Note 7 می‌باشد! پس در ادامه، بررسی ردمی نوت ۷ را به صورت دقیق از نت نوشت مطالعه بفرمایید تا تفاوت سیاست شرکتی مثل شیائومی با سامسونگ را بهتر درک کنید!

۸

 

طراحی ردمی نوت ۷: notch بسیار کوچک، قاب پشتی با رنگ‌های gradient

مثل همیشه، بررسی ردمی نوت ۷ را با طراحی آن آغاز می‌کنیم. همان طور که گفتیم، Note 7 کاملا با پدران خود تفاوت داشته و با طراحی جدید به بازار پا می‌گذارد. اول از همه، Note 7 دارای یک notch بسیار کوچک در بالای نمایشگر می‌باشد که این notch محل قرارگیری دوربین سلفی است. نمایشگر این گوشی به طور کلی شبیه به نمایشگرهای موجود در اسمارت فون‌های جدید Oppo و Honor و Vivo می‌باشد. ابعاد این گوشی ۱۵۹٫۲*۷۵٫۲*۸٫۱ میلی متر بوده، ۱۸۶ گرم وزن دارد و سطوح شیشه‌ای آن با Corning Gorilla Glass 5 محافظت می‌شود.

به غیر از فریم فلزی، قاب پشتی ردمی نوت ۷ از جنس شیشه‌ با انحنای ۲٫۵ بعدی ساخته شده که در سه مدل با رنگ‌های gradient مختلف دیده می‌شود: طلایی تاریک و روشن، آبی فانتزی و مشکی روشن. منظور از رنگ gradient یا شیب دار که جدیدا در اسمارت فون‌های شیائومی، آنر و هواوی می‌بینیم، این است که شیب و درجه‌ی یک رنگ در طول و عرض قاب پشتی دستگاه به تدریج تغییر می‌کند. برای درک این موضوع، تصویر زیر را ببینید:

بیشتر بخوانید: بررسی Mi 8 Pro : تقلیدی قابل قبول از آیفون X

رنگ gradient

رنگ gradient

بررسی ردمی نوت ۷ را با صفحه نمایش آن ادامه می‌دهیم. این گوشی دارای یک نمایشگر بزرگ ۶٫۳ اینچی با رزولوشن ۲۳۴۰*۱۰۸۰ پیکسل (تراکم پیکسل ۴۰۹ppi) و نسبت تصویر ۱۹٫۵:۹ می‌باشد. این پنل از نوع IPS  بوده و نسبت screen-to-body (نسبت صفحه نمایش به بدنه‌ی دستگاه) در آن در حدود ۸۱٫۴ درصد می‌باشد که برای یک میان رده عدد بسیار خوبی تلقی می‌شود.

نمایشگر بزرگ و زیبا

نمایشگر بزرگ و زیبا

شما ستاپ نسبتا استانداردی را از ردمی نوت ۷ با یک بلستر IR، یک اسکنر اثر انگشت در پشت، یک اتصال USB-C و یک جک هدفون دریافت می‌کنید. ردمی نوت ۷ در این زمینه کاملا کلاسیک عمل می‌کند. ضمن این که این دستگاه دارای اتصال بلوتوث ۵ و وای فای ۸۰۲٫۱۱ a/b/g/n/ac می‌باشد.

سخت افزار، نرم افزار و عملکرد ردمی نوت ۷

به بررسی ردمی نوت ۷ از نظر سخت افزاری می‌رسیم. این گوشی از پردازنده‌ی قدرتمند مخصوص میان رده‌ی Snapdragon 660 استفاده می‌کند. همان طور که در اسمارت فون‌هایی مثل Mi 6X و Mi A2 دیدیم، عملکرد این پردازنده بسیار خوب بوده و برای اجرای اپ‌ها و عملکردهای چند وظیفه‌ای مختلف با آن به مشکلی بر نخواهید خورد. چیپست Adreno 512 موجود در این دستگاه وظیفه‌ی پردازش‌های گرافیکی سنگین را بر عهده دارد.

Adreno 512 شما را قادر می‌سازد تا بازی‌های سنگینی مثل PUBG را با تنظیمات گرافیکی متوسط اجرا کنید. البته به طور کلی، قدرت پردازش ردمی نوت ۷ در مقایسه با پرچمدارهای روز دنیا که از پردازنده‌هایی مثل Snapdragon 845 و kirin 980 استفاده می‌کنند ناچیز می‌باشد، ولی در عمل، شما متوجه تفاوت خاصی در استفاده‌ی روزانه‌ی خود با این دستگاه نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: بررسی Mi 8 Lite شیائومی : فبلتی قدرتمند با قیمتی مناسب

Redmi Note 7

Redmi Note 7

مدل پایه‌ ردمی نوت ۷ دارای ۳ گیگ RAM و ۳۲ گیگ حافظه داخلی می‌باشد. البته دو مدل دیگر با ۴GB RAM + 64GB storage و ۶GB RAM + 64GB storage هم برای این دستگاه ارائه می‌شود. این گوشی دو سیمکارته بوده که به جای سیمکارت دوم می‌توان از یک کارت حافظه جانبی microSD استفاده کرد.

در بررسی ردمی نوت ۷ از نظر نرم افزاری، خوشبختانه نسخه (Android 9.0 (Pie به طور پیش فرض بر روی دستگاه نصب می‌باشد. همچنین ردمی نوت ۷ با رابط کاربری MIUI 10 که مخصوص گوشی‌های شیائومی است ران می‌شود. البته نظر دادن در مورد پوسته‌های مختلف اندروید، بر اساس سلایق شخصی افراد متفاوت است، ولی به جرئت می‌توان گفت که MIUI را در بین رابط‌های کاربری اندرویدی، بهترین، زیباترین و کارامدترین می‌باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی HTC Desire 12s : تایوانی‌ها از رقابت باز مانده اند!

بررسی باتری ردمی نوت ۷

بررسی ردمی نوت ۷ را با نقد باتری آن پی می‌گیریم. خوشبختانه این گوشی به یک باتری بزرگ ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است که با تکنولوژی شارژ سریع نسخه ۴ شارژ می‌شود. طبق گفته‌ی شیائومی، شارژ صفر تا ۱۰۰ این دستگاه فقط ۱ ساعت و ۴۳ دقیقه به طول خواهد انجامید. شارژ این گوشی با یک شارژر سریع، آپشن شارژ ۹V/2A را فعال خواهد کرد. البته در جعبه‌ی ردمی نوت ۷ فقط یک شارژ معمولی ۵V/2A وجود دارد و شما باید شارژر سریع QC 4.0 آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. این شارژر، گزینه‌ی شارژ ۹V/2A را در اختیار شما قرار خواهد داد.

بررسی دوربین ردمی نوت ۷

خب! تا بدین جا تمامی مشخصات ردمی نوت ۷ نسبتا خوب و مناسب یک میان رده‌ی قدرتمند بود. اما نکته‌ی عجیب در مورد این اسمارت فون ۱۵۰ دلاری، استفاده از یک لنز فوق العاده توانا در قسمت دوربین آن می‌باشد. دوربین دوگانه‌ی اصلی این گوشی از یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی با بازشدگی دیافراگم f/1.8 و سایز پیکسل ۰٫۸ میکرومتر استفاده می‌کند.

لنز دوم دوربین ردمی نوت ۷، یک سنسور عمق ۵ مگاپیکسلی  f/2.4 است که وظیفه‌ی اضافه کردن افکت‌های بوکه به تصاویر را برعهده دارد. دوربین اصلی ردمی نوت ۷ دارای ویژگی‌هایی چون auto HDR و PDAF و پایدارساز تصویر الکترونی و… می‌باشد.

در بررسی ردمی نوت ۷ از نظر دوربین سلفی هم یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت‌هایی چون AI Portrait Mode (حالت پرتره با هوش مصنوعی)، HDR، تاری تصویر پس زمینه، حالت Smart Beauty و… مشاهده می‌شود. در بحث فیلمبرداری، دوربین اصلی و سلفی می‌توانند ویدیوهای ۱۰۸۰P را به ترتیب در سرعت‌های ۱۲۰ و ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند.

بیشتر بخوانید: بررسی ردمی نوت ۷ پرو شیائومی؛ بهترین میان کنونی رده‌ی دنیا؟

عملکرد دوربین

در یک ماه گذشته، اسمارت فون‌های Huawei Nova 4 و Honor View 20 به لنز ۴۸ مگاپیکسلی جدید سونی که IMX586  نام دارد مجهز شده بودند، اما قیمت این دو اسمارت فون نسبت به Redmi Note 7 بسیار بالاتر می‌باشد.  حال ردمی نوت ۷ به لنز ۴۸ مگاپیکسلی ISOCELL GM1  سامسونگ مجهز شده که عملکردی مشابه با IMX586  سونی دارد. یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی می‌تواند جزئیات بسیار زیادی را در تصاویر ثبت کند،

اما سایز کوچک پیکسل‌های آن باعث می‌شود تا نور جذب شده از سوژه در محیط‌های کم نور مناسب نباشد. پس در این لنز، در هنگام نیاز و برای جذب نور بیشتر، هر ۴ پیکسل مجاور به هم متصل شده تا یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی استاندارد با سایز پیکسل ۱٫۶ میکرومتر تشکیل شود. سایز بزرگتر پیکسل‌ها باعث می‌شود تا نور جذب شده توسط هر پیکسل افزایش یابد.

Xiaomi Redmi Note 7 48MP sensor sample

Xiaomi Redmi Note 7 48MP sensor sample

Xiaomi Redmi Note 7 12MP sample

Xiaomi Redmi Note 7 12MP sample

سخت افزار ISOCELL GM1 دارای محدودیت‌هایی است که باعث می‌شوند تا برای عکاسی از برخی از سوژه‌ها با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی، نیاز به استفاده از حالت professional باشد. همچنین در حالی که سنسور ۱۲ مگاپیکسلی در حال استفاده است، حالت AI بدون HDR اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: بررسی Huawei P Smart 2019 : ویژگی‌های زیاد با قیمتی پایین

عملکرد دوربین ردمی نوت 7 در شب

عملکرد دوربین ردمی نوت ۷ در شب

نمونه‌ای از تصاویر ثبت شده با دوربین 48 مگاپیکسلی ردمی نوت 7

نمونه‌ای از تصاویر ثبت شده با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی ردمی نوت ۷

به جزئیات بالای تصویر دقت کنید

به جزئیات بالای تصویر دقت کنید

با دیدن این تصاویر، به سادگی می‌توان دریافت که ردمی نوت ۷ با اختلاف دارای قویترین دوربین در بین اسمارت فون‌های میان رده می‌باشد. تصاویر هم در هنگام روز و هم در محیط‌های کم نور فوق العاده  باکیفیت می‌باشند. علاوه بر این، AI mode در این دوربین کاملا user-friendly است.

آیا خرید ردمی نوت ۷ فون به صرفه است؟

و در پایان بررسی ردمی نوت ۷ باید از خود بپرسیم که در سال ۲۰۱۹، کدام اسمارت فون را در دنیا می‌توان یافت که با قیمت ۱۵۰ دلار دارای چنین ویژگی‌های بی نظیری باشد؟ قطعا Redmi Note 7 چیزی فراتر از یک budget phone معمولی است. این دستگاه قدرتمند است، طراحی آن بسیار زیباست، دارای نسخه اندروید ۹ می‌باشد و از همه مهم تر، دوربین فوق العاده توانایی دارد که حتی می‌توان آن را با پرچمدارهای روز دنیا مقایسه کرد. ما همیشه در پایان مطالب بررسی اسمارت فون ها، جایگزین‌هایی را هم برای آن‌ها معرفی می‌کنیم. اما در قیمت ۱۵۰ دلار، قطعا جایگزینی برای ردمی نوت ۷ نخواهید یافت!

بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات ردمی نوت ۶ پرو ، دوربینی قدرتمند همراه با مشخصات فنی خوب

بیشتر بخوانید: بررسی Redmi 6 شیائومی : روز از نو روزی از نو!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو