استایل ماکسیمال چگونه است؟ + عکس و ایده

استایل ماکسیمال چگونه است؟ + عکس و ایده


منبع: زیبامون

358

1398/11/12

12:51


در این بخش از زیبامون با تمام چیزهایی که لازم هست در رابطه با سبک و استایل ماکسیمال بدانید، آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید!

استایل ماکسیمال چگونه است؟ + عکس و ایده

دنیای مد و فشن به قدری گسترده و بزرگ هست که میشه گفت برای هر شخص با هر سلیقه و نظری که دارد، میشه یک سبک و استایل جدید تعریف کرد و گاهی اوقات هم این سبک های شخصی و منحصر به فرد به عنوان یکی از ترندهای پرطرفدار شناخته میشن و طرفداران بیشتری هم پیدا می کنند.

ما در سایت زیبامون دات کام مقاله های مختلفی در رابطه با سبک ها و استایل های مختلف از جمله استایل کژوال، استایل ویمسیکال، استایل کلاسیک، استایل وینتیج و ... پرداخته ایم که هر کدام از این سبک ها، ویژگی های مخصوص به خودشون رو دارند و می تونید با کلیک کردن بر روی نوشته آبی رنگ، به طور کامل با این استایل ها آشنا بشید.

در این مقاله نیز سعی کرده ایم تا اطلاعات کافی و مفیدی رو در رابطه با استایل ماکسیمال (MAXIMALISM STYLE) رو در اختیار شما قرار بدیم. با ما همراه باشید.

 

استایل ماکسیمال چیست؟

هدف استایل ماکسیمال یا حداکثر گرایی این هست که با استفاده از رنگ ها و طرح های مختلف لباس، اکسسوری های خاص و خیره کننده و رنگهای شارپ و ... استایلی منحصر به فرد و جلب توجه کننده  و بولدی ایجاد کنند.

استایل ماکسیمال در سال 2015 بود که به تدریج رواج پیدا کرد و اولین قدم های مربوط به این استایل توسط طراحی های الساندرو میشل ( Alessandro Michele)، طراح برند گوچی (Gucci) برداشته شد. او با طراحی لباس هایی با ظاهر عجیب و غریب، چاپ ها و لبه های رنگی برای انواع لباس ها تونست توجهات خیلی زیادی رو به این سبک جلب کنه. این روند به تدریج ادامه پیدا کرد تا در سال 2019، استایل مینیمال به تدریج نادیده گرفت شد و سبک و استایل ماکسیمال طرفداران خیلی زیادی پیدا کرد.

در واقع میشه گفت فلسفه اصلی ماکسیمالیستی، حداکثر گرایی است و برای داشتن این سبک و استایل باید بتونید رنگ های متنوع، طرح ها و چاپ های خاص و متنوع که ممکنه از نظر برخی از افراد هیچگونه تناسب و همخوانی با همدیگه نداشته باشند رو در کنار اکسسوری های زیاد و خاص استفاده کنید تا بشه از استایل شما به عنوان یک استایل ماکسیمال یاد کرد! این سبک این طور بیان میکنه که افراد مختلف میتونن در انتخاب های خودشون آزادانه عمل کنند و هر چیزی رو که دوست دارند و در دسترسشون هست رو برای ایجاد یک استایل جدید و متفاوت استفاده کنند.

 

استایل ماکسیمال

 

به عبارت دیگر، حداکثر گرایی عناصر بصری را ترکیب می کند تا آنها را در چیز جدیدی کنار هم قرار میدهد و سبک و استایل متفاوت و خیره کننده ای رو ایجاد کنه. شبکه های اجتماعی یا سوشیال مدیاها هم نقش بسیار پر رنگی در ظهور و ترویج این سبک و استایل دارند. اگرچه مشخص نیست که سبک و استایل ماکسیمال چه مدت دوام خواهد داشت اما برندهای مختلف و معروف در دنیا بر روی این موج سوار شده اند و طرح ها و مدل های مختلفی از لباس و اکسسوری رو برای این سبک طراحی و تولید کرده اند تا طرفداران سبک ماکسیمال بتونن راحت تر و بهتر به استایل مورد علاقه خودشون دست پیدا کنند.

 

تفاوت استایل مینیمال و استایل ماکسیمال چیست؟

استایل ماکسیمال درست نقطه مقابل و متضاد استایل مینیمال هست. به همون اندازه که در سبک و استایل مینیمال سعی میشه تا با لباس های ساده، رنگ های خنثی، اکسسوری و جزئیات حداقل و مینیمال، استایل ساده و در عین حال شیکی ایجاد بشه، استایل ماکیسمال بر روی استفاده از لایه های مختلف لباس با رنگ های جذاب، طرح های خاص و اکسسوری های جذاب و متنوع تمرکز داره و میشه گفت این استایل یکی از شلوغ ترین و متنوع ترین استایل های دنیای مد و فشن هست.

اگر چه در دهه های گذشته استایل مینیمال جز پرطرفدارترین استایل ها بود و محبوبیت خیلی زیادی هم در بین خانم ها و هم در بین آقایان پیدا کرده بود اما در طی چند سال گذشته، حداکثر گرایی یا سبک و استایل ماکسیمال، پرطرفدار شده و در حال تجدید حیات هست.

به عنوان مثال در کمد افرادی که به سبک مینیمال علاقه مند هستند، میتونید چند مورد از لباس و اکسسوری اساسی و کلاسیک که معمولا بسیار ساده هستند رو پیدا کنید. مثلا یک بلوز یا پیراهن ساده به همراه شلوار جین ساده و راسته و چکمه های مشکی براق دیده میشه که اینها در کنار هم یک استایل ساده و مینیمال رو ایجاد میکنند. 

 

استایل مینیمال

 

اما در مقابل کمد لباس یک ماکسیمالیست انواعی از لباس ها با رنگ ها و طرح های جسورانه و خاص وجود داره. این افراد هرگز برای اضافه کردن یک اکسسوری به استایل خودشون شک و تردید ندارند و تمایل دارند بیشترین لایه های لباس در رنگ ها و طرح های متنوع رو در کنار هم بپوشند و گردنبند، دستبند، انگشتر و سایر اکسسوری ها با طراح های متنوع و متفاوت رو در کنار هم استفاده کنند! این سبک و استایل بر اساس نادیده گرفتن قوانین مربوط به استایل تنظیم شده و عقیده دارند که باید با مد و فشن تفریح کرد و سرگرم شد!

در واقع میشه اینطور گفت که از نظر افراد طرفدار سبک و استایل ماکسیمال همیشه "بیشتر بهتر است" اما افرادی که طرفدار سبک مینیمال هستند اعتقاد دارند که همیشه "کمتر بهتر است"!

 

استریت استایل به سبک ماکسیمال

 

راهنمای ست کردن استایل ماکسیمال

همونطور که در بالا اشاره شد، هیچ قاعده و قانونی برای داشتن استایل ماکسیمال وجود نداره و شما میتونید هر چیزی رو که تمایل دارید با همدیگه بپوشید و به همین دلیل هست که گفته میشه که این سبک از استایل میتونه جز انتخاب های مناسب برای فصل زمستان باشه. زیرا شما با پوشیدن لایه های مختلف لباس نه تنها به گرم شدن بدن کمک میکنید بلکه میتونید با انتخاب های متنوع، یک استایل ماکسیمال عالی و متفاوت هم داشته باشید. 

یکی از دلایلی که باعث شده این استایل برای بیشتر افراد جذابیت داشته باشه این هست که ماکسیمال بودن خیلی سخت و دشوار نیست؛ زیرا نه تنها باید به کودک درون خود گوش دهید بلکه باید به کشف قسمت های نهفته و خاص از شخصیت و سبک خودتون هم بپردازید و با این روش، استایل ماکسیمال مخصوص به خودتون رو ایجاد کنید.

یکی از ساده ترین پیشنهادها برای افراد مبتدی و علاقه مند به سبک ماکسیمال این هست که لباس هایی که دارای چاپ های مختلف و متنوع در یک طیف رنگی رو در کنار هم استفاده کنید، با بافت های مختلف بازی کنید و ظاهر اصلی استایل و سبک خودتون رو با عناصر اصلی مد ایجاد کنید. 

 

استایل ماکسیمال با لباس های طرح دار مشکی و سفید

 

به عنوان مثال، یک تی شرت سفید و ساده با شلوار جین زاپ دار و ژاکت چرمی به همراه کت پشمی، میتونه یکی از ترکیب هایی باشه که استایل شما رو ماکسیمال میکنه!

برای انتخاب جواهرات و اکسسوری هم میتونید با کودک درون هیپ هاپ خودتون مشورت کنید و اکسسوری ها و جواهرات بزرگ و یا روسری و شال با طرح های و چاپ های خاص رو به این استایل اضافه کنید! به طور کلی برای داشتن استایل ماکسیمال باید جسارت و اعتماد به نفس خیلی بالایی داشته باشید تا بتونید یک ترکیب عالی و به سبک ماکسیمال داشته باشید!

 

سبک ماکسیمال برای دکوراسیون داخلی

این جسارت در انتخاب سبک و استایل ماکسیمال فقط به کمد لباس های شما محدود نیست و میتونید برای دکوراسیون داخلی و منزل هم این سبک رو اجرا کنید. مبلمانی با رنگ و طرح متنوع، تابلوهای رنگارنگ، دکوری های ظریف و با رنگ های متنوع، کوسن های طرح دار و خاص و ... همگی جز انتخاب هایی هستند که فضای داخلی و دکوراسیون منزل شما رو خاص تر میکنند و برای افرادی که طرفدار سبک ماکسیمال هستند میتونه انتخاب خوبی باشه.

 

چیدمان منزل به سبک ماکسیمال با رنگ های زنده و جذاب

 

چیدمان منزل به سبک ماکسیمال با رنگ های زنده و جذاب

 

خانه مدرن و زیبا به سبک ماکسیمال

 

خانه مدرن و زیبا به سبک ماکسیمال

 

دکور خانه به سبک ماکسیمالیست

 

دکور خانه به سبک ماکسیمالیست

 

نکات کلی در رابطه با سبک و استایل ماکسیمال

  • بر روی استفاده از تعداد زیادی رنگ تمرکز داشته باشید.
  • هرچه استفاده از طرح ها و آثار هنری بیشتر باشد، استایل ماکسیمال بهتری خواهید داشت.
  • این سبک در تلاش برای رسیدن به کمال نیست و فقط به فکر شخصی سازی سبک و استایل است.
  • استفاده از اکسسوری های متنوع و زیاد این استایل رو بهتر میکنه.
  • استفاده از لایه های زیاد و متنوع و رنگارنگ باعث جذاب تر شدن استایل ماکسیمال میشه.

 

چند نمونه استایل ماکسیمال

 

استایل زمستانی زنانه به سبک ماکسیمال

 

استایل زمستانی زنانه به سبک ماکسیمال

 

استایل ماکسیمال زنانه با دامن صورتی پالتو زرد و لباس سفید و مشکی

 

استایل ماکسیمال زنانه با دامن صورتی پالتو زرد و لباس سفید و مشکی

 

مدل استایل زنانه ماکسیمال با لباس های طرح دار و رنگارنگ

 

مدل استایل زنانه ماکسیمال با لباس های طرح دار و رنگارنگ

 

استایل زنانه ماکسیمال برای پاییز

 

استایل زنانه ماکسیمال برای پاییز

 

استایل شیک دخترانه به سبک ماکسیمال و مدرن

 

استیل شیک دخترانه به سبک ماکسیمال

 

استایل ماکسیمال شیک با پالتو بلند طرح دار

 

استایل ماکسیمال شیک با پالتو بلند طرح دار

 

استایل زنانه زیبا با بلوز و دامن طرح دار به سبک ماکسیمال

 

استایل زنانه زیبا با بلوز و دامن طرح دار به سبک ماکسیمال

 

استایل ماکسیمال شیک زنانه برای پاییز و زمستان

 

استایل ماکسیمال شیک زنانه برای پاییز و زمستان

 

مدل استایل ماکسیمال با لباس های طرح دار سبز و زرد

 

مدل استایل ماکسیمال با لباس های طرح دار سبز و زرد

 

استایل دخترانه ماکسیمال با تیشرت سفید و دامن رنگارنگ

 

استایل دخترانه ماکسیمال با تیشرت سفید و دامن رنگارنگ

 

استایل ماکسیمال با لباس های طرح دار آبی

 

استایل ماکسیمال با لباس های طرح دار آبی

 

مدل استایل ماکسیمال با رنگهای شاد و روشن

 

مدل استایل ماکسیمال با رنگهای شاد و روشن

 

مدل استایل ماکسیمال خاص و جذاب

 

مدل استایل ماکسیمال خاص و جذاب

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو