آخرین آمار و اخبار کرونا در ایران و جهان

منبع: ستاره

80

1398/12/7

14:34


کرونا؛ ویروسی که دنیا را فرا گرفته و البته کشور ما، ایران نیز از آن در امان نمانده است. آمار مبتلایان به این ویروس هر لحظه در حال افزایش است و هنوز درمانی قطعی برای آن پیدا نشده است. اما سوال اینجاست، آمار دقیق مبتلایان به کرونا در ایران و جهان تا این لحظه دقیقا چند نفر است؟

آخرین آمار کرونا در ایران و جهان


ستاره | سرویس اخبار - انتشار سریع، ماندگاری طولانی مدت و دوره نهفته‌ای که برای ویروس کرونا وجود دارد، سه عاملی است که وحشت از ابتلا به این ویروس مرموز را چندین برابر کرده است. مساله‌ای که باعث می‌شود شخصی بدون دانستن آنکه به این ویروس مبتلاست، عامل بیماری چندین نفر دیگر نیز بشود و آنان را نیز مبتلا کند.


 برای دسترسی سریع‌تر به موضوع مورد نظر خود، با کلیک روی هریک از لینک‌های زیر به مطلب مربوطه بروید.


آمار کرونا در ایران

تا پیش از ظهر روز گذشته، سه شنبه ۶ اسفند ۹۸، آمار رسمی تعداد مبتلایان کرونا در کشور به ۹۵ نفر و تعداد کشته‌شدگان به ۱۵ نفر رسیده است.  

 

آمار کرونا در جهان

طبق آخرین آمار، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان ۸۱۰۱۷ نفر گزارش شده که در این بین ۲۷۶۵ نفر فوت و ۳۰۱۸۷ نفر بهبود یافته اند. در حال حاضر ایران در بین ۴۲ کشور در رده ششم بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا قرار دارد. به جز چین، کشورهایی نظیر کره، ژاپن و ایتالیا نیز بالاتر از ایران قرار دارند. 

 

تعطیلی مدارس و دانشگاه ها برای کرونا

پس از مشاهده اولین نشانه‌های ابتلا به کرونا در قم، روز پنجشنبه اول اسفند ۹۸،  مدارس و دانشگاه‌های قم تعطیل شدند. دامنه این تعطیلی‌ها به شهرها و استان‌های دیگری نیز رسیدند و مدارس به‌صورت رسمی و یا غیررسمی تعطیل شدند. بسیاری از دانشگاه‌ها در شهرهای بزرگ نیز بخاطر کرونا تعطیل شدند. آمارهای ضد و نقیض از مبتلایان به کرونا در کشور باعث شده تا افکار عمومی نسبت به این مساله حساس شده و بسیاری علی رغم تعطیل نبودن مدارس از رفتن فرزندانشان به مدرسه جلوگیری کنند. عدم حضور افراد در خیابان‌ها و سطح شهرها از جمله موارد پیشگیرانه‌ای است که مسئولین همواره بر آن تاکید دارند. 

 

نقش چین در انتقال کرونا به جهان

نتایج گزارشی نشان داده است که دولت چین نه تنها پس از اطلاع از بروز این بیماری به پنهان‌کاری دست زده، بلکه عامل افشای این ویروس را به همراه ۸ نفر دیگر در بازداشت قرار داده بود. یکی از علت‌های این پنهان‌کاری برگزاری کنگره‌های سالانه حزب کمونیست در ماه ژانویه بوده است. اولین مورد ابتلا به این ویروس در اوایل دسامبر مشاهده شد و اولین اقدامات رسمی دولت چین در تاریخ ۲۰ ژانویه، ۵۰ روز بی‌اطلاعی مردم از یک بیماری کشنده و به‌شدت واگیردار بود. کتمان 50 روزه کرونا توسط دولت چین عاملی شد تا امروز وحشت از کرونا دنیا را فرا بگیرد. 

آخرین آمار کرونا در ایران و جهان

 

کرونا چیست؟

کرونا خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که با ورود به بدن انسان، سبب بروز بیماری‌های تنفسی مانند سرماخوردگی می‌شوند. در برخی موارد اگر علائم فرد شدید باشد، احتمال ظهور بیماری‌های دستگاه تنفسی مانند ذات‌الریه و برونشیت وجود دارد. کرونای خطرناک اغلب در حیوانات وجود دارد و تنها انواع معدودی از آن بر انسان تأثیر می‌گذارد.

اولین افرادی که به این ویروس مبتلا شدند، در یک فروشگاه محلی غذاهای دریایی و حیوانات در شهر ووهان چین حضور داشتند. از این رو مقامات ادعا می‌کنند که این ویروس از حیوان به انسان منتقل شده است. حال اینکه کدام حیوان؟ محققان هنوز در حال بررسی این مسئله هستند. برخی از رسانه‌ها معتقدند این ویروس از سوپ خفاش به انسان منتقل شده و برخی گوشت سایر حیوانات را عامل گسترش این ویروس می‌دانند.

 

علائم ویروس کرونا

مهم‌ترین علائم این بیماری تنفسی کشنده شامل تب، سرفه و دشواری تنفس است که دقیقاً بیماری سارس (سندرم حاد تنفسی) را در ذهن تداعی می‌کند؛ اما از علائم متفاوت آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آبریزش بینی
  • سردرد
  • عطسه و سرفه
  • گلودرد
  • تب
  • احساس ناخوشی کلی
  • مشکلات مربوط به روده مانند اسهال

در افراد مسن و کودکان که سیستم ایمنی آن‌ها چندان قوی نیست، این ویروس پیشرفت می‌کند و به مشکلات تنفسی پیشرفته‌تر از جمله برونشیت و ذات‌الریه منجر خواهد شد.

 

درمان کرونا چیست؟

متأسفانه باید گفت که هنوز راهی مطمئن و قطعی برای درمان کرونا ارائه نشده و پزشکان استراحت و داروهای تسکین علائم را برای بهبودی توصیه می‌کنند. بخور دادن یا دوش گرم می‌تواند به تسکین گلودرد و سرفه کمک کند؛ همچنین اگر علائم خفیف باشند، نوشیدن مایعات زیاد و استراحت فراوان بدن را برای مبارزه با ویروس تقویت می‌کند.

آخرین آمار کرونا در ایران و جهان

 

راه‌های پیشگیری از کرونا

  • از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنید.
  • تا حد امکان از لمس کردن چشم‌ها، بینی و دهان خود بپرهیزید.
  • از افراد مبتلا دوری کنید.
  • دستان خود را مرتب با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه بشویید.

در صورت ابتلا به این ویروس:

  • سعی کنید خود را در خانه حبس کنید و فاصله خود را با افراد سالم حفظ کنید.
  • ماسک حفاظتی بگذارید و به هنگام سرفه و عطسه، دهان خود را بپوشانید. سپس دستان خود را بشویید.
  • مدام سطح اشیاء اطراف خود را تمیز کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو