توصیف یک نماینده از رفتار نامتعارف در بقاع متبرکه

منبع: برترین ها

59

1398/12/11

17:53


یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن اینکه رفتارهای نامتعارف اخیر در زیارت بقاع متبرکه را رفتاری به دور از تفکر شیعی و اسلامی عنوان کرد، گفت: این کار یک نوع بدعت داعشی و حرکتی توهین آمیز است.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن اینکه رفتارهای نامتعارف اخیر در زیارت بقاع متبرکه را رفتاری به دور از تفکر شیعی و اسلامی عنوان کرد، گفت: این کار یک نوع بدعت داعشی و حرکتی توهین آمیز است.

طیبه سیاوشی در واکنش به برخی رفتارهای نامتعارف در زیارت بقاع متبرکه با توجه به شرایط فعلی کشور در زمینه ویروس کرونا گفت: این موضوع اصلا در فرهنگ ما وجود نداشته و به نوعی دهن کجی به مسائلی است که در حوزه بهداشت عمومی رعایت می شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: این رفتار به ترویج مذهب و اعتقادات شیعی ارتباطی ندارد، این موضوع بیشتر وهن به تفکر شیعی و رفتاری تحقیر آمیز است؛ هیچ گاه ما در رفتار افرادی که اعتقاد داشته و این بقاع متبرکه را زیارت می کنند چنین موضوعی را شاهد نبودیم، این بقاع متبرکه متعلق به شخصیت هایی است که برای ما تقدس دارند و ما به آن ها متوسل می شویم.

رییس کمیته حقوقی فراکسیون زنان مجلس مجلس تصریح کرد: عده ای با انجام اینگونه رفتار، حرکات داعشی از خود نشان داده و بدعت های عجیب و غریبی در دین ترویج می دهند که شرم آور است.

سیاوشی با تاکید بر اینکه این موضوع هیچ ارتباطی با فرهنگ، عرف و مذهب ما ندارد، عنوان کرد: این کار یک نوع بدعت داعشی و حرکتی توهین آمیز است که آن مکان مقدس هم هیچ نیازی به این نوع حرکات زشت و توهین آمیز ندارد؛ این حرکت عجیب و غریب را بیشتر یک رفتار خشن می دانم. متاسفانه هیچ مقابله ای هم با آن ها انجام نمی شود، مقامات مسئول آن بقاع متبرکه وظیفه دارند با این افراد و با اینگونه رفتار مقابله کنند. البته فکر می کنم این افراد با انجام این رفتار بیشتر بخواهند مقابله سیاسی انجام دهند.

نماینده تهران در پایان اظهار کرد: ما شاهد بودیم که افرادی به شدت این بیماری را انکار کردند، این ویروس یک بیماری است و موضوع شوخی بردار نیست و اگر بخواهیم آن را انکار کنیم هیچ راه فراری نبوده و نتیجه آن ابتلا خواهد بود. شنیدم که افرادی که در فضای مجازی توهین کرده و این موضوع را انکار کرده و بیشتر مباحث سیاسی را در اینباره مطرح کردند متاسفانه خودشان نیز به این ویروس مبتلا شدند.

 اخیرا پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، نهادها و دستگاه های مرتبط از مردم خواستند که برای جلوگیری از شیوع بیشتر در منازل خود بمانند و از شرکت در تجمع‌ها و اماکن عمومی پرهیز کنند، این شرکت در تجمع‌ها خود می‌تواند شرکت در نمازهای جمعه و زیارت بقاع متبرکه را شامل شود، اما در پی این موضوع عده‌ای با راه‌اندازی یک چالش در فضای مجازی تصاویری را از زیارت نامتعارف ضریح این بقاع متبرکه منتشر کرده و مخالفت خود را با توصیه‌های بهداشتی نهادهای مسئول ابراز کردند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو