طرز تهیه کیک کره ای خوش پخت یک میان وعده مقوی و خوشمزه

طرز تهیه کیک کره ای خوش پخت یک میان وعده مقوی و خوشمزه


منبع: آرگا

129

1398/12/15

20:42


در این مطلب طرز تهیه کیک کره ای خوشمزه و خوش طعم را به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش خواهیم داد که امیدواریم از تهیه این کیک لطیف در منزل نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه کیک کره ای خوش پخت یک میان وعده مقوی و خوشمزه

کیک کره ای از انواع کیک های خوش طعم است و اگر شما از آن دسته از کدبانوهایی هستید که به پخت کیک در منزل علاقه مند می باشید بهتر است این نوع کیک خوشمزه را نیز بپزید و پذیرایی باشکوهی را از مهمان ها و اعضای خانواده تان داشته باشید.

کیک کره ای و کیک گردویی و کیک دارچینی و کیک بدون شکر از انواع روش ها برای پخت کیک های خانگی هستند و شما می توانید به کمک این دستور پخت های متفاوت در پخت کیک تنوع ایجاد کنید.

طرز تهیه کیک کره ای در منزل

مواد لازم

  • آرد : دو پیمانه
  • تخم مرغ : سه عدد
  • پودر قند : یک پیمانه
  • کره : ۳/۴ پیمانه
  • شیر : ۱/۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر : دو قاشق مرباخوری
  • وانیل : ۱/۲ قاشق چایخوری
  • اسانس دلخواه : به مقدار لازم
  • پودر کاکائو : دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک کره ای در منزل

برای تهیه کیک کره ای ابتدا سفیده و زرده تخم مرغ ها را جدا کنید سپس به کمک همزن سفیده را هم بزنید تا پف کند. درون ظرفی دیگر کره را هم بزنید تا نرم شود سپس پودر قند را به آن بیفزایید و هم بزنید. بعد از ترکیب شدن پودر قند و کره باید زرده تخم مرغ را به صورت یکی یکی به مایه کیک بیفزایید و بعد از افزودن هر یک از زرده ها آن ها را هم بزنید.

در این مرحله از طرز تهیه کیک کره ای وانیل و اسانس مورد نظر خود را به مایه کیک بیفزایید و هم بزنید سپس ۱/۲ آرد و بیکینگ پودر را که الک کرده اید به همراه نصف شیر به مایه کیک بیفزایید و مواد را هم بزنید سپس باقی مانده شیر و آرد را به مایه کیک اضافه کنید و به کمک همزن مخلوط مواد را هم بزنید.

دستور پخت کیک کره ای

سفیده های زده شده و پف کرده را به مایه کیک بیفزایید و به کمک چنگال و در یک جهت مایه کیک را هم بزنید.

قالب مورد نظر خود را چرب کنید و مقداری آرد در کف قالب بپاشید سپس نصف مایه کیک را درون قالب بریزید و روی مایه کیک پودر کاکائو را بریزید و باقی مانده مایه کیک را روی پودر کاکائو بریزید و قالب را درون فر که از قبل با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد گرم کرده اید به مدت نیم ساعت قرار دهید.

کیک کره ای خوش طعم

بعد از مدت زمان ذکر شده چاقویی  تمیز را در مرکز کیک فرو کنید و اگر چیزی به چاقو نچسبید کیک را از درون فر بیرون آورید و بعد از اینکه کیک مقداری خنک شد آن را درون ظرفی مناسب انتقال دهید و به کمک خامه یا پودر قند و … این کیک خوشمزه را تزیین نمایید همچنین می توانید برای تزیین این کیک لذیذ از روش های تزیین کیک خانگی استفاده نمایید.

طرز تهیه کیک کره ای منزل

در این بخش از آشپزی مجله آرگا با دستور تهیه کیک کره ای آشنا شدید که امیدواریم از پخت این کیک بی نظیر در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو