فهرستی از مهمترین هزینه های سفر به ترکیه

فهرستی از مهمترین هزینه های سفر به ترکیه


منبع: همگردی

236

1398/12/15

23:04


ترکیه از آن دسته کشورهایی است که اغلب توسط گردشگران نادیده گرفته می شود. وقتی صحبت از محبوب ترین نقاط اروپا یا آسیا به میان می آید، کمتر کسی از این کشور نام می برد؛ استانبول در میان شهرهای ترکیه یک پدیده به شمار می رود؛ مسجدها در گوشه به گوشه شهر پراکنده شده اند؛ غذاهایش فوق العاده خوش طعم هستند و بناهای تاریخی بسیار زیادی برای بازدید و تحسین کردن وجود دارند. ویرانه های افسوس Ephesus از تاثیرگذارترین ویرانه های تاریخی در جهان هستند و شهر تروآ Troy خیره کننده است. در ترکیه مناظر شگفت انگیزی وجود دارند که برای کسانی که به دنبال فیلم و عکس جهت پست کردن در فضای مجازی بوده، ایده آل هستند؛ چه بالون سواری در هنگام طلوع آفتاب بر فراز کاپادوکیا Cappadocia و چه آبتنی کردن در استخرهای نمک پاموک قلعه Pamukkale. غذاهای ترکی از محبوب ترین غذاهای جهان بوده و صبحانه های آن ها بسیار لذیذ هستند؛ آشنا شدن با مردم گرم و صمیمی ترکیه نیز از ویژگی های مثبت سفر به این کشور است. اما با وضعیت اقتصادی فعلی، شاید برای همه آسان نباشد که به کشورهای مختلف جهان سفر کنند؛ بنابراین در نوشتار راهنمای سفر به ترکیه قصد داریم در مورد هزینه های سفر به ترکیه اطلاعات مفیدی را در اختیارتان بگذاریم.

ترکیه

پرواز به ترکیه و پرواز به خارج از آن

برای ما که در خاورمیانه زندگی می کنیم و کسانی که اهل اروپا هستند، به لطف وجود خطوط هوایی ارزان و متعدد در این مناطق، هزینه پرواز به ترکیه پایین تر است. اگر برنامه سفرتان قابل انعطاف باشد؛ برای مثال برایتان مهم نباشد که به کدام فرودگاه در کدام شهر پرواز کرده، می توانید پروازهای ارزان تر پیدا کنید. همچنین، مانند بیشتر کشورهای دیگر جهان، سفر کردن به ترکیه در فصل کم گردشگر ارزان تر تمام می شود. در ترکیه، ماه های می، ژوئن، ژوئیه، آگوست و سپتامبر، ماه های تقریبا کم گردشگرتر بوده و در ماه های اکتبر، نوامبر، دسامبر، ژانویه، فوریه و مارس، ماه هایی هستند که تعداد گردشگران بسیار کمتر از ماه های دیگر سال است و قیمت ها در کمترین حد ممکن قرار دارند. براساس راهنمای سفر به ترکیه توصیه می شود در ماه های تقریبا کم گردشگر به ترکیه سفر کنید؛ زیرا در این ماه ها، نه تنها آب و هوا ایده آل است، قیمت ها نیز پایین تر هستند؛ جمعیت و شلوغی کمتر است و مراکز اقامتی خالی تر هستند، بنابراین سفر در این ماه ها، از همه لحاظ برایتان برد محسوب می شود.

پرواز به ترکیه و پرواز به خارج از آن

اقامت و مراکز اقامتی

کوچ سرفینگ Couchsurfing یک روش عالی برای صرفه جویی در سفر به ترکیه است. در این روش، شما در خانه مردم محلی این کشور اقامت می کنید، روی کاناپه می خوابید و در طول این دوران همخانه بودن با زندگی روزمره آن ها بیشتر آشنا می شوید. البته این تجربه خیلی راحت نیست؛ اما بیشتر از اقامت در هتل یا مسافرخانه به شما کمک می کند در مورد مردم ترکیه بیشتر بدانید. برای پیدا کردن میزبان در این روش می توانید به سایت کوچ سرفینگ دات کام Couchsurfing.com مراجعه کنید. هاوس سیتینگ Housesitting روش دیگر برای صرفه جویی در هزینه های سفر به ترکیه است؛ در این روش، شما در خانه کسی که به مسافرت رفته، اقامت می کنید؛ همچنین اغلب به نگهداری از حیوان خانگی آن ها مشغول می شوید. این گزینه برای کسانی که سفرهای طولانی دارند یا در کشورهای خارجی کار می کنند، بسیار مناسب است. برای پیدا کردن میزبان خود می توانید به سایت تراستد هاوس سیترز Trusted Housesitters مراجعه کنید. گزینه دیگر مسافرخانه ها هستند که در سرتاسر این کشور یافت می شوند؛ در برخی از این مسافرخانه ها می توانید اتاق خود را با گردشگران دیگر شریک شوید که روش بسیار عالی برای صرفه جویی در هزینه های سفر به ترکیه به شمار می رود. مسافرخانه های ترکیه نسبت به سایر بخش های اروپا ارزان تر هستند؛ در بیشتر نقاط می بایست برای یک اتاق مشترک بین ده تا پانزده یورو بپردازید و در نقاط ساحلی و پر گردشگر این مبلغ به 15 یورو به ازای هر شب افزایش پیدا می کند. هزینه یک اتاق مستقل نیز 25 یورو بوده و بویژه وقتی که یک همسفر دارید و می توانید این هزینه را با او تقسیم کنید، بسیار مناسب است. برای پیدا کردن ارزان ترین مسافرخانه ها می توانید به سایت هاستل ورلد HostelWorld مراجعه نمایید. آپارتمان های اجاره ای نیز گزینه دیگر اقامتی بوده که ارزان هستند. شما با 25 تا 30 یورو به ازای هر شب می توانید یک اتاق اختصاصی و با 50 یورو به ازای هر شب می توانید یک واحد آپارتمانی را اجاره نمایید. برای پیدا کردن آپارتمان های اجاره ای بهتر است به سایت airbnb.co مراجعه کنید. گزینه نهایی اقامت نیز هتل ها هستند که هزینه آن ها از 50 یورو به ازای هر شب آغاز می شود و هرچقدر هتل شیک تر و مجلل تر باشند و امکانات بیشتری ارائه کنند، این مبلغ بالاتر می روند. برای پیدا کردن هتل های مناسب نیز می توانید به سایت HotelsCombined مراجعه نمایید.

اقامت و مراکز اقامتی

جابجایی و حمل و نقل عمومی

حمل و نقل و جابجایی در ترکیه تقریبا ارزان است؛ بنابراین لازم نیست در مورد هزینه های سفر به ترکیه نگران باشید؛ اما بهرحال ترکیه کشور بزرگی است و روزهای سفر می توانند گاهی بسیار طولانی و خسته کننده باشند. بیشتر شهرهای ترکیه مانند استانبول، ازمیر و آنکارا آنقدر بزرگ هستند که دارای سیستم مترویی باشند و متروی این شهرها آسان و ارزان است. هزینه استفاده از مترو کمتر از یک یورو برای هر بار سوار شدن هست. ترامواهای استانبول نیز بسیار خوب هستند و تماشای شهر از درون آن ها تجربه مفرح و جالبی است. اگر قرار هست مدت زیادی در استانبول بمانید و در گوشه به گوشه آن به گشت و گذار بپردازید، براساس راهنمای سفر به ترکیه توصیه می کنیم با پرداخت 6 لیر، استانبول کارت Istanbulkart را تهیه نمایید. این کارت به شما کمک می کند تنها نیمی از هزینه سوار شدن بر مترو، تراموا، اتوبوس و قایق های مسافر بری را بپردازید. در خارج از شهرهای بزرگ ترکیه، می توانید از دالموش ها استفاده کنید. دالموش در زبان ترکی به معنی مینی بوس بوده و یکی از بهترین روش های جابجایی در شهرهای کوچکتر و پیمودن فاصله بین شهرهای کوچک و روستاها به شمار می رود. آن ها از اتوبوس ها راحت تر هستند و در عین حال کرایه آن ها از کرایه تاکسی بسیار ارزان تر است. برای هر مینی بوس سواری در ترکیه می بایست از 3 لیر تا 10 لیر بپردازید. اتوبوس ها نیز راحت و ارزان هستند و ارزان ترین گزینه برای سفرهای کوتاه و بلند در کشور ترکیه به شمار می آیند؛ ضمنا کولر، اینترنت وای فای و خوراکی نیز به مسافران خود عرضه می نمایند و اما رانندگی کردن؛ اگر یک راننده با اعتماد به نفس و باتجربه باشید، رانندگی یک روش فوق العاده برای گشت و گذار در ترکیه محسوب می شود. رانندگان این کشور گاهی بسیار دیوانه وار رانندگی می کنند؛ چراغ های قرمز را رد می کنند؛ در پیچ ها از هم سبقت می گیرند و معمولا با سرعت زیاد حرکت می نمایند، بنابراین هنگام رانندگی در این کشور بسیار مراقب باشید و از بوق اتومبیل خود بیشتر استفاده کنید. برای مقایسه هزینه اجاره اتومبیل می توانید به سایت اسکای اسکنر Skyscanner مراجعه نمایید. در نهایت، براساس راهنمای سفر به ترکیه پیشنهاد می کنیم مسافت های داخل این کشور را با هواپیما طی کنید؛ برخلاف بیشتر کشورهای جهان که پرواز های داخلی بسیار گران و وقت گیر هستند، در ترکیه هزینه پرواز کردن خیلی زیاد نیست و با استفاده از هواپیما در هزینه های سفر به ترکیه صرفه جویی می کنید.

جابجایی و حمل و نقل عمومی

غذا و نوشیدنی

خبر خوب براساس راهنمای سفر به ترکیه این است که غذا در ترکیه نه تنها بسیار خوش طعم بوده؛ بلکه بسیار ارزان هم هست. اگر بودجه سفرتان خیلی کم بوده، بهتر است با پختن بیشتر وعده های غذایی صرفه جویی کنید. در بیشتر مسافرخانه ها آشپزخانه های مشترک وجود دارند و آپارتمان های اجاره ای نیز دارای آشپزخانه هستند. بسیاری از هتل ها و مسافرخانه ها به مسافران خود صبحانه رایگان ارائه می کنند. صبحانه های ترکی که بسیار عالی و فوق العاده هستند و توصیه ما این است که سعی کنید حداقل یک بار آن را خارج از هتل میل نمایید. در این کشور، انواع نوشیدنی ها به جز نوشیدنی های الکلی ارزان هستند. نوشیدن آب آشامیدنی ترکیه را اصلا توصیه نمی کنیم و بهتر است یک دستگاه یا بطری تصفیه آب داشته باشید تا در مواقع تشنگی از آن استفاده کنید. این کار باعث می شود از خریدن آب معدنی و افزودن پلاستیک بیشتر به محیط زیست خودداری نمایید و در خرج کردن بودجه سفر خود نیز صرفه جویی کنید. اگر بخواهیم ریز هزینه های خوردن و آشامیدن در یک روز را محاسبه کنیم، می بایست از صبحانه شروع کنیم. صبحانه خوشمزه ترکی شامل نان تازه، زیتون، انواع گوشت، گوجه فرنگی، سوسیس تند پنیردار، عسل و مقدار زیادی چای خوش طعم هست. منه من Menemen نیز یک غذای دیگر ترکی بوده که از تخم مرغ همزده، گوجه فرنگی، فلفل سبز، پیاز و ادویه جات تشکیل شده و بر روی یک تکه نان تازه و ترد سرو می شود. صرف صبحانه ترکی برایتان حدود 15 لیر (دو و نیم یورو) هزینه خواهد داشت. ناهار های ترکی هم عالی هستند و گوشت غالب استفاده شده در آن ها گوشت گوسفند است. یکی از غذاهای محبوب ترکی که به عنوان پیتزای ترکی شناخته می شود، پیده pide نام دارد. در این غذا، همان مواد شبیه به مواد پیتزا روی نان صاف قرار داده و پخته می شود. قیمت پیده pide حدود 15 لیر (دو و نیم یورو) و کباب و کوفته حدود 20 لیر (سه یورو) هست. شام خوردن در رستوران های سنتی ترکی نیز بین 25 لیر (چهار یورو) و 40 لیر (شش یورو) هزینه برمی دارد. همچنین وقتی صحبت از دسر و شیرینی می شود، به شما توصیه می کنیم حتما باقلوا (کیلویی 30 لیر یا 5 یورو) و سایر شیرینی های ترکی را بچشید. برای خرید یک کیلو از شیرینی های فوق العاده خوش طعم ترکی می بایست 50 لیر (شش و نیم یورو) بپردازید. بهترین کار این است که از خود مردم این کشور در مورد خوراکی، شیرینی، رستوران ها و فروشگاه های عالی آن سوال کنید.

غذا و نوشیدنی

فعالیت های گردشگری

در مورد هزینه های اقامت، جابجایی و خوراک نوشتیم؛ اما بهتر است صادق باشیم؛ اگر بخواهید هزینه ورودی بناهای دیدنی و فعالیت های جالب قابل انجام در کشور مقصد را از بودجه سفرتان حذف کنید، سفر لذت بخشی نخواهید داشت. در این بخش، هزینه ورودی بسیاری از مهمترین بناهای این کشور را فهرست کرده ایم. هزینه ورودی قصر توپقاپی 60 لیر، هزینه ورودی مسجد ایا صوفیه 60 لیر، هزینه ورودی کلیسای سیسترن 20 لیر، هزینه ورودی ویرانه های افسوس 60 لیر (9 یورو)، هزینه ورودی موزه فضای بوز گورم 45 لیر و ورود به مسجد آبی کاملا رایگان و بدون هزینه هست. فعالیت های جالب بسیار زیادی در ترکیه وجود دارند که کاملا رایگان هستند و البته گشت و گذار در شهر، بازدید از بازارهای محلی، آفتاب گرفتن در سواحل و بازدید از موزه های رایگان نیز به تنهایی بسیار لذت بخش و ارزشمند خواهند بود. بویژه مسجد آبی که بازدید از آن رایگان بوده و محله سلطان احمد بسیار جالب توجه است. شما می توانید با گشت و گذار در کاپادوکیا Cappadocia و بدون پرداختن هزینه بالای بالن سواری از سفر در این منطقه لذت ببرید. گشتن در بازارهای یک کشور یک روش عالی برای آشنایی با فرهنگ آن کشور، بدون صرف هیچگونه هزینه بوده و بازدید از نقاط کمتر مشهور و گاهی ناشناخته یک کشور به شناخت بیشتر از آن کشور کمک بسیار بزرگی می کند. یکی از محبوبترین بازارهای ترکیه، بازار ادویه جات Spice Bazaar است. با بازدید از این بازار، با طعم و بوهای متنوعی آشنا خواهید شد. بازار بزرگ Grand Bazaar نیز نقطه دیگری است که در سفر به استانبول می بایست از آن بازدید کنید.

فعالیت های گردشگری

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو