مخالفت مجلس با طرح سه فوریتی تعطیلی یک‌ ماهه کشور

منبع: مینویسم

58

1399/1/19

16:29


در جلسه امروز مجلس شورای اسامی طرح سه فوریتی تعطیلی یک ماهه کشور مورد بررسی قرار گرفت که مخالفان و موافقانی داشت و در نهایت با اکثریت آرا این طرح تصویب نشد و علت آن مخالفت با قانون اساسی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر

مجلس با طرح سه فوریتی تعطیلی یک‌ ماهه کشور مخالفت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با سه فوریت طرح تعطیلی کشور برای یک ماه آینده مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی سه فوریت طرح «تعطیلی کشور برای یک ماه» در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

پیش از آغاز بررسی این طرح، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد که تصویب سه فوریت این طرح نیازمند رأی موافق دو سوم نمایندگان حاضر در مجلس یعنی ۱۹۲ نفر است.

عبدالکریم حسین‌زاده نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی در حمایت از این طرح، بر لزوم حمایت از قرنطینه کشور برای غلبه بر بیماری کرونا تأکید کرد.

شادمهر کاظم‌زاده نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این طرح خودکشی از ترس مرگ است. ۱۸.۵ درصد مشاغل متأثر از این بیماری است و این طرح مخالف با اصل ۷۵ قانون اساسی است و هزینه زیادی را به دولت تحمیل می‌کند.

سید علی ادیانی‌راد نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با این طرح گفت: این طرح در تغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی است. دولت باید لایحه‌ای در این خصوص ارائه می‌کرد.

وی گفت: هرگونه تصمیم‌گیری در مورد بنزین نیز طبق دستور مقام معظم رهبری باید بر اساس تصمیم شورای عالی امنیت ملی باشد.

ادیانی‌راد ادامه داد: این طرح به معنای محدود کردن حقوق شهروندی است.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: قانون مدیریت بحران به دولت تقدیم شده و دولت باید طبق این قانون عمل کند.

در پایان این طرح با «قیام و قعود» نمایندگان رأی‌گیری شد و هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد که نمایندگان با سه فوریت این طرح مخالفت کردند.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری تسنیم

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اکثریت آراء با طرح سه فوریتی تعطیلی یک ماهه کشور برای مقابله با کرونا مخالفت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه، ۱۹ فروردین) با طرح سه‌فوریتی برای تعطیلی یک ماهه کشور جهت مقابله با بیماری کرونا مخالفت کردند.

براساس این گزارش، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس که در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه علنی را به عهده داشت، درباره این طرح سه فوریتی اعلام کرد که اصلا هیئت‌رئیسه مجلس نباید این طرح را می‌پذیرفت، زیرا دولت باید با فراهم کردن سازوکارهای آن جهت تعطیلی کشور، لایحه‌ای به مجلس ارائه دهد.

در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اکثریت آراء به روش قیام و قعود با این طرح سه‌فوریتی مخالفت کردند.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری ایرنا

طرح سه فوریتی تعطیلی یک ماهه کشور از دستور کار مجلس خارج شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مغایرت طرح سه فوریت تعطیلی یک ماهه کشور با اصول قانون اساسی موافقت کردند و این طرح از دستور کار مجلس خارج شد.

عبدالکریم حسین زاده طراح طرح سه فوریتی تعطیلی کشور برای یک ماه بر اساس اصل ۷۹ قانون اساسی، گفت: علیرغم اینکه در یک ماه گذشته تمامی نمایندگان به دنبال انجام کاری برای کمک به شرایط کشور بودند اما اختیار مداخله مستقیم در تصمیمات را نداشتند.

نماینده مردم نقده، اشنویه در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی غفلت چند هفته‌ای رخ داده در مبارزه با کرونا یکی از آسیب‌های اساسی را موجب شد که به دلیل این غفلت ۸۰ نفر از نمایندگان خواستار تصویب طرح سه فوریت تعطیلی کشور برای یک ماه بر اساس اصل ۷۹ قانون اساسی شدند.

وی با بیان اینکه بر اساس هشدارهای سازمان بهداشت جهانی اگر کشورها محدودیت‌های تردد را رعایت نکنند درگیر موج دوم شیوع کرونا خواهند شد، اظهار کرد: ایران هم از این قاعده مستثنی نیست و نباید تعطیلی کشور را ترور سیاسی و اقتصادی قلمداد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: تعطیلی یک ماه کشور به این معنا است که علیرغم تمام محدودیت‌ها و تحریم‌های اقتصادی میان حفظ جان ملت و عدم آسیب‌پذیری اقتصاد، جان مردم را انتخاب کرده است.

حسین زاده ادامه داد: از عمر فعلی مجلس تنها ۴۰ روز باقی مانده است اگرچه این ۴۰ روز برای نمایندگان عددی نیست اما می‌توان در این ایام با قرنطینه جان مردم را حفظ کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم از عدم پیش‌بینی وضعیت کنونی، سردرگمی در تصمیم‌گیری انتقاد کرد و گفت: می توان با استفاده از منابع حاصل از اخذ مالیات از خودروها و خانه‌های لوکس حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان، برداشت  یک میلیارد یورو از صندوق ذخیره ارزی با اذن رهبری و کاهش مصرف سوخت، طرح سه فوریت تعطیلی یک ماهه کشور را اجرایی کرد.

بر اساس این گزارش طرح ۳ فوریت تعطیلی یک ماهه کشور با اخطار قانون اساسی مبنی بر مغایرت این طرح با اصول قانون اساسی از دستور کار مجلس خارج شد.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان

طرح سه فوریتی تعطیلی یک‌ماهه کل کشور با اکثریت آرای نمایندگان مجلس رد شد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، طرح سه فوریتی تعطیلی یک‌ماهه کل کشور با اکثریت آرای نمایندگان مجلس رد شد.

این رأی گیری  پس از اعلام نظر مخالفان و موافقان صورت گرفت که نمایندگان دلیل اصلی رد آن را مخالفت با قانون اساسی دانستند.

منبع خبر

ونیسا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو