رمان‌ جدید خالق هری پاتر با الهام از یک خانه روستایی

منبع: ایران آرت

89

1399/1/30

14:01


بسیاری از طرفداران این قصه‌ها اعتقاد دارند این خانه روستایی محل تولد هری‌پاتر است. رولینگ در سال 2011 این خانه را خریده بود ولی حالا ظاهراً قصد دارد با الهام از آن قصه‌های دیگری بنویسد.

ایران آرت: جی.کی.رولینگ نویسنده مشهور انگلیسی و صاحب مجموعه داستان هری پاتر و مدرسه جادوگری به صورت پنهانی خانه دوران کودکی‌اش که در تملک شخص دیگری بود، خریداری کرد ولی خبر این خرید در رسانه‌های انگلیسی منتشر شد.

شبکه بی‌بی‌سی گزارش داد رولینگ این خانه را در روستای تاتسهیل واقع در جنوب غرب انگلیس خریده و در حال بازسازی آن است. این روستا در جنگل‌های انبوهی واقع شده است و رولینگ می‌گوید اکثر صحنه‌های هری‌پاتر را از آنجا الهام گرفته است.

به نوشته ایبنا، نویسنده مجموعه هری‌پاتر بعد از انتشار این خبر انگیزه خود را از خرید خانه دوره کودکی‌اش بیشتر از یادآوری خاطرات دوران کودکی بیشتر به داستان‌های هری‌پاتر مربوط اعلام کرد. رولینگ گفت: من در سنین بین 8 تا 18 سال در این خانه روستایی زندگی کردم ولی بیشتر از خاطراتش الهام‌بخشی آن باعث شد دوباره آنجا را خریداری کنم.

ظاهراً آنطور که بنگاه معاملات ملکی منطقه گفته است رولینگ این خانه روستایی را به قیمت 400هزار پوند در سال 2011 خریده بوده ولی تا کنون متروکه بوده است. بنگاه کارنارفون شهر ادینبورگ این خانه را به واسطه نیل مورای شوهر رولینگ خریده بود.

رولینگ امسال تصمیم گرفته این خانه را بازسازی کند. او می‌گوید بیشتر صحنه‌های هری‌پاتر با کمک این خانه خلق شده است. مثلاً راه‌پله‌های خانه دقیقاً شبیه آن چیزی است که در هاگوارتس (مدرسه جادوگری قصه‌های هری‌پاتر) ترسیم شده است.

به نظر می‌رسد رولینگ قصد دارد برای نوشتن قصه‌های دیگر از این خانه روستایی و منطقه جنگلی اطراف آن استفاده کند. در داستان‌های هری‌پاتر بعضی از اسامی از این منطقه الهام گرفته شده است. در داستان تاتسهیل نام یکی از تیم‌های ورزشی کوئیدیچ (نوعی ورزش خیالی در داستان هری‌پاتر که با عصای جادویی بازی می‌شود) است.

جولین میسر تهیه‌کننده شبکه بی‌بی‌سی کسی است که رولینگ خانه را از او خریده است. به گفته میسر این خانه تقریباً زیارتگاه طرفداران مجموعه داستان‌های هری‌پاتر شده است. بسیاری از طرفداران این قصه‌ها اعتقاد دارند این خانه روستایی محل تولد هری‌پاتر است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو