چطور با شال تخت خواب دکوراسیون جذاب تری داشته باشیم؟

چطور با شال تخت خواب دکوراسیون جذاب تری داشته باشیم؟


منبع: آرگا

240

1399/2/16

12:43


شال تخت خواب یکی از وسایل تزئینی می باشد که امروزه کاربرد فروانی دارد، در این مطلب قصد داریم تصاویری از انواع مدلهای شال تخت و نیز نکاتی درباره چگونگی استفاده از آنها برای ایجاد دکوراسیونی زیبا در اتاق خواب آشنا کنیم، بنابراین در ادامه می توانید همراه ما شوید.

شال تخت، پارچه ای مستطیلی شکل و باریک می باشد که برای لبه پایینی تخت و در عرض آن پهن می شود، معمولا شال تخت ها در هتل ها و به منظور جلوگیری از کثیف شدن یا آسیب دیدن تخت به هنگام گذاشتن چمدان ها بر روی آن کاربرد دارد، اما امروزه استفاده از آن به عنوان یک عنصر زیبایی و نیز ایجاد تنوع در دکوراسیون اتاق خواب، رواج زیادی پیدا کرده است، حال انتخاب شال مناسب برای تختخواب، تاثیر زیادی در جذابیت بیشتر دکوراسیون آن دارد که در ادامه نکات مهمی در این زمینه ارائه می دهیم.

شال تخت خواب و انتخاب آن در دکوراسیون خانه

برای داشتن دکوراسیونی زیبا در اتاق خواب حتما نیاز به صرف هزینه های زیاد و گزاف ندارید، شال تخت یکی از وسایل تزئینی است که تاثیر زیادی می تواند در زیبایی اتاق خواب داشته باشد، در ادامه این بخش می توانید ضمن مشاهده مدلهایی از شال تخت خواب با ایده های مختلف استفاده از آنها برای این فضا و نیز نکاتی در این زمینه آشنا شوید.

مدل شال تختخواب شیک

از شال تخت در برخی مواقع به عنوان روانداز و نیز تکمیل کننده دکوراسیون داخلی استفاده می شود. همچنین به کار بردن شال تخت در کنار روتختی های ساده و شیک تصویر زیبایی ایجاد خواهد کرد، حال می توانید از شال های رنگی در کنار روتختی های تک رنگ استفاده کنید و یا بالعکس.

انواع مدلهای شال تختخواب

انواع شال تختی پشمی، بافتنی، نخی و غیره در طرح و رنگ های مختلف طراحی می شوند که انتخاب هر یک از آنها با توجه به دکوراسیون های مختلف اتاق خواب و نیز سلیقه افراد می تواند متفاوت باشد، حال برای انتخاب مناسب شال و چیدمان آن باید نکاتی مورد توجه قرار گیرد، در ادامه علاوه بر تماشای مدلهایی از شالهای تختخوابی می توانید در زمینه چیدمان آن نیز آگاهی پیدا کنید.

مدلهای زیبا از شال تختخواب

یکی از نکاتی که در هنگام انتخاب شال مناسب برای تختخواب باید در نظر بگیرید، هماهنگی و ست کردن آن با کوسن تختخواب از نظر رنگ، طرح و نقش آن می باشد، ضمن اینکه توجه به رنگ سایر وسایل و پارچه های به کار رفته شده در اتاق مثلا طرح و رنگ پرده ها و یا رنگ تابلوی آویزان بر روی دیوار اهمیت زیادی در انتخاب شال تختخواب دارد و در نتیجه فضای دلنشین و هارمونی زیبایی در دکوراسیون اتاق خواب، ایجاد خواهد کرد.

مدلی از شال تخت خواب

همچنین برای ایجاد دکوراسیونی زیبا بهتر است، از ترکیب رنگهای مختلف به جای یک رنگ و طرح خاص استفاده کنید. به عنوان مثال به کار بردن رنگ های مکمل و یا متضاد برای ست کردن شال تخت، کوسن ها و یا سرویس خواب جلوه خاص و متفاوتی به وجود خواهد آورد.

مدل شال تختخواب زیبا

برای سرویس خوابی سفید رنگ و یا دارای رنگ خنثی، دست شما برای انتخاب شال تخت مناسب باز است و می توانید از بین انواع شالهای تخت با نقش و رنگ های متنوع یک مدل را به سلیقه خود انتخاب کرده و استفاده کنید. در ادامه دعوت می نماییم از انواع شال تخت گردآوری شده برای این مطلب دیدن کنید.

مدلهای شیک شال تختخواب

مدل شال تخت بافتنی و شیک

شال تخت خواب نقش دار

مدلهای شال تخت در طرح و نقش زیبا

مدلهای متنوع شال تختخواب

شال تخت ساده برای تزیین تختخواب

مدلهای جذاب شال تختخواب

مدل چیدمان شال تخت

انواع شال تخت خواب

جدیدترین مدلهای شال تخت

شال تختخواب جدید

شالهای تختخوابی در طرح های متنوع

شال تختخواب در طرح های جذاب

مدل شال تخت ساده و بلند

شال تختخواب در طرح های شیک

مدل شال تخت رنگی و طرح دار

شال تختخواب شیک

مدلهای بافتنی از شال تختخواب

شال تختخواب زیبا و جدید

دکوراسیون اتاق خواب عروس با تزئین شال بافتنی و زیبا

شال تختخواب با طراحی خاص

مدل چیدمان شال تخت خواب

نکته مهم دیگری درباره استفاده از شال تختی، نوع چیدمان و روش پهن کردن آن بر روی تخت، می باشد. مدل قرار دادن شال بر روی تختخواب با نوع کاربرد آن و نیز سبک دکوراسیون اتاق خواب، رابطه مستقیم دارد، بنابراین در صورتی که می خواهید سبکی رسمی را پیاده کنید، لازم است شال را در لبه پایینی تختخواب پهن کنید و اگر به تزئین آن بیشتر اهمیت می دهید، بهتر است آن را به صورت کج و در وسط تخت، چیدمان کنید.

شال تختخواب زیبا

نکته مهم دیگر در زمینه چیدمان شال، مربوط به ابعاد و اندازه های آن می شود. بنابراین ممکن است، تمایل داشته باشید تا از شالی کوتاه استفاده کنید به طوری که فقط لبه های تخت را پُر کند و یا برعکس، همچنین امکان دارد به استفاده از شالی بلند  که تا روی زمین نیز امتداد دارد، تمایل داشته باشید.

انواع شال تختخواب زیبا و شیک

در پایان امیدواریم این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد و انواع تصاویر و نکات ارائه شده از شال تختی ها، بتواند شما را در ایجاد یک دکوراسیون زیبا و ایده آل برای اتاق خوابتان کمک نماید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو