همه چیز از پایتخت بزرگ ترین کارناوال جهان | ریو دو ژانیرو کجاست؟

منبع: کولاک

138

1398/4/7

14:14


مجله اینترنتی کولاک، ترجمه: نونا صادقی

بزرگ ترین جشنی که در جهان برگزار می شود، کارناوال ریو دو ژانیرو است. این جشن از هیجان انگیز ترین رویداد های برزیل است. اگر قصد سفر به برزیل و شهر ریو دو ژانیرو را دارید، بی شک سفر خود را جوری تنظیم کنید که مصادف با برگزاری این کارناوال باشد.برزیل و شهر ریو دو ژانیرو پایتخت کارناوال جهان نامیده شده اند. کارناوال ریو دو ژانیرو یک جشن هفت روزه است که ۴۰ روز قبل از عید پاک برگزار می شود. لباس های طلایی و زرق و برق دار، نمایش های شاد و عجیب، رقصیدن در کل شهر و انواع و اقسام نوشیدنی ها باعث می شود که این جشن به یک رویداد فراموش نشدنی تبدیل شود.

کارناوال ریو

 

مهم ترین خصوصیت کارناوال ریو این است که هم زمان همه مردم را از سر تا سر دنیا برای تفریح و شادی و سرگرمی دور هم جمع می کند، راهی را پیش پای مردم برزیل قرار داده تا فرهنگ و آداب و رسوم برزیل را به همه جهان نشان دهند. این کارناوال برای همه برزیلی ها بسیار حائز اهمیت است چون نه تنها راهی برای تفریح و شادی و امرار معاش و چرخیدن اقتصاد کشور است بلکه جهان را با فرهنگ آن ها آشنا کرده است.

 

کارناوال ریو دست رنج تلاش و فکر و زحمت مردمی است که ماه ها برای برپایی آن برنامه ریزی کرده اند. در هر سال همه مردم جهان مشتاقانه در انتظار شروع آن هستند. همه جهان شروع کارناوال ریو و آن هفته شاد را تحت پوشش خبری قرار می دهند.

جشن را پادشاه مومو آغاز می کند. او، پادشاه تمام کارناوال ها در همه فستیوال های کشورهای آمریکای لاتین است. شهردار شهر کلید طلایی یا نقره ای رنگی را به او می دهد و بالاخره جشن شروع می شود.

با شروع جشن، در تمامی قسمت های شهر غوغایی بر پا می شود در خیابان ها، در میدان های اصلی، درکلاب ها و بارها شور و ولوله ای بر پاست. اوج این جشن را می توان در میدان مرکزی شهر دید. در آن جا رقص سامبا برگزار می شود. این رقص بهترین و خوش آیندترین قسمت برنامه است.

 

امیدوارم این را بدانید که رفتن به این فستیوال مستلزم فراهم کردن امکاناتی است.

۱: حتما محل اقامت خود را دقیق انتخاب کنید. چون در آن روز ها شهر بسیار شلوغ است و قطعا اگر جایی را رزرو نکرده باشید به مشکل بر خواهید خورد. سعی کنید محل اقامت خود را نزدیک به میدان های اصلی شهر انتخاب کنید.

۲: بلیط کارناوال را باید تهیه کنید

۳: حتما لباسی که به لباس سامبا شباهت دارد همراه خود داشته باشید.

یکی از مهم ترین و فعال ترین گروه های شرکت کننده در کارناوال، گروهی هستند که از محله های فقیر نشین شهر می آیند. آن ها در زبان محلی فاولاس نامیده می شوند. با این که آن ها خیلی فقیر هستند اما در حقیقت آن ها هستند که کارناوال ها را هدایت می کنند. آن ها فقط این چند روز در سال را فرصت دارند که از خانه های حقیر خود بیرون بیایند و در همه شهر شادی کنند.

 

سفر در زمان و تاریخچه کارناوال ریو دو ژانیرو

برای اینکه تاریخچه این کارناوال برای شما ملموس تر شود بهتر است جشن های یونانی را مورد مطالعه قرار دهید. به خصوص جشن هایی که برای خدای شراب ( دیونیسوس ) بر پا می کردند. سپس به جشن هایی که رومی ها برگزار می کردند و به رقص و شادی های آن ها بنگرید. این کارناوال دقیقا از جشن هایی که آفریقایی ها و پرتقالی ها  نیز بر پا می کردند الهام گرفته است. حال متوجه خاستگاه این جشن شده اید و پی برده اید که چه ترکیب جالبی از فرهنگ های متفاوت جهان است. تاثیرات کاتولیک ها را نمی توان نادیده گرفت. کلمه Carne Vale به معنی وداع با گوشت است. کاتولیک ها در طی ۴۰ روز روزه داری از خوردن گوشت امتناع می کنند. رقص سامبا که پایه و اساس کارناوال است تا سال ۱۹۱۷ ناشناخته مانده بود.

 

سامبا در تاریخ کارناوال

بردگان آفریقایی کسانی بودند که در اوایل دهه ۱۹۰۰ سامبا را به برزیل معرفی کردند. آفریقایی ها در آفریقای غربی یا آنگولا، سامبا را به عنوان یک قسمت مهم جشن در مراسم شادمانی خود اجرا می کنند و در شرایط سخت زندگی به آن پناه می برند. پس از این که برده داری در برزیل لغو شد، بخش بزرگی از این آفریقایی ها شهرک هایی را در جنوب کشور ساختند و در آن جا مستقر شدند. محبوبیت سامبا به سرعت در سراسر کشور گسترش یافت و این رقص فراگیر شد و امروزه جزء فرهنگ و آداب و رسوم برزیل به حساب می آید. در حال حاضر تعداد زیادی انجمن و موسسه و باشگاه و مدرسه سامبا در برزیل دیده می شود.

 

منبع:

riocarnaval

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو