نکات تغذیه‌ای در رستوران‌ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا

120

1399/3/7

16:41


مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت درباره رعایت اصول تغذیه‌ای در رستوران‌ها و منازل برای پیشگیری از ابتلا به کرونا توضیحاتی داد.

نکات تغذیه‌ای در رستوران‌ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران زهرا عبداللهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اظهار کرد: هم‌زمان با شروع فعالیت‌ رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی نکاتی را در زمینه تغذیه و رعایت اصولی که در نحوه تغذیه در رستوران‌ها و منازل برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا باید رعایت کنیم.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: مصرف بیش از حد معمول قند، نمک و چربی عاملی است برای تضعیف سیستمی ایمنی بدن که خطر ابتلا به کرونا را در افراد افزایش می‌دهد.

عبداللهی افزود: در دوره شیوع ویروس کرونا مصرف مواد قندی، نمک و چربی را محدود کنید تا بدن بتواند در برابر ابتلا به بیماری کرونا مقابله کند.

او ادامه داد: استفاده از مواد حاوی آنتی اکسیدان که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند در این دوران بسیار مورد تأکید است؛ بنابراین مصرف روزانه و کافی سبزیجات و میوه‌ها در رستوران و منزل توصیه می‌شود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با تاکید بر مصرف سالاد و سبزی، گفت: بهتر است در رستوران‌ها از سالاد بسته‌بندی شده و دارای مجوز بهداشتی استفاده شود. همچنین توصیه می‌شود در خانه به منظور دریافت آنتی اکسیدان، تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به کرونا به اندازه کافی میوه مصرف کنید.


او تصریح کرد: هرچه اصول تغذیه‌ای صحیح را با مصرف متعادل و متنوع از همه گروه‌های غذاهایی بیشتر رعایت کنیم، کمتر در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار خواهیم گرفت.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت بیان کرد: در شرایط فعلی به مکان‌هایی مراجعه کنید که از رعایت پروتکل‌های بهداشتی آن اطمینان دارید و غذاهایی که سفارش می‌دهید غذای کم نمک و کم چرب باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو