‎تزیین بالکن و حیاط های بدون باغچه

‎تزیین بالکن و حیاط های بدون باغچه


منبع: روزگار

319

1399/3/17

18:20


‎تزیین بالکن و حیاط های بدون باغچه

‎حیاط های بدون باغچه

 

‎تزیین حیاط های بدون باغچه

سبک زندگی امروزه موجب شده که خیلی ها در آپارتمان ها ساکنند و بسیارند افرادی که در حیاط شان باغچه ندارند، ‎در این قسمت برای علاقه مندان به گل و گیاه چند ترفند برای  کسانی که باغچه ندارند جمع آوری کرده ایم تا بتوانند باغچه دلخواه خودتان را در منزل داشته باشید.

‎در دنیای مدرن و صنعتی امروزی، بسیاری از اتفاقات گذشته دستخوش تغییر و تحول شده اند. برخی از این تغییرات مثبت و سازنده بود، اما برخی از آن ها ضربه ی زیادی به سبک زندگی انسان ها زده است و باعث شده است برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع چاره ای بیندیشیم. یکی از تغییرات ناخوشایند، کوچک شدن فضای خانه ها و به حداقل رسیدن فضای سبز محل زندگی است. شرکت های متخصص این امر بیکار ننشستند و برای مقابله با این معضل، راهکارهای ویژه و محصولاتی خاص ارئه کرده اند. با ما همراه باشید تا با خود این محصول و نقش فلاورباکس در طراحی فضای سبز آشنا شویم.
 

‎تزیین حیاط های بدون باغچه

‎فلاور باکس چیست؟
‎فلاور باکس واژه ای انگلیسی به معنای جعبه گل است که داخل آن را خاک می ریزند و برای کاشت و پرورش گل و گیاه و درختچه از آن استفاده می کنند. از آن جایی که فضاهای باز مانند حیاط و پاسیو و بالکن و حتی بام سبز با کمبود باغچه و خاک مواجه هستند، لذا فلاور باکس گزینه ای بسیار مطلوب و مناسب برای جایگزینی باغچه است و امروزه به کمک ما آمده است.

‎انواع فلاور باکس
‎تنوع و گستردگی فلاور باکس ها باعث شده است تا دارای تنوع زیادی به لحاظ ابعاد و جنس و نوع کاربری باشند. فلاور باکس ها به لحاظ کاربری به ۳ دسته ی زیر تقسیم می شوند:
 

‎تزیین حیاط های بدون باغچه


‎فلاور باکس زمینی
‎یکی از متداول ترین و پر کاربردترین انوع فلاور باکس، فلاور باکس زمینی است. این نوع فلاور باکس ها بر روی زمین یا روی نیمکت های مختلف و یا حتی روی تاقچه های فضای باز قرار می گیرند و داخل آن ها را با گل و گیاه پر می کنند. حضور این نوع فلاور باکس در محیط علاوه بر کاربردی بودنش، کمک زیادی به زیبایی فضای باز می کند.

 

‎تزیین حیاط های بدون باغچه

 
‎فلاور باکس دیواری
‎یکی دیگر از انواع فلاور باکس که به کمک طراحی فضای باز آمده است و کمک زیادی به زیبایی محیط کرده است، فلاور باکس دیواری است. فلاور باکس دیواری که این نوع فلاور باکس در ابعاد مختلف، بر روی بدنه ی دیوار بیرونی نصب شده و کمک زیادی به طراحی محیط بیرونی می کند. معمولا این نوع فلاور باکس یا بر روی شبکه های چوبی متصل به دیوار نصب شده و یا زیر پنجره نصب می شود.

 

‎تزیین حیاط های بدون باغچه

‎فلاور باکس آویزی
‎بسیاری از ما در نمای بیرونی خانه ها و آپارتمان ها و بر روی نرده های تراس، شاهد قرارگیری گلدان هایی بوده ایم. این گلدان ها، همان فلاور باکس آویزی است که بر روی نرده ها و لبه های دیوار قرار گرفته و به صورت آویزان دیده می شوند. این نوع فلاور باکس زیبایی خاص خود را دارد و برای استفاده در بالکن و پاسیو و بسیاری جاهای دیگر مناسب می باشد.

 

‎تزیین حیاط های بدون باغچه

 

‎تزیین حیاط های بدون باغچه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو