بازگشایی سینماها الزامی نیست

منبع: دوستان

82

1399/3/19

12:03


معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی ضمن تشریح شرایط بازگشایی سینماهای کشور از ابتدای تیرماه از محرومیت شش ماهه فیلم‌هایی که اکران در این شرایط را نپذیرند، خبر داد.

www.dustaan.com - بازگشایی سینماها الزامی نیست

محمدمهدی طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره شرایط تعیین‌شده برای بازگشایی سینماها گفت: «سینماها از اول تیرماه با ظرفیت ۵۰ درصد بازگشایی می‌شوند. ما هم از طریق موسسه «سینما شهر» در حال فراهم آوردن تدارکات لازم در زمینه تأمین موارد بهداشتی و ارسال آن‌ها به سینماها هستیم. برای مثال مواد ضدعفونی‌کننده و موارد مشابه دیگری که سینماها برای این ایام لازم دارند، توسط سازمان سینمایی برای سینماهای کشور تامین و در اختیار انجمن سینماداران گذاشته می‌شود تا تماشاگران با اطمینان خاطر به سینماها بروند.» وی تأکید کرد: «همه تمهیدات لازم برای امنیت بهداشتی مخاطبان در شرایط کرونایی تدارک دیده شده و مراقبت‌های لازم انجام شده است. ظرفیت ۵۰ درصدی سینماها، یک در میان شدن صندلی‌ها، ضدعفونی سالن‌ها، ماسک و … جزو مواردی است که مهیا شده و بر مبنای همین مقدمات، از اول تیرماه نمایش فیلم‌ها را آغاز می‌کنیم البته اگر اتفاق ویژه‌ای در این ۱۰ روز رخ ندهد. اگر شرایط همین گونه باشد که به ما اعلام شده به کار می‌پردازیم. هم اکنون ابلاغیه ستاد کرونا به ما، این است که از اول تیرماه می‌توانیم سینماها را بازگشایی کنیم.»
طباطبایی‌نژاد درباره این که بازگشایی سینماها اختیاری است یا خیر، اظهار کرد: «وقتی دولت اعلام کرد که پاساژها می‌توانند بازگشایی شوند، ممکن بود صاحب پاساژی بگوید من نمی‌خواهم بازگشایی کنم و این موضوع به خودشان ربط داشت. شرایط سینما هم همین است و ممکن است سینماداری بگوید من نمی‌خواهم سینما را باز کنم اما تمام سینماهای کشور طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مجاز به بازگشایی هستند.»

به این پست امتیاز دهید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو