شادی های کاذب در جوانان را بهتر بشناسید

شادی های کاذب در جوانان را بهتر بشناسید


منبع: آرگا

255

1399/3/21

00:34


برخی از افراد برای کسب انرژی و شادی بسیار دست به اعمالی می زنند که در طولانی مدت زندگی شان را تحت تاثیر عوامل مخرب قرار می دهد. در این بخش از مجله آرگا با ما همراه شوید تا به خوبی از منظور شادی های کاذب و عواقبی که در بر فرد را می گیرد، آگاهی یابید.

شادی های کاذب در جوانان را بهتر بشناسید

از مهم ترین و اساسی ترین نیاز های جوانان در جامعه امروزی می توان به شادی و نشاط اشاره کرد. برخی از افراد شادی را به عنوان انرژی در کسب موفقیت های خود در نظر می گیرند؛ اما قابل به ذکر است که این امر بدون دارا بودن روحیه مناسب امکان پذیر نمی باشد. پیرو هر دین و سنتی که باشید؛ متوجه می شوید که بزرگان آن به شادی و نشاط روحیه افراد اهمیت بسیاری قائل می باشند.

در این باره بد نیست با شادی های کاذب آشنایی داشته باشید و بدانید که در این دوران چه جیزی توجه نوجوانتان را به سوی خود جذب می کند. هر کاری در کنار فوایدی که دارد، ضرر هایی نیز دارا می باشد که با شناسایی هر یک می توان از عواقب آن جلوگیری کرد. در توضیحی دیگر می توان شادی را این گونه معرفی کرد؛ که با افزایش احساس مثبت، انرژی بسیاری را به همراه امید به زندگی، در جهانی زیبا به نوجوان و افراد منتقل می کند. گفتنی است که شادی و انرژی از جمله موارد مهم در رسیدن به موفقیت می باشد که نباید کم شمرده شود، و در حالتی دیگر نیز باید حد مشخص را دارا باشد.

نشانه های شادی های کاذب

آشنایی با شادی کاذب

در نگاه اول شاید شادی های کاذب به نظر ساده تر پر هیجان تر به نظر برسند اما قابل به ذکر است که بعد از سپری زمان مرود نظر جوان را بسیار افسرده و غمگین می کند؛ این درحالی است که با کسب شادی های واقعی فرد هیچ گاه احساس پوچی نمی کند و از آن به عنوان راهی برای رسیدن به خواسته ها و آرزو ها کمک می گیرد.

اهمیت شادی در زندگی

شادی و نشاط از مهم ترین فرایند های رفتاری و بسیار ضروری برای هر فرد به ویژه جوانان و نوجوانان به شمار می آید. ابزار شادمانی می تواند موارد بسیاری را از جمله گردش های دسته جمعی، فیلم، سینما، رنگ لباس و تفریح را در بر بگیرد. در عصر امروز با تاسف باید گفت که سطح این تفریحات بسیار پایین آمده و به همین دلیل امید به زندگی نیز در طی سالیان روند نزولی را در پی داشته است.

  • موا مخدر در زندگی جوانان امروزی

کاهش سطح آگاهی مردم این شرایط را ایجاد کرده است که جوانان و نوجوانان معنای شادی را به گونه ای دیگر متوجه شوند، آن ها از شادی فقط کلمه آن را متوجه شده اند اما هیچ گاه به لذت آن دست پیدا نکرده اند. تبلیغات بسیاری که در رابطه با قرص های روانگردان، مواد مخدر و اکستازی ها که توسط دشمنان به جوانان ما انتقال پیدا می کند، نیمه تاریک شادی را یادآور می شوند. این تبلیغات دروغین افراد را کمی را به دام اعتیاد و دره های سقوط از موفقیت هدایت نکرده است، پس باید به خوبی مراقب اعمال و رفتار نواجوانان خود باشید.

علت گرایش جوانان به مواد مخدر

مواد مخدر به دلیل دارا بودن آمفاتامین در مغز و ذهن فرد برای مدت کوتاهی شادی های بسیاری ایجاد می کند، که در طولانی مدت تاثیرات مخرب و غم بسیاری را به فرد منتقل می کند. برخی از افراد در اکثر مواقع به دنبال شادی های زودگذری هستند که در دنیای حقیقی هر چقدر به دنبال آن گشته اند، پیدا نکرده اند و ناکام مانده اند. طبق یاد آوری های روانشناسان در رابطه با مراقبت از جوانان برای جلوگیری از سقوط آن ها در دره های اعتیاد، دوری شان از تبلیغات گسترده دشمن فریب کار است. همچنین صحبت و هم نشینی با نوجوانان و آگاهی از شادی های کاذب که گریبان گیرشان بر اثر عدم آگاهی می شود، دومین اقدام نیز در پیشگیری و در امان نگاه داشتنشان از دام های دروغگویان ب شمار می رود.

  • تربیت فرزندان

در این رابطه توصیه می شود که افراد بزرگ تر خانواده مقداری از دنیای مادی و اقتصادی خود فاصله بگیرند، و بیشتر به فکر هم نشینی و صحبت با جوانان خود در جهت پا گذاشتن در راهی مستقیم باشند. هیچ گاه سر پرستان خانواده و خواهر و برادر های بزرگ تر نباید به دلیل موقعیت های شغلی، کمبود های مالی، خستگی و عدم وقت، خلایی برای جوان ایجاد کنند که بهترین زمان برای فریب شان توسط افراد شیاد و دروغگو باشد.

تربیت درست فرزندان بر چه مبنایی می باشد

در این رابطه سازمان های بسیاری از جمله اداره تریت بدنی، وزارت ارشاد، آموزش پرورش، بسیج، نهادهای هنری با متمرکز شدن بر روی کمبود های جوانان سعی کرده اند؛ خلاء های موجود را از بین ببرند و به سطح مطلوبی از پر کردن اوقات و فراغت جوانان و نوجوانان بپردازند.

در این مطلب بسیار سعی شد با توصیه های مهم در راستای هدایت جوانان، آن ها را از راه رسیدن به شادی های کاذب که توسط دولت های دروغین به آنان منتقل می شد، دور نگه داشته شود. عبارت هایی همچون به من چه و به تو چه باب زندگی  افرادی می باشد که برایمان هیچ اهمیتی ندارند، اما نوجوانانمان که تکه ای از وجود ما هستند نباید به سرنوشتی شوم و تیره به خاطر غفلت های ما گرفتار شوند.

معرفی شادی های کاذب در عصر امروز

در ادامه با انواعی از شادی های کاذب در این دوره از جوانان آشنا خواهید شد. از این موارد باید به شدت دوری کرد و هیچ گاه فریب ظاهر شاد دروغین آن ها را نخورد.

علت گرایش مصرف به قرص های روان گردان در جوانان

  • مواد مخدر و سیگار

گفتنی است که از جمله موارد بسیار اساسی در ایجاد شادی های کاذب استفاده از سیگار و مواد مخدر می باشد که بسیاری از جوانان را به دام انداخته است. جوانان با استعمال این موارد در دنیای دیگر سیر می کنند که دچار دگرگونی بسیار روحی و روانی می شوند. در این شرایط سطح بسیاری از هورمون اکسی توسین در سطح خون ترشح می شود که به اضافه ایجاد مشکلات جسمانی  بسیار، در روحیه و حالات درونی شما اختلالات بسیاری را به وجود می آورد. دام مواد مخدر بسیار گسترده می باشد که برای عدم گرفتاری به آن باید به خوبی مواظب باشید.

  • مشروبات و نوشیدنی های الکلی

قابل به ذکر است که در عصر امروز از شایع ترین تفریحات و ایجاد شادی در بین جوانان، مصرف نوشیدنی و مشروبات الکی می باشد. با وجود مشکلات بسیاری همچون بیکاری و افسردگی که جامعه ما را در بر خود گرفته است، جوانان برای رهایی از فکر و خیال های آزار دهنده سعی دارند که اعمالی را انجام دهند تا برای زمان موقت هم که شده است، به چیزی فکر نکنند. در این شرایط این افراد به عواقبی که در طی زمان گریبان گیر آن ها می شود، فکر نمی کنند و فقط به دنبال اعمالی برای رهایی خود از فکر مشغولی هایشان هستند.

تاثیر پارتی و مهمانی های شبانه بر روان چگونه است؟

در این حالت وظیفه ای که بر دوش والدین و مسئولان می باشد، هم صحبتی و آشنایی آنان با عواقب کارهایشان می باشد و باید به نوعی آن ها را متوجه این امر کرد که اعتیاد و این موارد روند زندگی را به طور کل مخدوش می کند و در مواردی راه رهایی از آن نیز بسیار سخت و غیر ممکن می باشد. جایگزین این اعمال می تواند ورزش و پیاده روی با دوستان باشد که فواید بسیاری برای روح و جسم به دنبال دارد.

  • شرکت در پارتی و مهمانی های نامناسب

همان طور که در ابتدا مطالعه کردید، به دلیل فقدان و کاهش نشاط های اجتماعی؛ جوانان این نسل روی به شادی های کاذب می آورند که موردی از آن ها شرکت در مهمانی و پارتی های نامناسب اخلاقی می باشد. این نسل که بسیار آسب پذیر می باشد با شرکت در مجالس و مهمانی های شبانه سعی دارد کمبود های روحی و روانی خود را به گونه ای تامین کند. در این مجالس اغلب رقص و شادی های افراطی وجود دارد که با آهنگ های بسیار بلند سعی دارند ذهن هر فردی را از فکر و خیال در لحظه خالی کنند.

این مهمانی های به جای تاثیرات مثبت، بر روح و روان اثرات مخربی می گذارد که در به خطر انداختن زندگی نقش به سزایی ایفا می کنند.

تاثیر برقراری رابطه های نامشروع در زندگی

  • ایجاد رابطه های نامشروع

ارتباطات اجتماعی نامشروع در عصر امروز روز به روز در حال افزایش می باشد، که از اساسی ترین شادی های کاذب در عصر امروز جوانان به شمار می آید. در عبارتی دیگر منظور از رابطه های نامشروع، روابط جنسی می باشد که خارج از هر قاعده و قانونی صورت می گیرد. این اعمال در آخر تنهایی و ضربه های جسمی و روحی برای فرد به جای می گذارد که کنار آمدن با آن بسیار سخت و مشکل می باشد.

علاوه بر این موارد عدم تهعد نیز در این روابط بسیار دیده می شود به این صورت که دختران و پسران بدون هیچ شکایتی در بین یک دیگر دست به دست می شوند و از آن ناراحت نیستند. شادی های ایجاد شده توسط رابطه های جنسی بسیار زودگذر می باشد و افراد به محض ورود در محیط خانواده و مواجه با مشکلات و بحث های خانوادگی پیش از پیش دچار عذاب می شوند و شروع به پرخاشگری می کنند. این رفتار های ناهنجار منشا گرفته از روابطی می باشد که خارج از هر قاعده و قانون خانواده شکل می گیرد.

توصیه بسیاری از روانشناسان در خصوص این امر، به این صورت می باشد که حتما با شخص مورد نظر خود ازدواج کنند و سپس با خیالی آسوده و وجدانی آرام به تامین نیاز های خود از طریق روشی صحیح بپردازند. از طریق ازدواج می توان به آرامش روحی و روانی بسیار بالا دست پیدا کرد و زندگی را در جهت رشد و پیشرفتی مناسب پیش برد. در این امر به خانواده های محترم تاکید بسیار می شود، که مراقب جوانان خود به خوبی باشند؛ چرا که پیشگیری در زمان نا مناسب سبب به خطر افتادن آینده جوان می شود.

علت مسخره کردن دیگران چیست

  • مسخره کردن یک دیگر

از دیگر تفریح های نادرست جوانان امروزی برای رسیدن به خوشحالی های کاذب، دست انداختن یک دیگر و مسخره کردن می باشد. این اتفاق در بسیاری از جمع ها و دورهمی های دوستانه رخ می دهد که بیشتر ما با آن آشنایی داریم. این معضل که در سال های طولانی بین افراد دیده شده است، به عهده خانواده و افراد مسئول می باشد که در تربیت فرزندان سهل انگاری کرده اند. هیچ کس با شادی و تفریح نوجوانان مشکلی ندارد، اما در جامعه ای که فقدان شعور جوانی موج می زند، نمی توان انتظار موفقیت داشت.

در این رابطه باید به خوبی فرزندان خود را آموزش دهید که مسیر درست تفریح و زندگی را انتخاب کنند. باید از بیراهه و انحرافات اخلاقی فاصله گرفت و افرادی که این موارد را به شما آموزش می دهند از زندگی تان حذف کنید. در این گونه موارد می توانید از روانشناسان و افراد با تجربه به خوبی کمک بگیرید و از پند های آنان در زندگی خود استفاده کنید.

عواقبی که شادی های کاذب برای افراد در پی دارند

علت مصرف مشروبات الکی در جوانان چیست

  • عوارض مصرف مشروبات الکلی

عوارض اصلی مصرف  مشروبات الکلی عبارتند از:

  1. ابتلا به کبد چرب
  2. ابتلا به سرطان
  3. ابتلا به ناراحتی های دستگاه گوارش
  4. ابتلا به افسردگی های حاد
  5. اعتیاد به الکل
  6. ایجاد مشکلات روحی و روانی در مغز
  • عوارض شرکت در پارتی های شبانه

کمی در این باره فکر کنید که با شرکت در این مهمانی و پارتی ها، افراد بسیاری با لباس های نامناسب حاضر می شوند که تمامی افکار و چشم ها را به خود مشغول می کنند. در این شرایط که غریزه جنسی پیش از بیش فعال می شود، فرد به دنبال برقراری رابطه هایی خارج از عرف و شرع می رود که در نتیجه علاوه بر دور شدن از مسیر مستقیم رسیدن به هدف، مشکلات روحی بسیاری را گریبان گیر خود می کند.

این معضل باید توسط خانواده و افراد با تجربه کنترل شود. همچنین گفتنی است که در این محافل به دلیل مصرف مواد مخدر و قرص های روان گردان بسیار انگیزه انجام فعالیت های جنسی در فرد افزایش پیدا می کند.

علت گرایش به مصرف مواد مخدر چیست

  • عوارض مصرف سیگار و مواد مخدر

در بسیاری از افراد و جوانان دیده شده که با مصرف قرص های روان گردان و مواد مخدر، به هذیان گویی و سرگیجه مبتلا می شوند. همچنین این شرایط در دختران متغیر می باشد، در این جنس به کاهش وزن و رنگ و رو رفتگی چهره منجر می شود که جذابیت و شادابی چهره را از آنان سلب می کند. گفتنی است که در بیشتر مواقع این معضل به علت بی توجهی و بی تفاوتی خانواده ها به نوجوان ایجاد می شود، از این رو تاکید بسیار به مراقبت از افراد کم سن و سال خانواده می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو