تلویزیون‌های OLED همچنان جایگاه برتر خود را حفظ کردند

منبع: فوت و فن

104

1399/4/15

21:06


تلویزیون‌های OLED همچنان جایگاه برتر خود را حفظ کردند

علی‌رغم به‌روزرسانی معیارهای رده‌بندی عملکرد تلویزیون‌ توسط نشریه معتبر Consumer Reports، تلویزیون‌های OLED همچنان جایگاه برتر خود را حفظ کردند.

Consumer Reports یک نشریه آمریکایی در زمینه راهنمایی مصرف‌کنندگان، به تازگی معیارها و استاندارد رتبه‌بندی تلویزیون‌ها را بهبود بخشیده است. با اضافه شدن دسته‌های حریم خصوصی‌ و امنیت که در رتبه‌بندی کلی هم موثرند، رتبه تلویزیون‌های تولید چین نسبت به قبل نزول کرده است. در حالی که تلویزیون‌های OLED اکنون هفت جایگاه اول این رده‌ندی را در اختیار دارند.

Consumer Reports بر اساس نتایج آزمون‌های عمل‌کردی طراحی شده توسط خودش به رده‌بندی محصولات می‌پردازد و به تازگی معیارهایی همچون قابلیت اطمینان ، رضایت کاربر، امنیت داده‌ و حریم خصوصی داده را هم به امتیازات رده‌بندی کلی خود افزوده است.

در جدیدترین رده‌بندی، تلویزیون‌های OLED ال‌جی الکترونیکس و سونی توانستند هفت جایگاه نخست لیست را از آن خود کنند. از ده تلویزیون برتر این لیست، پنج مورد متعلق به محصولات ال‌جی هستند و دو تلویزیون سامسونگ هم در این میان به چشم می خورند، که نشان‌دهنده توجه فراوان مصرف‌کنندگان آمریکایی به برند‌های تلویزیون کره‌ای است.

آخرین رده‌بندی Consumer Reports بر اساس جدیدترین استانداردهای ارزیابی این نشریه انجام گرفته که شامل اضافه شدن رده‌های امنیت اطلاعات و حریم خصوصی اطلاعات است. شاخص امنیت اطلاعات میزان حفاظت موثر از داده‌های کاربران در زمینه رمزنگاری، آپدیت‌های نرم فزاری و فاکتورهای متعدد دیگر را می‌سنجد و مورد دوم هم کارخانه‌های تولید‌کننده تلویزیون و ارائه دهندگان خدمات مرتبط با آنها را از نظر جمع‌آوری، اشتراک و استفاده از داده‌های کاربر مورد بررسی قرار می‌دهد و اینکه کاربران تا چه میزان قادر به کنترل جریان داده متعلق به خودشان هستند.

تلویزیون‌های Samsung، LG، Sony و Vizio همگی توانستند در رده امنیت داده عنوان «خیلی خوب» و در رده حریم خصوصی داده عنوان «خوب» را کسب کنند. کارخانه‌های چینی همچون TCL هم در زمینه امنیت داده‌ عنوان «کمتر خوب» را کسب کردند.

Consumer Reports همچنین معیارهای سنجش قابلیت اطمینان پیش‌بینی پذیر (Predicted Reliability) را بهبود بخشیده و بیشتر بر نتایج نظرسنجی از مصرف‌کنندگانی تکیه دارد که تلویزیون را خریده و استفاده کرده‌اند. در این رده‌بندی برندهای کره‌ای سامسونگ و ال‌جی هر دو عنوان «خیلی خوب» را کسب کردند. سونی هم که پیش از این تنها برند صاحب عنوان «خیلی خوب» در این دسته بود، با یک پله صعود، عنوان «عالی» را از آن خود کرد. در این میان Vizio با یک رتبه ارتقا از عنوان «نسبتا خوب»، به عنوان «خوب» رسید. علی‌رغم پیشرفت اغلب برندهای اصلی در رده‌بندی Predicted Reliability، برند TCL بدون تغییر ماند و دوباره همان عنوان «خوب» را کسب کرد.

یک منبع مطلع صنعتی می‌گوید: «به نظر می‌رسد که دسته‌های رده‌بندی جدید و آپدیت نتایج قابلیت اطمینان پیش‌ینی پذیر، در امتیازات کلی و جایگاه نهایی محصولات در تابلوی رده‌بندی نیز تاثیر داشته‌اند.»

*‌نتایج رده‌بندی ارزیابی عملکرد کلی تلویزیون‌های ۶۰ اینچ و بزرگتر توسط Consumer Reports

Technology Model Overall Score Brand
OLED ۶۵A9G ۸۶ Sony
OLED ۶۵A8G ۸۶ Sony
OLED ۶۵C9P ۸۴ LG
OLED ۶۵E9A ۸۴ LG
OLED ۶۵E9P ۸۴ LG
OLED ۶۵C9A ۸۴ LG
OLED ۶۵B9P ۸۳ LG
LCD ۶۵Q90R ۸۳ Samsung
LCD ۶۵Z9F ۸۲ Sony
LCD ۶۵Q900R ۸۰ Samsung

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو