مصطفی اخلاقی  پرچمدار بود

مصطفی اخلاقی پرچمدار بود


107

1399/4/16

03:33


مصطفی اخلاقی در فضای مجازی کرمانشاه، نفر اول بود و به عنوان نخ تسبیح، نقشی محوری و وحدت بخش برای دوستان و همکارانش داشت.

مصطفی اخلاقی  پرچمدار بود

به گزارش بهداشت نیوز: خبر تلخ پرپر شدن یکی از گل‌های باغ فرهنگ و رسانۀ کشور که از خطۀ غیورخیز کرمانشاه برخاسته بود؛ دوستان و دوستدارانش را در بهت فرو برد.

مصطفی اخلاقی، یکی از افسران جنگ نرم و از اعضای سراج کرمانشاه بود که در حادثه‌ای ناگوار از میان دوستانش پر کشید.

مصطفی اخلاقی  پرچمدار بود

به مناسبت این واقعه غمناک، گفتگوی کوتاهی با آقای «افشین آزادی»، مسئول سراج استان کرمانشاه داشتیم که در ذیل می‌خوانید:

«مصطفی اخلاقی» متولد سال 72 و از فعالین فرهنگی و رسانه‌ای استان بود. اگرچه از سال 93 به جمع دوستان ما در سراج پیوست؛ امّا پیش از آن هم در این حوزه‌ها فعالیت می‌کرد.

مصطفی هرجا که بحث رسانه‌ای در کرمانشاه مطرح می‌شد؛ با کمترین امکانات به عنوان نفر اول در میدان حضور داشت. از اتفاقات و تنش‌های اجتماعی و سیاسی تا کمک به محرومین را پیگیری می‌کرد و پوشش می‌داد.

در ماجرای زلزله سرپل‌ذهاب، مصطفی و دوستانش اولین گروهی بودند که با کمترین امکانات و با گوشی تلفن همراه شخصی، مشغول کار و تهیه گزارش شدند و حتی توانستند مستندهای فاخر و قابل تقدیری را تولید کنند.

در اغتشاشات دی‌ماه 96، در حالی که در آن شلوغی،  کمتر کسی جرأت تهیه گزارش داشت؛ مصطفی و تیمش در دل ماجرا بودند و اگرچه هرلحظه جان آن‌ها در خطر بود؛ اما از رسالت رسانه‌ای خود غافل نشدند و ثانیه به ثانیه مشغول تهیه گزارش بودند.

مصطفی اخلاقی در فضای مجازی کرمانشاه، نفر اول بود و به عنوان نخ تسبیح، نقشی محوری و وحدت بخش برای دوستان و همکارانش داشت.

مصطفی اخلاقی  پرچمدار بود

 

در ماجرای زلزله؛ مصطفی به صورت داوطلبانه، یک سال تمام به صورت مستمر، هر دو روز یکبار با هزینه شخصی، ماشین کرایه می‌کرد و برای مستندسازی وتهیه گزارش دقیق از مناطق زلزله زده، از کرمانشاه به سرپل‌ذهاب می رفت.

او در کارهای خیر نیز نفر اول بود؛ او پشت و پناه بچه ها بود. جدای از توانایی تبیینی که در مصطفی بود؛ اگر جایی نیاز به اصلاح ذات البین و ایجاد وحدت بود؛ مصطفی حضور داشت.

چند روز پیش که کاروانی از خادمان رضوی برای بازدید از کارخانه‌ای در خصوص بحث اقتصاد مقاومتی رفته بودند؛ مصطفی و تیم همراهش هم طبق معمول برای تهیه خبر حرکت کردند. در راه برگشت، در ورودی شهر کرمانشاه و روبروی فرودگاه کرمانشاه، خودروی مصطفی و همراهانش به خاطر ممانعت از برخورد به خودروی روبرویی که جمعی خانوادگی در آن حضور داشتند؛ به گاردریل میان خیابان منحرف می‌شود و پس از برخورد با تیر برق؛ دچار سانحه می‌شود.

مصطفی اخلاقی  پرچمدار بود

ما مصطفی را در این واقعه از دست دادیم و دوستان دیگری هم در این حادثه صدمه دیدند که یکی از آن‌ها در حالت کما به سر می‌برد. از مردم و همه دوستان می‌خواهیم که برای سلامتی و شفای این دوستان هم دعا کنند.

مصطفی و تیمش در تمام کارهای رسانه‌ای، سنگ تمام گذاشتند. اگر سیل بود، زلزله بود، کار خیری بود، کرونا بود و یا هر واقعه و اتفاق دیگری پیش می‌آمد؛ مصطفی و تیمش آن جا حضور داشتند. او مسئول رسانۀ ستاد عتبات استان هم بود و کارهای مختلفی در این راستا هم انجام می داد. مصطفی، پرچمدار کارهای فرهنگی و رسانه‌ای بود.

اگرچه هنوز تاییدیه‌ای در خصوص شهادت آقا مصطفی از جانب بنیاد شهید ثبت نشده؛ امّا به واسطۀ سلوک رفتاری و فعالیت کاری و درگذشتش در کار جهادی؛ همۀ ما او را شهید می‌دانیم و شهید می‌نامیم.

منبع: سراج24

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو