امیر ارجمند در این باره اظهار کرد: طی عملیات حفر کانال برای جاگذاری لوله فاضلاب آشپزخانه در منزل مسکونی در شهر نور بهار شهرستان خدابنده به‌صورت اتفاقی تعدادی اشیای تاریخی کشف‌ شده بود که توسط صاحب‌منزل به نیروهای یگان حفاظت اداره کل  میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان  تحویل داده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه اشیای مکشوفه شامل، یک‌کاسه، یک ظرف، یک خمره کوچک و قطعات کاسه از جنس سفال است، افزود: قدمت اشیای مکشوفه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد است.

وی با تاکید بر اینکه اشیای کشف‌شده اقلام فرهنگی و تاریخی با ارزشی هستند، تصریح کرد: این اشیا با قدمتی چندین هزارساله از اهمیت زیادی در حوزه فرهنگ و هنر برخوردار هستند.

ارجمند در ادامه از احیای محور گردشگری قدیمی قروه تا سلطانیه خبر داد و گفت: باید از همه ظرفیت‌های موجود برای توسعه کمی و کیفی و نقش آفرینی آن در صنعت گردشگری بهره گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: احیای این محور تاریخی زیربنای توسعه صنعت گردشگری در منطقه به شمار می‌رود و توجه به آن اقتصاد را متحول می‌کند و باید به یک درک مشترک از ظرفیت‌های گردشگری این منطقه دست یافت و با برگزاری تورهای گردشگری خانوادگی، گروهی و ورزشی نسبت به معرفی و بازشناسی آنها در سطح ملی و بین‌المللی اقدام کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در مسیر قروه تا سلطانیه جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد، اظهار کرد: در بسیاری از مناطق شهر جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی زیادی وجود دارد که سالانه می‌تواند توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کند در نتیجه باید علاوه بر شناسایی مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری مناطق، برای توسعه و احیای آنها توجه ویژه داشت.

ارجمند تصریح کرد: ییلاقی بودن جاده قدیمی قروه به سلطانیه یک جاذبه مهم طبیعی گردشگری به شمار می‌رود و در همه فصول سال اعم از تابستان و زمستان ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر دارد و باید با افزایش جاذبه‌های این منطقه گردشگران بیشتری را جذب کرد.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی این مناطق و ظرفیت‌ها و جاذبه‌های کهن و غنی در حوزه گردشگری می‌توان در این عرصه با گام‌های استوارتری گام برداشت.