اتهام‌زنی پمپئو به حزب‌الله لبنان

منبع: برترین ها

91

1399/5/29

07:01


وزیر خارجه آمریکا با استقبال از رأی دادگاه ویژه ترور نخست‌وزیر پیشین لبنان، از این فرصت برای تکرار اتهام‌زنی‌های بی‌اساس علیه حزب‌الله استفاده کرد.

خبرگزاری فارس: تصمیم یک دادگاه ویژه بین‌المللی در محکوم کردن یکی از اعضای پیشین جنبش حزب‌الله به انگیزه شخصی برای ترور «رفیق الحریری» نخست‌وزیر پیشین لبنان، با استقبال «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا مواجه شد.

پمپئو بامداد چهارشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «ما از رأی دادگاه استقبال می‌کنیم، [رأیی] که سلیم عیاش مأمور پیشین حزب‌الله را به خاطر نقش داشتن در حمله تروریستی ۲۰۰۵ و کشتن رفیق حریری و ۲۱ نفر دیگر در بیروت، گناهکار شناخته است».

وی سپس از این فرصت برای تکرار اتهام‌زنی‌ها به حزب‌الله استفاده کرده و مدعی شد: «پایان دادن به مصونیت [حزب‌الله] برای تامین امنیت، ثبات و حاکمیت لبنان لازم است».

این ادعاهای پمپئو در حالی است که دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده ترور الحریری روز سه‌شنبه اعلام کرد که چهار تن از اعضای حزب‌الله در این ترور نقشی نداشته‌اند.

با این حال، این دادگاه «سلیم عیاّش»، از اعضای حزب‌الله را «مشارکت کننده» در ترور نخست‌وزیر اسبق لبنان دانست و مدعی شد که او به صورت «شخصی» در این ترور دست داشته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو