در فیلبند روی ابرها راه بروید + تصاویر

منبع: همگردی

384

1398/4/15

19:30


از قدیم الایام، راه رفتن روی ابرها آرزوی اغلب افراد بوده و هست. هرچند خیلی ها فکر می کنند این امکان وجود ندارد، اما ما می گوییم این کار شدنی است. باور کنید، چطور؟ با سفر به ییلاق فیلبند!

حتما می پرسید فیلند کجاست ؟ روستایی از توابع بخش بند پی در شهرستان بابل. این روستا آخرین روستای منطقه چلاو است. جایی که در آن هم شانس دیدن پدیده اقیانوس ابر و راه رفتن روی ابرها را پیدا می کنید هم تجربه زندگی در کلبه های چوبی و نوشیدن چای ذغالی را. اینجا تنها منطقه ای است که شما می توانید در یک روز همه پدیده های جوی را اعم از ابر، مه، باران، برف، تگرگ، رگبار ، رنگین کمان و هوای افتابی را کنار هم تجربه کنید.

در کنار همه این زیبایی ها آنچه باعث می شود گردشگران در سفر به مناطق شمالی حتما فیلبد را در لیست سفر خود داشته باشند، به خاطر این است که فارغ از هر دغدغه ای با قرار گرفتن روی بام شرقی مازندران که در واقع حکم یک برج دیدبانی را دارد می توانند از دیدن مناطق وسیع سرسبز زیر پای خود لذت ببرند. البته بومی های منطقه آن را با گویش محلی اشان فلبند خطاب می کنند به معنای نتوانستن علتش هم ارتفاع بالای این ییلاق و کمرگاه های تندی است که کمی عبور را سخت کرده است.

اما، همه این سختی ها به بودن ساعتی در ییلاق و راه رفتن روی ابرها می ارزد. فیلبند که در دل کوه ها البرز مرکزی واقع شده در نیمی از سال پوشیده از برف است، به خاطر همین، بهترین زمان برای سفر به این منطقه اردیبهشت ماه تا شهریور ماه است، منطقه ای خنک و زیبایی که در اوج گرمای تابستان زندگی در آن نه نیازی به کولر دارد و نه رد پایی از زندگی ماشینی در آن دیده می شود.

روستای فیلبند مازندران

روستای فیلبند مازندران 2

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو