ماجرای کل داستان سریال بوی باران چیست و در قسمت آخر چه اتفاقی خواهد افتاد؟

منبع: کولاک

801

1398/4/17

16:07


مجله اینترنتی کولاک، سریال «بوی باران» به کارگردانی محمود معظمی که این شب‌ها روی آنتن شبکه ۱ سیماست، جدیدترین سریال تلویزیونی در ژانر معمایی و احتمالاً یکی از عناوین خوش‌ساخت این ژانر در سیماست. «بوی باران» با یک قصه پرحادثه، داستانی پررمز و راز را روایت می‌کند که تاکنون پرتعلیق پیش رفته است.

بوی باران

در این سریال، یک معمای چند ضلعی شکل گرفته است؛ ماجرای یک چمدان مهم که برای یک گروه خلافکار از اهمیت فراوانی برخوردار است، اما محتویات و مکان آن مشخص نیست، به علاوه فردی که خود را نامزد سابق فرشته معرفی می‌کند و ساعاتی قبل از عقد به او حمله و او را تهدید به مرگ می‌کند، کشته شدن «فرشته» عروس در شعله‌های آتش و اطرافیانی که هرکدامشان می‌توانند قاتل باشند. معمای قتل از سه سو دنبال می‌شود؛ یک بازپرس که در جست‌وجوی سرنخ‌های مسئله است، خواهر متهم ردیف اول که در پی اثبات بی‌گناهی برادرش است و پشت‌پرده ماجرای قتل و چمدان اسرارآمیز که از طرف تازه‌داماد دنبال می‌شود.

روایت سریال نیز به نوعی مدرن و چندخطی است. ماجرای کشف حقیقت و جست‌وجوی قاتل واقعی، چند محور دارد که هرکدام قطعه‌ای از یک پازل را تشکیل می‌دهد و کنار هم قرار گرفتن آن‌ها، حقیقت را کامل می‌کند. اگرچه این نوع روایت ممکن است مخاطب سهل‌ پسندتر تلویزیون را دچار سردرگمی کند، اما راهی برای ارتقای سواد بصری مخاطب عام محسوب می‌شود. با این حال بخش‌هایی از داستان برای مخاطب ابهام دارد؛ مانند صحنه‌هایی که رضا کیانیان بین معتادان حاشیه شهر می‌رود و علاوه بر این نوع رمزگشایی «ترانه» از اتفاقات خانه پدری «شهاب»، محل انتقاد است. به دلیل پیچیدگی زیاد این سریال معمایی درباره قسمت آخر آن هیچ پیش بینی نمی توان کرد و به محض مطلع شدن این پست بروزرسانی خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو