در هیچ جای دنیا اپیدمی ها با خواهش و تمنا حل نشده اند

16

1399/7/30

15:45


دکتر نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سفری که به ارومیه در تاریخ 29 مهر ماه 1399 داشت و در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: یکی از موفق ترین ،همدل ترین و خردمندانه ترین شیوه ها در بین ستاد های استانی کاری بود که عزیزان ما در ستاد مدیریت کرونا در استان آذربایجان غربی کردند.

در هیچ جای دنیا اپیدمی ها با خواهش و تمنا حل نشده اند

به گزارش بهداشت نیوز، متاسفانه علی رغم تلاش بی وقفه که عزیزان ما در استان داشتند ما به آمارهای نسبتا نگران کننده در استان رسیدیم .

وی افزود: من بعنوان وزیر بهداشت و بعنوان یک خدمتگذار کوچک مردم این سرزمین باید دفاع کنم از عملکرد مدافعین سلامتی که تعداد زیادی بیمار شدند تعداد زیادی ناتوان شدند و عده ای هم به شهدای سلامت پیوستند و در این میان از سرباز، افسر و ژنرال های ارزشمند عالمی که شاید در تمام منطقه کم نظیر بودند را در این راه برای دفاع از سلامت مردم تقدیم کردیم ، واقعیت این است که من کاستی را در وزارت بهداشت نمی بینم هیچ بیماری در هیچ استان بدلیل کمبود تخت پشت در هیچ بیمارستانی نمانده ،ما هیچ قومی را بدلیل قومیت خاص از هیچ خدمتی محروم نکردیم،ما هیچ مسنی را بدلیل نبود تخت یا بدلیل نبود ونتیلاتور از دستگاه جدا نکردیم .

وزیر بهداشت تصریح کرد: آنچه که ما را گرفتار این امواج کرده مربوط به عدم رعایت دستورالعمل ها ، عدم رعایت فاصله گذاری ، عدم استفاده از ماسک و از همه مهمتر عدم برخورد قاطعانه با پروتکل شکنان است .

در هیچ جای دنیا اپیدمی ها با خواهش و تمنا حل نشده اند و با درصد قلیلی که قانون شکنی می کنند برخورد می شود  این ضعف بزرگ ماست در مدیریت کرونای کشور .

وی در خصوص واکسن این بیماری نیز گفت: خوشبختانه مدل های حیوانی آن پاس شده و ان شاء الله از اواسط آبان به مدل های انسانی می رویم و من فکر می کنم اگر بیماری و واکنش دچار تغییرات بنیادین علمی به دلیل دگرگونی نوع ویروس و مشکلات ناشی از این دگرکونی ها نشود ما در رابطه با ساخت واکسن شیوه های خیلی درستی را رفتیم و به who هم اعلام کردیم و امیدوارم که در آینده نزدیک خبرهای خوش تری را برای ملت ایران داشته باشیم .

دکتر نمکی در خصوص کمبود انسولین نیز گفت: کلا کمبود دارویی در استان نداریم در رابطه با انسولین هم به اندازه کافی وارد کرده ایم و در روزهای آینده با شرایط ویژه که مورد سو استفاده قرار نگیرد و افراد دیابتی با کارت ملی مشخص می توانند از داروخانه های منتخب ما بگیرند و نگرانی ما برای توزیع و تحویل داروی بیماران دیابتی خوشبختانه نداریم .

منبع: دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

نظرات


تصویری


ویدئو